Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Faworyzowanie pracowników

Fot. istockphoto
Każdy, kto ma rodzeństwo, chociaż raz doświadczył niepokoju spowodowanego poczuciem, że rodzice faworyzują brata lub siostrę. Nikt tak jak dzieci nie jest wrażliwy na wszelkie objawy faworyzowania przez rodziców. Okazuje się, że wraz z wiekiem człowiek nie traci tej szczególnej umiejętności. W dzieciństwie ciepłe słowo czy przytulenie rozwiązywało problem, w dorosłym życiu problem rośnie razem z człowiekiem, a przenoszony na relacje szef–podwładni staje się destruktywną siłą niszczącą atmosferę w pracy.
więcej

Wyzwania skutecznej rekrutacji

Fot. iStock
Aż 88 proc. przedsiębiorców zadeklarowało, że wiedzą, jak istotny jest wizerunek pracodawcy – taki obraz świadomości wyłania się z badania przeprowadzonego przez firmę BIGRAM pt. „Wyzwania rekrutacji. Jak pozyskać i zatrzymać wartościowych pracowników”, zrealizowanego w czwartym kwartale 2016 r.
więcej

Mediuj na zgodę

Fot. iStock
Jest niczym chleb powszedni. Wkrada się zawsze tam, gdzie są ludzie. Im bardziej zażyłe relacje, tym większe ryzyko, by zagościł wśród ludzi… i nieźle namieszał. Czy konflikt w miejscu pracy musi kończyć się wygraną jednej ze stron? Jak zastosować mediację w miejscu pracy?
więcej

Strategia zwolnień

Fot. iStock
Metoda przygotowania restrukturyzacji mówi wiele o kulturze firmy, a odpowiednie jej przeprowadzenie może obniżyć znacząco skutki społeczne i ekonomiczne. Działania te jednakże nie należą do łatwych przedsięwzięć.
więcej

Firmy dbają o rodziców

Fot. PeopleImages
Rodzic, pomimo wielu nowych obowiązków, nadal jest wartościowym pracownikiem. W związku z wieloma zadaniami rodzice potrafią dobrze organizować czas, mają dużą motywację do pracy i cenią sobie stabilność zawodową i finansową. Jedną z ważniejszych potrzeb młodych rodziców jest bezpieczeństwo własne i swojej rodziny.
więcej

Kariera jest jak puzzle

Fot. iStock
Każdy człowiek w swoim życiu przynajmniej raz układał puzzle. Ciekawe, czy każdy, kto zaczął to robić, ułożył je do końca, aż przedstawiły pełny obraz, taki, jaki widniał w instrukcji. Aby przekonać się o tym, jak ważny jest podjęty tutaj wątek, wystarczy cofnąć się myślami do tego momentu i przypomnieć sobie, jakie uczucia towarzyszyły układaniu puzzli oraz w jaki sposób czynność ta była wykonywana.
więcej

Stres w pracy, czyli jak oswoić wroga

Fot. iStock
Stres może być wrogiem, ale można też myśleć o nim jak o sprzymierzeńcu. Jest on sygnałem, że organizm domaga się odpoczynku albo szef narusza nasze granice. W naukowej definicji stres stanowi reakcję organizmu na konfrontację z sytuacją trudną i może objawiać się zarówno na poziomie psychicznym, jak i somatycznym.
więcej

Udział w imprezie integracyjnej nie stanowi przychodu podatkowego

Fot. iStock
Pikniki rodzinne, spartakiady sportowe, mecze siatkówki na plaży to tylko niektóre z letnich imprez organizowanych przez pracodawców. Niezależnie od formy oraz rodzaju takich przedsięwzięć łączy je jedno: wszystkie mają na celu integrację pracowników, poprawę komunikacji wewnętrznej i motywacji do pracy oraz budowanie więzi w zespołach.
więcej

Lean thinking w świecie usług

Fot. iStock
Stabilność biznesu to nic innego jak wykorzystywanie potencjału dostępnych zasobów w optymalny sposób. Zużywanie ich w odpowiedniej ilości, stosownym czasie oraz przez dobrze dobranych pracowników. Efekt to wartość dodana produktu lub usługi, za którą klient gotów jest zapłacić, oraz bardziej skuteczni i lojalni pracownicy. Brzmi ciekawie? Oto skutki wdrożenia metody lean thinking.
więcej

Wydatkowanie środków z ZFŚS: decydujące znacznie kryterium socjalnego

Fot. Peopleimages
Obowiązujące przepisy, w szczególności § 2 ust. 1 pkt 19 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18.12.1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz art. 21 ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oferują szereg preferencji składkowych i podatkowych w przypadku świadczeń finansowanych ze środków przeznaczonych na cele socjalne w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych („Fundusz”).
więcej

Efekt wygniecionej wizytówki

foto
Firma ma twarz, język i postawę pracownika. Jeśli ten się z nią nie identyfikuje, twarz będzie wykrzywiał, układał w grymasy, językiem obrażał, plotkował, złorzeczył, a postawą komunikował obojętność i zniechęcał do kontaktu. I kryzys gotowy. Bo klienci coraz bardziej cenią wysokie standardy komunikacyjne i rezygnują ze współpracy z firmami, których pracownicy wydają się bierni czy niezadowoleni. Dlatego wizerunek firmy warto oprzeć na czymś więcej niż ładne logo, wizytówki i siedziba. Fasadą są ludzie.
więcej

Kierunek działań w komunikacji wewnętrznej

Fot. Peopleimages
Kiedy można osiągnąć największą skuteczność w działaniu? Wtedy, gdy cel jest jasno sprecyzowany, a droga do jego realizacji skrupulatnie zaplanowana. Tak samo jest w komunikacji wewnętrznej. Bez wiedzy o tym, jakie jest otoczenie, w którym pracujemy, i bez sprecyzowanego celu działania szanse na odniesienie sukcesu są dużo mniejsze niż wtedy, gdy taki plan będzie. Aby zacząć, warto przeprowadzić audyt.
więcej

Wszystko działa w dwie strony

Fot. Peopleimages
Obserwując moich klientów, widzę, że efektywność w pracy w 80 proc. zależy od jakości życia prywatnego i sposobu zarządzania swoimi emocjami. Brak dbałości o własną psychikę przekłada się na spadek koncentracji, obniżenie efektywności i pogorszenie relacji w firmie. Okazuje się jednak, że wiele osób oddziela od siebie te dwie przestrzenie życiowe i uważa, iż praca to jedno, a życie to drugie, tym samym gubiąc się w tym, co jest naprawdę ważne.
więcej

Odrobina natury w pracy

foto
Ludzie od wieków współistnieli z naturą, wyznaczała nam ona rytm życia. Obecnie większość z nas mieszka w miastach, a nasz kontakt z przyrodą często ogranicza się do przebiegnięcia przez park w drodze na przystanek. Długie godziny w sterylnych biurach, sztuczne światło lamp i ekranów rozregulowują zegar biologiczny. Ciągły szum informacyjny w mediach i internecie powoduje niepokój. Instynktownie szukamy ukojenia podczas urlopu w górach czy nad morzem. A może warto spróbować przenieść trochę natury do pracy?
więcej

W sidłach smartfona

Zmiany, które niesie technologia, są nieuchronne. /Fot. Fotolia
Jak reagować, gdy pracownik nadużywa prywatnego smartfona do przeglądania stron internetowych w celach innych niż zawodowe? To pytanie często zadają menedżerowie podczas różnorakich szkoleń. Okazuje się, że problem wcale nie jest rzadki.
więcej

Fobia społeczna wkracza do biur

Fobia społeczna pojawia się zawsze tam, gdzie spotykamy ludzi. /Fot. Fotolia
Tytuł tego artykułu jest nieco przewrotny. Fobia społeczna nie może bowiem wkraczać do biur, bo... nigdy ich nie opuściła. Od zawsze to właśnie życie zawodowe jest bezlitosną areną wielu lęków. Dlaczego właśnie w pracy fobia społeczna kwitnie i co możemy z tym zrobić?
więcej

Asystentka – zawód z przyszłością

Różnica w zawodzie sekretarki i asystentki ujawnia się już na poziomie rekrutacji /Fot. istockphoto
W XXI wieku, w czasach nowych technologii, systemów informacyjnych i szybkiego przepływu wszelkich wiadomości, możemy zaobserwować nie tylko wzrost prestiżu zawodu sekretarki, ale wyodrębnienie się nowej, niezwykle odpowiedzialnej profesji asystentki.
więcej

Dobry rekruter pilnie poszukiwany

Pracodawcy coraz większą wagę przywiązują do rekrutacji /Fot. istockphoto
Wzrasta zapotrzebowanie na osoby odpowiedzialne za HR. Pracuj.pl porównał liczbę ogłoszeń o pracę w tej branży opublikowanych w pierwszym półroczu bieżącego roku z minionym, okazało się, że to skok o 16 proc., ale już w porównaniu np. z 2013 r. – progres wynosi aż 85 proc.
więcej

Kanban sposobem na redukcję „zławiela”

Zławiel jest podstępnym i niezwykle niszczącym zjawiskiem / Fot. istockphoto
Negatywnych skutków realizacji jednocześnie zbyt dużej liczby projektów lub zadań doświadczają prawie wszystkie firmy. Kanban, wywodząca się z Japonii metoda organizacji pracy, umożliwia szybkie i bezinwestycyjne ograniczenie złej wielozadaniowości. Zastosowanie metody jest dość proste, ale wcale niełatwe. Wymaga żelaznej konsekwencji w trzymaniu się prostych, lecz nieoczywistych zasad.
więcej

Paradoksy w biznesie

Fot. istockphoto
W metodologii Change Value Process, która obejmuje zarządzanie zmianą i praktyczną psychologię biznesu, wyróżniamy dwie idee, które się ze sobą łączą. Jedna to tzw. pułapki lidera, a druga to paradoksy biznesu. Przyjrzyjmy się kilku paradoksom – czyli sytuacjom, w których dobry efekt nie zawsze jest osiągany przez pozytywną przyczynę i na odwrót. Sprawdź, czy znasz te sytuacje ze swojego życia.
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.