Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Pięć kroków do usprawnienia współpracy

Nowoczesne rozwiązania powodują nie tylko, że pracujemy szybciej / Fot. istockphoto
Praca zdalna, efektywny dostęp do baz danych, automatyzacja skomplikowanych czynności. Nowoczesne rozwiązania IT sprawiają, że pracownicy lepiej i bardziej efektywnie wykorzystują czas pracy.
więcej


Cztery kroki wychodzenia z porażki

Wielu przedsiębiorców deklaruje, że porażka jest często większym motywatorem niż sukces / Fot. istockphoto
Jeszcze dekadę temu większość oferowanych działań rozwojowych dla działów sprzedaży bazowała na szeroko rozumianych technikach sprzedażowych. Tryumfy święciły szkolenia z zakresu reguł wywierania wpływu, zarządzania relacjami czy zastosowania narzędzi perswazyjnych.
więcej

Zarządzam po raz pierwszy

Ułożenie relacji z podwładnymi to jedno z największych wyzwań./ Fot. thinkstockphotos
Trudność w kierowaniu zespołem nie polega na posiadaniu szczególnej tajemnej wiedzy, lecz na zmianie sposobu myślenia i postrzegania. Zwłaszcza jeśli zostajemy szefem swoich kolegów… Podczas niemalże każdego szkolenia menedżerskiego wielokrotnie porusza się kwestie różnic w mentalności pomiędzy skutecznymi menedżerami a pracownikami. Co decyduje o sukcesie kierownika? Efektywni kierownicy nie boją się podejmować ryzyka m.in. w kwestiach personalnych. W tym kontekście możemy je rozumieć jako gotowość do podejmowania ważnych, lecz niepopularnych decyzji menedżerskich, umiejętność powiedzenia NIE, nawet wbrew całemu zespołowi.
więcej

Kłopotliwy pracownik

Fot. istockphoto
To normalna i częsta sytuacja, że pracownicy nie spełniają oczekiwań, jakie są w nich pokładane. Nie dopilnowują terminów, pracują sumiennie, ale nieefektywnie, popełniają w kółko te same albo podobne błędy, blokują się, a czasem wręcz zawalają tam, gdzie zawalić jest sztuką. W takim momencie każdy menedżer musi zadać sobie kluczowe pytanie: „Co zrobić z »kłopotliwym « pracownikiem?”.
więcej

Zaproś zarząd do rozmowy z pracownikami

Fot. istockphoto
Jak włączyć zarząd w komunikację wewnętrzną? Jeśli sam nie wychodzi z taką inicjatywą, istnieją sposoby, by przekonać go do słuszności tych działań. Wychodź z inicjatywą, pokazuj korzyści, dostarczaj rozwiązania i uzbrój się w cierpliwość.
więcej

Zawodowy pomagacz – wizerunek sprzedawcy odczarowany

Klienci doceniają lojalność oraz czyste intencje / Fot. istockphoto
W Polsce minęły już czasy, gdzie by sprzedawać produkty, wystarczyło je po prostu posiadać i ewentualnie wypromować. Nowe pokolenia konsumentów nie pamiętają już czasów pustych półek i długich kolejek, nie mają też potrzeby rekompensowania sobie niedoborów z tamtego okresu.
więcej

Poradniki biznesowe – zamień teorię w praktykę

 Sztuką nie jest posiadanie wiedzy, lecz zdolność przełożenia jej na własne działania i do biznesu / Fot. istockphoto
Każda osoba pracująca z klientami biznesowymi czy pracownikami w zespole, każdy menedżer (o ile chce pracować z zespołem i zależy mu na rozwoju firmy i pracowników) powinien znać podstawy funkcjonowania świata biznesu. Można uczyć się z doświadczenia, ale pomocne mogą się okazać także poradniki biznesowe.
więcej

Uważne relacje w pracy

Robienie krótkich uważnych przerw służy namysłowi, refleksji i wyborowi najlepszej reakcji / Fot. istockphoto
Przez wiele lat problem budowania pozytywnych relacji w pracy był traktowany z ciekawością i powagą, ale brakowało twardych dowodów na to, że dobra atmosfera w pracy przyczynia się do wyższej efektywności pracowników i menedżerów.
więcej

Spółka nie musi naliczać podatku od darmowej pracy prezesa

Spółka nie musi też wykazać u siebie przychodu z nieodpłatnych świadczeń, gdy funkcję członka zarządu pełni nieodpłatnie osoba będąca pracownikiem wspólnika spółki / Fot. thinkphoto
Pełnienie funkcji prezesa i prokurenta bez pobierania wynagrodzenia nie stanowi opodatkowanego przychodu w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.
więcej

Komunikacja w zespołach wirtualnych

Osoba, którą oglądamy na ekranie komunikatora, przestaje być wyobrażeniem, a staje się człowiekiem z krwi i kości / Fot. thinkphoto
Praca zdalna, zespół wirtualny? Coraz częściej można znaleźć tego typu ogłoszenia. Rozwój technologii otworzył możliwość pozyskiwania do projektu osób z drugiego końca globu i wpłynął na obniżenie kosztów pracy. Jest jednak również druga strona medalu – problemy komunikacyjne, jakie tego typu współpraca ze sobą niesie.
więcej

Skuteczne delegowanie – jak to zrobić?

W znacznej mierze powodzenie procesu delegowania zależy głównie od samego delegującego / Fot. istockphoto
Aby skutecznie delegować zadania, należy uświadomić sobie, dlaczego warto powierzać pracę innym. Menedżer musi zdecydować, jakie uprawnienia zamierza delegować, a jakich nie, określić wymagane kompetencje i przyporządkować poszczególne projekty właściwym osobom.
więcej

Rola menedżera sprzedaży – czym powinien zarządzać?

Wyniki biznesowe to efekt działalności całej organizacj / Fot. thinkstockphotos
Przychody ze sprzedaży, miesięczny plan sprzedaży, liczba odbytych spotkań przez handlowca. Czym tak naprawdę powinien zarządzać menedżer sprzedaży? Na co ma bezpośredni wpływ, a co pozostaje jedynie rezultatem podejmowanych działań?
więcej

Polki chcą więcej zarabiać i rozwijać się

Polki w wieku 25-34 lata są najbardziej aktywne na rynku pracy / Fot. istockphoto
Dlaczego Polki decydują się na zmianę pracy? Z ostatnio przeprowadzonych badań wynika, że najczęstsze powody to chęć zarabiania większych pieniędzy oraz możliwość rozwoju zawodowego.
więcej

Wiedzą, jak przyciągnąć i zatrzymać wykwalifikowanych pracowników

Flex jest wiodącą firmą projektującą oraz produkującą
inteligentne produkty dla nowoczesnego i zintegrowanego
świata. Zatrudnia ponad 200 tys. specjalistów w 30 krajach
i dostarcza innowacyjne usługi w zakresie projektowania,
inżynierii, produkcji, łańcucha dostaw oraz logistyki.
Zakład w Tczewie zatrudnia ok. 4 tys. osób / Fot. materiały Flex
Brak rąk do pracy to jedno z wyzwań, z którym mierzą się firmy produkcyjne w Polsce. Flex wie, że atrakcyjny system premii i benefitów pomaga w zarządzaniu talentami, ale organizacja postanowiła zadbać też o przyszłe kadry. Zaangażowała się w kreowanie rynku edukacyjnego w regionie nie tylko na poziomie szkolnictwa zawodowego, ale także wyższego.
więcej

Deleguj – a zyskasz

Delegowanie to przydzielenie określonych zadań wybranej osobie i zobowiązane jej do ich wykonania / Fot. istockphoto
Najważniejszym atrybutem nowoczesnej organizacji jest jej zdolność do przetrwania i rozkwitu na rynku, gdzie zmiana jest jedynym i stałym elementem działania, co podkreślał już Peter Drucker, słynny ekspert ds. zarządzania, profesor Katedry Nauk Społecznych i Zarządzania Uniwersytetu w Claremont w Kalifornii.
więcej

Pokaż swoich pracowników

Dobry fotograf powinien zapewnić odpowiednią atmosferę wokół całego wydarzenia / Fot. mat. Pracuj.pl
Znamy te osoby dobrze. Pracują jednocześnie w kilku branżach, na wielu stanowiskach. Są interdyscyplinarne, atrakcyjne, dobrze ubrane i zawsze uśmiechnięte. Oficjalnie nie istnieją, lecz w materiałach wielu pracodawców udają zgrany zespół.
więcej

Komunikacja w zespole

Niezwykle ważną kwestią we właściwej komunikacji jest wzajemny szacunek / Fot. istockphoto
Zespół to ludzie. Każdy człowiek to niepowtarzalny charakter, nawyki, doświadczenie. W literaturze przedmiotu pojawiają się rozmaite wskazówki dotyczące struktury zespołów, zarówno zróżnicowanych pod wieloma względami, jak i ujednoliconych.
więcej

System, który prześladuje

System, w którym mobbing kwitnie, to taki, w którym się o nim nie mówi / Fot. istockphoto
Są kryzysy, które wzbogacają. Normą są konflikty, z których wychodzimy silniejsi. Gdy jednak mowa o mobbingu, zazwyczaj widzimy jego konsekwencje w czarnych barwach.
więcej

Proces sprzedaży

Proces sprzedaży to idealne dopasowanie do procesu zakupu po stronie klienta / Fot. istockphoto
Presja na marże zmusza firmy do zastępowania sprzedaży bezpośredniej tańszymi kanałami w przypadku produktów i usług o najniższej marży. W przypadku bardziej złożonych produktów i usług o wyższej marży ta sama presja będzie zmuszać szefów sprzedaży do poszukiwania nowych metod zarządzania sprzedażą bezpośrednią w celu ciągłego podnoszenia jej efektywności kosztowej.
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.