Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój » Rekrutacja

Assessment Center – sposób na kandydata

fot. istockphoto
Assessment Center jest jedną z najskuteczniejszych metod, dzięki której możemy się dowiedzieć, co tak naprawdę potrafi osoba rekrutowana i co faktycznie umie robić. Dzięki tej metodzie pracodawca może się dowiedzieć, na co może liczyć, a czego nie ma co się spodziewać po przyszłym pracowniku. Reasumując, Assessment Center to sposób na odsianie wśród kandydatów tych, którzy nie tylko mówią, że coś umieją zrobić, ale faktycznie to dobrze robią.
więcej

Nie pal mostów współpracy

fot. istockphoto
Kultura rozstania między firmą a pracownikiem na polskim rynku pracy pozostawia wciąż wiele do życzenia. W jaki sposób wyjść z twarzą z trudnej sytuacji i pozostawić po sobie dobre wrażenie na byłym pracowniku?
więcej

Social recruiting – nowoczesna rekrutacja

fot.istcokphoto
Odpowiednio przemyślana i zaplanowana strategia obecności firmy i jej pracowników w social mediach może być skutecznym narzędziem do efektywnej rekrutacji oraz optymalizacji kosztów pozyskania talentów z rynku.
więcej

Social media w służbie rekrutacji i selekcji

foto
Dziś świat rzeczywisty jak nigdy wcześniej przenika się mocno ze światem wirtualnym. Popularność i zaangażowanie fanów na portalach społecznościowych może przełożyć się na intratne kontrakty reklamowe, posadę na prestiżowym stanowisku, poparcie wyborów, a w konsekwencji realne pieniądze. Potęgę internetowych społeczności doceniają dziś firmy nie tylko w kontekście nawiązywania relacji z klientami, lecz także z obecnymi i potencjalnymi pracownikami.
więcej

Dlaczego pracownicy odchodzą?

foto
Na polskim rynku pracy silniejszą pozycję w negocjacjach coraz częściej zajmuje pracownik, który ma ogromny wpływ na ostateczne warunki współpracy. Jest to odzwierciedleniem aktualnych trendów rekrutacyjnych − pozyskanie, a następnie zatrzymanie wykwalifikowanych specjalistów sprawia organizacjom wiele problemów. Stąd też firmy stoją przed wyzwaniem skonstruowania atrakcyjnej oferty, która przekona kandydatów do podjęcia pracy w organizacji, a obecnych pracowników skłoni do pozostania w jej strukturze przez długi czas.
więcej

Szukają pracy w miastach bez smogu

foto
66 proc. badanych przy porównywalnych warunkach zatrudnienia wybrałoby firmę położoną w takim miejscu, gdzie nie ma smogu. To wynik badania przeprowadzonego przez Grupę GPEC. Zła jakość powietrza daje się we znaki zwłaszcza specjalistom z południa Polski. W ostatnim czasie trójmiejskie firmy obserwują większe zainteresowanie kandydatów pracą na Pomorzu m.in. z powodu braku smogu.
więcej

2016 rokiem niebieskich kołnierzyków

Fot. Gratka.pl
Serwis Gratka.pl podsumował rok 2016 pod względem opublikowanych ogłoszeń o pracę. Z analiz portalu wynika, że pracodawcy zamieścili ponad 131 tysięcy ogłoszeń, z czego ponad 22,5 proc. stanowiły oferty skierowane do pracowników wykwalifikowanych z sektora produkcji i pracy fizycznej.
więcej

Współczesny rekruter – marketingowiec i sprzedawca w jednym

Fot. Fotolia
Od momentu wejścia na rynek pracy przedstawicieli pokolenia Y oraz zastosowania rekrutacji WEB 2.0. odwróciły się proporcje sił na płaszczyźnie pracodawca – pracownik. Obecnie mamy do czynienia z sytuacją rynkową, gdzie to kandydat dyktuje warunki, jasno określa swoje oczekiwania oraz poszukuje miejsca, gdzie czeka go nie tylko stałe zatrudnienie, lecz także możliwość rozwoju zawodowego i osobistego, a poza tym atrakcyjne benefity i dodatki pozapłacowe.
więcej

Rekrutacja bez grawitacji

Fot. mat. Fru.pl
Sytuacja na rynku pracy w szeroko rozumianej branży IT nie jest łatwa. Informatycy to „towar” deficytowy od kilku lat.
więcej

Efektywne zarządzanie kompetencjami

Identyfikacja kluczowych dla firmy kompetencji jest ważna już na etapie rekrutacji pracownika / Fot. istockphoto
Zarządzanie kompetencjami pracowników ma wpływ na funkcjonowanie firmy. Osoby odpowiadające za rozwój kompetencji zespołu mogą wspierać się dostępnymi w branży HR narzędziami. Umożliwią one rozpoznanie potencjału pracownika i jednocześnie wskażą drogę do osiągnięcia zamierzonych celów.
więcej

Stawiają na zalogowanych

Kandydaci często wykorzystują portale społecznościowe do wymiany informacji o pracodawcach / Fot. istockphoto
Menedżerowie HR, zatrudniając pracowników, zwracają uwagę na ich markę osobistą. Oznacza to, że swoją uwagę kierują nie tylko w stronę skuteczności kandydata, lecz także jego wartości, reputacji i opinii innych. Szukają w social mediach, ponieważ tam większość informacji mają podanych na tacy.
więcej

Rekruter podlega ocenie

Proces rekrutacji zaczyna się na etapie przygotowania i opublikowania ogłoszenia o pracę / Fot. istockphoto
Rekruterze! Ty też jesteś oceniany i nie masz drugiej szansy na poprawę wizerunku. Pierwszego wrażenia nie da się zrobić za drugim razem!
więcej

Psychometria w procesie rekrutacyjnym

Wybór psychometrii może się okazać dobrym posunięciem, jeśli pracodawca dokładnie przemyśli sposób jej wykorzystania / Fot. istockphoto
Wspieranie się wszelkiego rodzaju innowacjami w branży HR staje się powszechne. Procesy rekrutacyjne coraz częściej są wzbogacane w nowe narzędzia i technologie. Wśród nich na popularności zyskuje psychometria. Rekruterzy zaczynają się przekonywać do możliwości, które płyną z jej stosowania.
więcej

Komunikacja w rekrutacji

Fot. istockphoto.com
Efektywna rekrutacja i selekcja pracowników to jedno z największych wyzwań, z jakimi na co dzień przychodzi zmagać się pracownikom działów HR. Setki aplikacji oraz przeprowadzanie kilku procesów rekrutacyjnych naraz wpływa często negatywnie na jakość relacji między rekrutującym a potencjalnym pracownikiem.
więcej


Prawdziwe wsparcie

Fot. istockphoto.com
Rekrutacja to bardzo ważny dział w firmie. Jak często można usłyszeć takie stwierdzenie? Niestety, rzadko albo nigdy. Rekrutacja jest jedną z funkcji wsparcia dla biznesu, nie oznacza to jednak, że działalność zespołów czy działów rekrutacyjnych nie ma realnego wpływu na osiągane przez firmę zyski.
więcej

Granie w zatrudnianie

Fot. Kompania Piwowarska
Czy można połączyć dwa tak odległe światy jak gry komputerowe i proces poszukiwania pracowników do organizacji? Choć brzmi to jak łączenie wody (formalnego procesu rekrutacji) z ogniem (relaksem na kanapie w domowym zaciszu), odpowiedź jest jak najbardziej twierdząca. Nie tylko można, ale już się to robi, i to z sukcesami.
więcej

Rekrutacja okiem menedżera sprzedaży

Fot. istockphoto.com
Każdy dział w firmie potrzebuje dobrych pracowników, ale dział sprzedaży potrzebuje najlepszych.
więcej

Jak przygotować i przeprowadzić assessment center? Cz. II – kompetencje

foto
Jednym z istotnych etapów przygotowań do assessment center jest sporządzenie listy kompetencji, które będą poddawane ocenie.
więcej

Wyzwania rekrutera

Fot. istockphoto.com
Podczas rekrutacji na niektóre stanowiska wystarczy opublikować ogłoszenia na popularnym portalu rekrutacyjnym, aby otrzymać w odpowiedzi nawet 200 CV. Wśród nich spodziewać się możemy przynajmniej kilku aplikacji kandydatów z kwalifikacjami adekwatnymi do oczekiwań wyrażonych w ogłoszeniu.
więcej

« · 1 · 2 · »» · »

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.