Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój » Rekrutacja

Jak w miesiąc PKP zrekrutowało 100 finansistów

Case study o rekrutacji na PKP / Fot. Leszek Kotarba / EAST NEWS
Efektywne procesy rekrutacji to zwykle jedno z największych wyzwań każdego działu kadr. Znalezienie pracownika kompetentnego, wykształconego, z bogatym doświadczeniem, a do tego odpowiedniego na dane stanowisko, to przedsięwzięcie, którego rezultaty nie zawsze są możliwe do przewidzenia.
więcej

Social media w rekrutacjach

Social media w rekrutacjach / Fot. sxc.hu
Media społecznościowe to nieograniczone źródło informacji o potencjalnych kandydatach, które wpływają na zmianę w procesie rekrutacji. Do niedawna główne źródło kandydatów stanowiły tradycyjne reklamy zamieszczane w prasie czy internecie, dziś rekruterzy stają się aktywnymi poszukiwaczami pracowników. Jeszcze do niedawna za aktywny i bezpośredni kontakt z kandydatami odpowiadali headhunterzy – to oni mieli „wyłączność” na poszukiwanie talentów. Dziś dzięki portalom społecznościowym i ogromnym zasobom zamieszczonych w nich informacji każdy pracownik HR może być aktywnym uczestnikiem
więcej

Prywatność w sieci

Fot. sxc.hu
Jeśli nie jesteście Państwo posiadaczami komórki i nie używacie internetu, ten tekst nie jest adresowany do Państwa.
więcej

Narzędzia selekcji – testy wiedzy

Fot. Adam Kumorowicz / Agencja Gazeta
Pracownicy działów personalnych czy zewnętrznych firm rekrutacyjnych przygotowujący i przeprowadzający procesy rekrutacyjne oraz selekcyjne są specjalistami w dziedzinie HR, ale najczęściej nie posiadają twardej wiedzy specjalistycznej w zakresie księgowości, finansów, logistyki, sprzedaży, marketingu, produkcji itd. A przecież to oni właśnie podejmują decyzje o wyborze kandydatów.
więcej

Diagnoza talentów

Jak skutecznie diagnozować talenty pracowników / Fot. istockphoto.com
Jak skutecznie diagnozować talenty pracowników i przewidywać ich zachowania w środowisku pracy?
więcej

Testy sytuacyjne

Testy sytuacyjne / Fot. sxc.hu.
Testy sytuacyjne (situational judgement tests), zwane też testami oceny sytuacji, testami osądu sytuacyjnego lub testami kompetencyjnymi, to relatywnie mało znane w Polsce, ale zyskujące na popularności, narzędzie oceny kompetencji pracowniczych.
więcej

Narzędzia selekcji – wywiad telefoniczny

rozmowa kwalifikacyjna przez telefon / Fot. sxc.hu
Chociaż rekrutacja i selekcja to procesy silnie ze sobą powiązane, to należy pamiętać, że nie są one tożsame. Rekrutacja nie jest synonimem selekcji, a selekcja – rekrutacji.
więcej

Idealnie dopasowany pracownik – czy to możliwe?

foto. sxc.hu
O tym, jak ważne jest dopasowanie osób w ramach zespołu, niech świadczy przykład słynnej kompanii „E” ze 101. Dywizji Powietrznodesantowej, której historia została najpierw opisana, a potem trafiła na ekrany jako miniserial „Kompania braci”.
więcej

Personal branding

foto
Zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym, jeśli chcemy osiągnąć przewagę, wyprzedzając swoich konkurentów, branding jest bardziej efektywny niż sprzedaż.
więcej

Pod lupą pracodawcy

foto. istockphoto
Prostokątny sufit w hali produkcyjnej ma wymiary 15 na 19 metrów i pokryty jest płytami w kształcie kwadratu o boku długości 1 metra. Jaka jest całkowita waga płyt przy założeniu, że każda z nich waży pół kilograma? Takie zadanie wbrew pozorom nie jest przeznaczone dla kandydata do pracy w hali produkcyjnej. Po co pracodawca je zadaje?
więcej

Rozmowa rekrutacyjna czy wywiad behawioralny?

foto. sxc.hu
Rozmowa kwalifikacyjna (wywiad rekrutacyjny) to narzędzie wykorzystywane praktycznie w 100 proc. procesów rekrutacyjnych, ale jednocześnie o jednej z najniższych trafności prognostycznych od 0,00 do 0,25 (w porównaniu z metodą Assessment Centre wykorzystywaną tylko w 6 proc. procesów, która ma trafność prognostyczną od 0,40 do 0,75).
więcej

Wykwalifikowanego pracownika zatrudnię

foto. sxc.hu
Rynek pracy w Polsce w poszczególnych latach ostatniej dekady określany był w publikacjach prasowych mianem rynku pracodawcy lub rynku pracownika. Jednak bez względu na to, jak jest to widziane okiem statystyki, pracodawcy twierdzą, że coraz trudniej pozyskać wykwalifikowanego pracownika, a pracownicy, że coraz trudniej jest znaleźć dobrą posadę. Jak to jest rzeczywiście?
więcej

Z CV czy bez?

Bez względu na stopień rozwoju organizacji, jej wielkość, branżę, stosowane systemy, procesy rekrutacyjne od lat opierają się na jednym dokumencie – CV.
więcej

Rynek rekrutacji

Jak wygląda współczesny rynek rekrutacji? Dynamiczny, otwarty, wirtualny, nasycony pomysłami i nowymi trendami. Równocześnie jednak wymagający, zarówno dla pracowników, jak i pracodawców, którzy prześcigają się w wymyślaniu coraz bardziej atrakcyjnych metod przyciągnięcia najlepszych kandydatów do pracy
więcej

Jak zatrudnić dobrego pracownika?

foto
Rozmowa rekrutacyjna to nie tylko stres dla kandydata. To także stres dla rekrutującego, który obawia się o to, czy uda mu się znaleźć odpowiedniego kandydata. Dobre przygo-towanie do rozmowy rekrutacyjnej minimalizuje ryzyko popełnienia błędu, dlatego warto przed przystąpieniem do rekrutacji rozważyć kilka kwestii:
więcej

Rynek rekrutacji

foto
Jak wygląda współczesny rynek rekrutacji? Dynamiczny, otwarty, wirtualny, nasycony pomysłami i nowymi trendami. Równocześnie jednak wymagający, zarówno dla pracowni-ków, jak i pracodawców, którzy prześcigają się w wymyślaniu coraz bardziej atrakcyjnych metod przyciągnięcia najlepszych kandydatów do pracy.
więcej

« · «« · 1 · 2 · »

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.