Zmienność tempa życia i warunków pracy, konsumpcjonizm, kult przyjemności, egocentryzm, kultura masowa oraz chaos aksjologiczny i normatywny – to cechy charakterystyczne dla nowoczesnego społeczeństwa. Rządzi nami moralność intencji, wyrastająca z upodobania do pozorów.
więcej
Polityka dotycząca równowagi między pracą a życiem osobistym (ang. work-life balance – WLB) określa, na jaką elastyczność w sposobie zarządzania kapitałem ludzkim organizacja zamierza sobie pozwolić, aby umożliwić pracownikom uzyskanie równowagi między obowiązkami zawodowymi a pozostałą aktywnością.
więcej
Czy organizacje są w stanie zwiększać produktywność pracowników i jednocześnie zapewniać im równowagę między życiem zawodowym a prywatnym? W jakim stopniu programy WLB rzeczywiście przekładają się na zwiększenie zaangażowania pracowników i zatrzymywanie w firmie najlepszych? Czy pracownicy widzą potrzebę takich programów?
więcej
Work-life balance – modne słowo czy sposób na życie?
więcej
Gdy znienacka poprosić ludzi, by położyli rękę na tej części ciała, gdzie ich zdaniem znajduje się centrum ich świadomości, to z reguły kładą rękę na czole.
więcej
Wydawać by się mogło, że dobry brand obroni się sam. Skoro firma prosperuje poprawnie, pracownicy wyglądają na zadowolonych, a produkty sprzedają się dobrze, czy jest sens dodatkowo się promować?
więcej
Każdy zawód niesie ze sobą określone reguły postrzegania, myślenia, zachowania. W procesie wykonywania zadań zawodowych pracownik postrzega rzeczywistość selektywnie.
więcej
Nadal w bardzo wielu organizacjach dział personalny rozumiany jest w kategoriach kosztu, a ekonomiści niechętnie akceptują projekty z obszaru HR. Powszechnie mówi się o kosztach zasobów ludzkich, a tylko nieliczni wskazują na możliwość zwrotu z inwestycji pracowników.
więcej
Kolejne modne określenie pojawiło się w polskiej teorii i praktyce zarządzania już kilka lat temu, wciąż jednak brzmi obco, choć nadal nowatorsko.
więcej
To był bardzo trudny dzień. Dostawa z USA była opóźniona. Wiedział, że kolejny raz będzie musiał się tłumaczyć klientowi. Nie lubił takich spotkań. Dodatkowo wyczerpywały go nieustanne potyczki z centralą. Wciąż nie została zatwierdzona strategia spółki, którą przedstawił na spotkaniu zarządu korporacji.
więcej
« · 1 · »