Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój » Szkolenia

Szkolenie – jak wybrać właściwie

Ważnym elementem udanego szkolenia jest możliwość dopasowania programu warsztatu do potrzeb konkretnej grupy uczestników / Fot. istockphoto
Oferta szkoleniowa pęka w szwach. By nie pogubić się w gąszczu tematów, firm szkoleniowych i trenerów, warto zadać sobie kilka kontrolnych pytań, które usprawnią wybór i zmniejszą ryzyko nieudanego warsztatu. Trzeba pamiętać, że za tym ostatnim idą nie tylko niepotrzebne koszty, ale przede wszystkim marnowanie cennego czasu i potencjału pracowników. O co zatem pytać, przygotowując się do organizacji szkolenia?
więcej

Coaching w organizacji

Fot. istockphoto.com
Obecnie coaching na dobre zagościł w dużych, międzynarodowych organizacjach, przyjmując główną rolę w zakresie rozwoju potencjału pracowników. Fakt ten pomaga budować przewagę konkurencyjną dla każdej z nich, gdyż maksymalne wykorzystanie potencjału pracowników, w celu podążania w kierunku bycia prekursorem w branży, nie pozostaje dziś bez znaczenia.
więcej

Szkolić ze skutkiem przewidywalnej przemiany

Fot. istockphoto.com
Co zazwyczaj zabiera nam najwięcej czasu w procesie uczenia się? Odpowiedź jest prosta – nierozumienie czegoś.
więcej

Cztery kroki do mistrzostwa

Fot. istockphoto.com
Coaching to najskuteczniejsza forma rozwoju pracowników.
więcej

Tworzenie zespołów – DNA

Fot. istockphoto.com
Jednym z wielu zadań menedżera jest dobranie zasobów ludzkich w taki sposób, aby osoby te nie tylko realizowały konkretny projekt, ale jak najbardziej efektywnie współpracowały ze sobą. Tworzenie zespołu nie jest zadaniem łatwym, ponieważ ważne jest nie tylko to, aby ten zespół powstał, ale także – aby nie rozpadł się przed ukończeniem projektu. Zarządzanie zasobami ludzkimi wymaga nie tylko odpowiedniej wiedzy z dziedziny biznesu, ale także z pogranicza psychologii i socjologii, jak również umiejętności obserwacji i analizowania określonych postaw i zachowań.
więcej

Jak wybrać coacha?

Dlatego coach powinien być świadomy procesu zmiany? / Fot. istockphoto.com
Wybór coacha zarówno na potrzeby organizacji, jak i dla osobistego rozwoju to niełatwa decyzja.
więcej

Co wybrać: coaching, mentoring, szkolenie?

Fot. istockphoto.com
Jakiś czas temu jeden z klientów, którego wspieramy w „uporaniu się” z nadmiernym tempem rozrostu organizacji, powiedział niezwykle trafne i skłaniające do przemyśleń zdanie. Próbował zdiagnozować główne bolączki zespołu, którego liczebność zwiększała się niemal z tygodnia na tydzień. Ponieważ szeregi firmy zasilali głównie ludzie młodzi, klient zauważył, iż w pewnym momencie pojawiła się dysproporcja między liczbą wdrażanych i wdrażających. I nazwał tę sytuację problematyczną, ponieważ „…nie ma komu szkolić nowych, zabrakło mentorów oraz możliwości coachingowych…”.
więcej

Nauczyć szefa bycia szefem

Szef w firmie / Fot. istockphoto.com
Szkolenia, szczególnie w dużych przedsiębiorstwach, to często najefektywniejszy sposób na podwyższenie kompetencji pracowników. Niezależnie od skali takich przedsięwzięć zazwyczaj jest to spore wyzwanie, szczególnie gdy odbiorca jest wymagający. Takimi odbiorcami są na ogół liderzy.
więcej

Szkolenia sprzedawców i motywacja

Utalentowani sprzedawcy / Fot. istockphoto.com
Dobrze przygotowani, wykształceni i zmotywowani ludzie są tym, co w obecnych czasach jest dla przedsiębiorstwa najcenniejsze. Mimo że rynek szkoleń w Polsce wciąż się rozwija, przybywa firm i trenerów, to wciąż w wielu przedsiębiorstwach często powraca temat – jak szkolić sprzedawców?
więcej

Trendy w nauce i nauczaniu języków obcych

Nauka języków obcych / Fot. istockphoto.com
Korzyści posługiwania się co najmniej jednym językiem obcym są oczywiste, szczególnie przy tak trudnym rynku pracy, jaki dziś obserwujemy. Znajomość języka angielskiego to jedno z podstawowych wymagań dzisiejszych pracodawców, a umiejętność posługiwania się dwoma lub więcej językami stanowi zdecydowany atut osoby ubiegającej się o pracę.
więcej

Szkolenia menedżerów na symulacjach komputerowych

Fot. sxc.hu
Symulacje biznesowe stają się coraz popularniejszą metodą rozwoju potencjału pracowników w firmach, w szczególności dotyczy to młodych talentów i menedżerów. Działy HR coraz odważniej sięgają po nowoczesne technologie, a pracownicy coraz chętniej korzystają z dostępnych narzędzi online. Coraz większą popularnością cieszą się symulacje biznesowe, które zabierają uczestników w inny, równoległy świat, w którym można ćwiczyć się w roli menedżera.
więcej

Idea ciągłej edukacji – podyplomówka

Fot. istockphoto.com
Aktualna sytuacja na rynku pracy nie tylko w Europie, ale także na świecie sprzyja nieustannej edukacji. Często można spotkać się ze stwierdzeniem ,,wymusza”, jednak w prze-świadczeniu wielu osób – z wielu środowisk – bardziej adekwatne jest mówienie o tym stanie rzeczy jako o sytuacji pozytywnej, a nie – jedynie koniecznej.
więcej

Szkolenia szyte na miarę

Fot. istockphoto.com
To oczywiste – uszyć na miarę, dopasować do potrzeb, wielostronnie przebadanych, zaplanować ewaluację, z follow-up, zgodnie ze standardami dobrych praktyk. To prawda. A potem przychodzą szczegóły, które skrzypią i trzeszczą, bo właśnie w szczegółach tkwi diabeł.
więcej

Nowy sposób na szkolenie pracowników

Fot. istockphoto.com
Szkolenia i wszelkiej maści kursy to podstawa podnoszenia kwalifikacji pracowników przedsiębiorstw i różnych organizacji. Czy to na szczeblu zarządzającym, czy pośród kadry pracowniczej – często takie działania są niezbędną inwestycją. To jednak niesie za sobą dodatkowe problemy – koszty, poświęcony czas i wyzwania logistyczne. Doskonałą odpowiedzią na te niedogodności mają być coraz popularniejsze na naszym rynku szkolenia w formie audio
więcej

Szkolenie liderów

Fot. istockphoto.com
Ilekroć rozmyślam o przywództwie lub piszę na ten temat, tylekroć w mojej wyobraźni pojawia się obraz człowieka pewnego siebie. Źródłem jego postawy jest poczucie własnej wartości, które sprawia, że nie potrzebuje on udowadniać swojej ponadprzeciętności poprzez niszczenie rywali.
więcej

Modeluj, czyli ściągaj od najlepszych

Modelowanie / Fot. Lech Gawuc/REPORTER
Modelowanie to inaczej poszukiwanie najlepszych praktyk lub metod działania. Modelem w biznesie może być skodyfikowanie tzw. dobrych praktyk, lecz także dostrzeżenie i odwzorowanie skutecznych strategii, naśladowanie zachowań konkretnych ludzi, skutecznych metod administrowania, a nawet pomysłów marketingowych, sprzedażowych czy produktowych. Metoda ta polega na naśladowaniu oraz udoskonalaniu skutecznych praktyk.
więcej

Jakość w coachingu

Jakość w coachingu / Fot. istocktphoto.com
Ostatnio pewien dziennikarz spytał mnie o moje porażki coachingowe. Jest to jedno z ulubionych pytań asesorów w czasie rekrutacji, ale również przedstawicieli HR w czasie castingow na coacha w korporacjach.
więcej

Coaching jako benefit

Jakub Ociepa/ Agencja Gazeta
Wynagrodzenie nie jest jedynym weryfikatorem aplikowania na określone stanowisko ani też jedyną motywacją do pracy. Wśród wielu czynników, takich jak dodatkowy dzień wolny, nienormowany czas pracy, możliwość wykonywania zadań służbowych poza siedzibą firmy, ubezpieczenie medyczne, wsparcie menedżera przy podnoszeniu swoich kwalifikacji czy też dostępność do różnorodnych form pozwalających łączyć życie rodzinne z zawodowym – coraz częściej jako przywilej wymienia się możliwość uczestnictwa w procesie coachingu.
więcej

Konferencje źródłem nowych kontaktów

Networking - źródło nowych kontaktów / Fot. istockphoto.com
Przyjaciół należy zdobywać, zanim będziemy ich potrzebować.
więcej

Quo Vadis Szkolenia

Efektywne szkolenia w Polskich firmach? / Fot. istockphoto.com
Zaklęty krąg” relacji HR i kadry menedżerskiej – wyniki II edycji Badania Benchmarkow Efektywności Polityki Szkoleń w polskich firmach
więcej

« · 1 · 2 · 3 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.