Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Wydatkowanie środków z ZFŚS: decydujące znacznie kryterium socjalnego

Fot. Peopleimages
Obowiązujące przepisy, w szczególności § 2 ust. 1 pkt 19 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18.12.1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz art. 21 ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oferują szereg preferencji składkowych i podatkowych w przypadku świadczeń finansowanych ze środków przeznaczonych na cele socjalne w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych („Fundusz”).
więcej

Efekt wygniecionej wizytówki

foto
Firma ma twarz, język i postawę pracownika. Jeśli ten się z nią nie identyfikuje, twarz będzie wykrzywiał, układał w grymasy, językiem obrażał, plotkował, złorzeczył, a postawą komunikował obojętność i zniechęcał do kontaktu. I kryzys gotowy. Bo klienci coraz bardziej cenią wysokie standardy komunikacyjne i rezygnują ze współpracy z firmami, których pracownicy wydają się bierni czy niezadowoleni. Dlatego wizerunek firmy warto oprzeć na czymś więcej niż ładne logo, wizytówki i siedziba. Fasadą są ludzie.
więcej

Kierunek działań w komunikacji wewnętrznej

Fot. Peopleimages
Kiedy można osiągnąć największą skuteczność w działaniu? Wtedy, gdy cel jest jasno sprecyzowany, a droga do jego realizacji skrupulatnie zaplanowana. Tak samo jest w komunikacji wewnętrznej. Bez wiedzy o tym, jakie jest otoczenie, w którym pracujemy, i bez sprecyzowanego celu działania szanse na odniesienie sukcesu są dużo mniejsze niż wtedy, gdy taki plan będzie. Aby zacząć, warto przeprowadzić audyt.
więcej

Wszystko działa w dwie strony

Fot. Peopleimages
Obserwując moich klientów, widzę, że efektywność w pracy w 80 proc. zależy od jakości życia prywatnego i sposobu zarządzania swoimi emocjami. Brak dbałości o własną psychikę przekłada się na spadek koncentracji, obniżenie efektywności i pogorszenie relacji w firmie. Okazuje się jednak, że wiele osób oddziela od siebie te dwie przestrzenie życiowe i uważa, iż praca to jedno, a życie to drugie, tym samym gubiąc się w tym, co jest naprawdę ważne.
więcej

Odrobina natury w pracy

foto
Ludzie od wieków współistnieli z naturą, wyznaczała nam ona rytm życia. Obecnie większość z nas mieszka w miastach, a nasz kontakt z przyrodą często ogranicza się do przebiegnięcia przez park w drodze na przystanek. Długie godziny w sterylnych biurach, sztuczne światło lamp i ekranów rozregulowują zegar biologiczny. Ciągły szum informacyjny w mediach i internecie powoduje niepokój. Instynktownie szukamy ukojenia podczas urlopu w górach czy nad morzem. A może warto spróbować przenieść trochę natury do pracy?
więcej

W sidłach smartfona

Zmiany, które niesie technologia, są nieuchronne. /Fot. Fotolia
Jak reagować, gdy pracownik nadużywa prywatnego smartfona do przeglądania stron internetowych w celach innych niż zawodowe? To pytanie często zadają menedżerowie podczas różnorakich szkoleń. Okazuje się, że problem wcale nie jest rzadki.
więcej

Fobia społeczna wkracza do biur

Fobia społeczna pojawia się zawsze tam, gdzie spotykamy ludzi. /Fot. Fotolia
Tytuł tego artykułu jest nieco przewrotny. Fobia społeczna nie może bowiem wkraczać do biur, bo... nigdy ich nie opuściła. Od zawsze to właśnie życie zawodowe jest bezlitosną areną wielu lęków. Dlaczego właśnie w pracy fobia społeczna kwitnie i co możemy z tym zrobić?
więcej

Asystentka – zawód z przyszłością

Różnica w zawodzie sekretarki i asystentki ujawnia się już na poziomie rekrutacji /Fot. istockphoto
W XXI wieku, w czasach nowych technologii, systemów informacyjnych i szybkiego przepływu wszelkich wiadomości, możemy zaobserwować nie tylko wzrost prestiżu zawodu sekretarki, ale wyodrębnienie się nowej, niezwykle odpowiedzialnej profesji asystentki.
więcej

Dobry rekruter pilnie poszukiwany

Pracodawcy coraz większą wagę przywiązują do rekrutacji /Fot. istockphoto
Wzrasta zapotrzebowanie na osoby odpowiedzialne za HR. Pracuj.pl porównał liczbę ogłoszeń o pracę w tej branży opublikowanych w pierwszym półroczu bieżącego roku z minionym, okazało się, że to skok o 16 proc., ale już w porównaniu np. z 2013 r. – progres wynosi aż 85 proc.
więcej

Kanban sposobem na redukcję „zławiela”

Zławiel jest podstępnym i niezwykle niszczącym zjawiskiem / Fot. istockphoto
Negatywnych skutków realizacji jednocześnie zbyt dużej liczby projektów lub zadań doświadczają prawie wszystkie firmy. Kanban, wywodząca się z Japonii metoda organizacji pracy, umożliwia szybkie i bezinwestycyjne ograniczenie złej wielozadaniowości. Zastosowanie metody jest dość proste, ale wcale niełatwe. Wymaga żelaznej konsekwencji w trzymaniu się prostych, lecz nieoczywistych zasad.
więcej

Paradoksy w biznesie

Fot. istockphoto
W metodologii Change Value Process, która obejmuje zarządzanie zmianą i praktyczną psychologię biznesu, wyróżniamy dwie idee, które się ze sobą łączą. Jedna to tzw. pułapki lidera, a druga to paradoksy biznesu. Przyjrzyjmy się kilku paradoksom – czyli sytuacjom, w których dobry efekt nie zawsze jest osiągany przez pozytywną przyczynę i na odwrót. Sprawdź, czy znasz te sytuacje ze swojego życia.
więcej

Pięć kroków do usprawnienia współpracy

Nowoczesne rozwiązania powodują nie tylko, że pracujemy szybciej / Fot. istockphoto
Praca zdalna, efektywny dostęp do baz danych, automatyzacja skomplikowanych czynności. Nowoczesne rozwiązania IT sprawiają, że pracownicy lepiej i bardziej efektywnie wykorzystują czas pracy.
więcej


Cztery kroki wychodzenia z porażki

Wielu przedsiębiorców deklaruje, że porażka jest często większym motywatorem niż sukces / Fot. istockphoto
Jeszcze dekadę temu większość oferowanych działań rozwojowych dla działów sprzedaży bazowała na szeroko rozumianych technikach sprzedażowych. Tryumfy święciły szkolenia z zakresu reguł wywierania wpływu, zarządzania relacjami czy zastosowania narzędzi perswazyjnych.
więcej

Zarządzam po raz pierwszy

Ułożenie relacji z podwładnymi to jedno z największych wyzwań./ Fot. thinkstockphotos
Trudność w kierowaniu zespołem nie polega na posiadaniu szczególnej tajemnej wiedzy, lecz na zmianie sposobu myślenia i postrzegania. Zwłaszcza jeśli zostajemy szefem swoich kolegów… Podczas niemalże każdego szkolenia menedżerskiego wielokrotnie porusza się kwestie różnic w mentalności pomiędzy skutecznymi menedżerami a pracownikami. Co decyduje o sukcesie kierownika? Efektywni kierownicy nie boją się podejmować ryzyka m.in. w kwestiach personalnych. W tym kontekście możemy je rozumieć jako gotowość do podejmowania ważnych, lecz niepopularnych decyzji menedżerskich, umiejętność powiedzenia NIE, nawet wbrew całemu zespołowi.
więcej

Kłopotliwy pracownik

Fot. istockphoto
To normalna i częsta sytuacja, że pracownicy nie spełniają oczekiwań, jakie są w nich pokładane. Nie dopilnowują terminów, pracują sumiennie, ale nieefektywnie, popełniają w kółko te same albo podobne błędy, blokują się, a czasem wręcz zawalają tam, gdzie zawalić jest sztuką. W takim momencie każdy menedżer musi zadać sobie kluczowe pytanie: „Co zrobić z »kłopotliwym « pracownikiem?”.
więcej

Zaproś zarząd do rozmowy z pracownikami

Fot. istockphoto
Jak włączyć zarząd w komunikację wewnętrzną? Jeśli sam nie wychodzi z taką inicjatywą, istnieją sposoby, by przekonać go do słuszności tych działań. Wychodź z inicjatywą, pokazuj korzyści, dostarczaj rozwiązania i uzbrój się w cierpliwość.
więcej

Zawodowy pomagacz – wizerunek sprzedawcy odczarowany

Klienci doceniają lojalność oraz czyste intencje / Fot. istockphoto
W Polsce minęły już czasy, gdzie by sprzedawać produkty, wystarczyło je po prostu posiadać i ewentualnie wypromować. Nowe pokolenia konsumentów nie pamiętają już czasów pustych półek i długich kolejek, nie mają też potrzeby rekompensowania sobie niedoborów z tamtego okresu.
więcej

Poradniki biznesowe – zamień teorię w praktykę

 Sztuką nie jest posiadanie wiedzy, lecz zdolność przełożenia jej na własne działania i do biznesu / Fot. istockphoto
Każda osoba pracująca z klientami biznesowymi czy pracownikami w zespole, każdy menedżer (o ile chce pracować z zespołem i zależy mu na rozwoju firmy i pracowników) powinien znać podstawy funkcjonowania świata biznesu. Można uczyć się z doświadczenia, ale pomocne mogą się okazać także poradniki biznesowe.
więcej

Uważne relacje w pracy

Robienie krótkich uważnych przerw służy namysłowi, refleksji i wyborowi najlepszej reakcji / Fot. istockphoto
Przez wiele lat problem budowania pozytywnych relacji w pracy był traktowany z ciekawością i powagą, ale brakowało twardych dowodów na to, że dobra atmosfera w pracy przyczynia się do wyższej efektywności pracowników i menedżerów.
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.