Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Publikujesz, a oni nie czytają

Zaangażowania pracowników w komunikację wewnętrzną jest jak budowanie wizerunku firmy / Fot. istockphoto
Jak zaangażować pracowników w komunikację wewnętrzną? Angażowanie można rozpatrywać na dwóch płaszczyznach. Jest ono – po pierwsze – rozumiane jako tworzenie takich instrumentów i treści, by pracownicy po nie sięgali. Po drugie – i to jest większym wyzwaniem – angażowanie to zachęcanie pracowników do komunikowania się za pośrednictwem dostępnych narzędzi, czyli do tworzenia treści.
więcej

Rozwój potencjału zespołu sprzedażowego

Grywalizacja to jedno z ciekawszych „odkryć” ostatnich lat / Fot. istockphoto
W zdecydowanej większości przypadków firma funkcjonuje tak dobrze, jak sprawnie są realizowane cele sprzedażowe. To z kolei w decydującym stopniu zależy od tego, jaki potencjał mają handlowcy oraz w jakim stopniu potencjał ten jest wykorzystywany.
więcej

Księga zarządzania kryzysowego w organizacji cz. 3

Szybkość reakcji w obliczu zagrożenia to często „być albo nie być” firmy. / Fot. istockphoto
Przed przystąpieniem do planowania działań antykryzysowych (najczęściej opartych na konsultacjach z zarządem i managementem wyższego szczebla) trzeba ustalić listę potencjalnych sytuacji kryzysowych, a następnie dla każdej z nich sporządzić mapę kryzysu zawierającą następujące elementy:
więcej

Strony kariery tworzone przez pracodawców

Coraz częściej pracodawcy rezygnują z zakładek kariery wydzielonych na stronie korporacyjnej na rzecz budowania niezależnych stron internetowych poświęconych karierze w firmie / Fot. istockphoto
Aż 66 proc. osób poszukuje informacji na temat potencjalnego pracodawcy na stronach internetowych firm, a w szczególności w zakładce „kariera/praca” – tak wynika z badania „Specjaliści na rynku pracy”1. To ważna informacja dla wszystkich pracodawców, którym zależy na dotarciu do potencjalnych kandydatów i pozyskaniu najlepszych pracowników do zespołu.
więcej

Księga zarządzania kryzysowego w organizacji cz. 2

Przygotowując księgę zarządzania kryzysowego, w pierwszej kolejności należy dokonać wstępnej klasyfikacji sytuacji kryzysowych.
Z PR-owego punktu widzenia kryzys następuje nie tyle w momencie jego faktycznego pojawienia się w organizacji, ile w chwili „wycieku” informacji o nim na zewnątrz.
więcej

Leader spoza zespołu – zagrożenie, czy szansa

Leader musi utożsamiać się z celami organizacji / Fot. istockphoto
Gdy decydujemy się na wprowadzenie leadera grupy, który jest osobą spoza zespołu – musimy liczyć się z potencjalnymi zyskami, ale też stratami. Podobnie jak w przypadku wyłonienia leadera z dotychczasowego zespołu – szanse i zagrożenia niekoniecznie się równoważą.
więcej

Janusowe oblicze rynku pracy

Według badań Barometr Rynku Pracy, przeprowadzonych przez Work Service, co czwarty pracownik (28 proc.) przyznał, że obawia się utraty swojego stanowiska / Fot. istockphoto
Polski rynek pracy w 2015 r. przybrał janusowe oblicze. Janus to rzymski bóg o dwóch twarzach, patrzących w przeciwne kierunki, bóg rozdarcia, początków i końców. Tak samo rozdarty wewnętrznie jest nasz rynek pracy. Miotamy się między strachem przed zwolnieniami a nadzieją na poprawę sytuacji i deklaracjami ze strony pracodawców w nowych miejscach pracy.
więcej

Najatrakcyjniejsi pracodawcy w Polsce

LOT - jeden z najatrakcyjniejszych pracodawców w Polsce /  Fot. Grzegorz Celejewski / Agencja Gazeta
Opublikowany coroczny raport firmy Universum Global potwierdza, że Google Poland jest najatrakcyjniejszym pracodawcą w Polsce. Co więcej, w rankingu 50 najatrakcyjniejszych pracodawców na świecie firma Google także okazała się bezkonkurencyjna.
więcej

Odkrycie menedżera

Proces zmiany w postępowaniu menedżera ma również wpływ na przełożonego oraz transformację nawyków kierownictwa / Fot. istockphoto
Benjamin Zander, gdy rozpoczyna pracę ze studentem, daje mu najlepszą ocenę – szóstkę. Lecz zaraz potem prosi, by student napisał do niego list: „Drogi panie Benjaminie, otrzymałem szóstkę, ponieważ byłem… zrobiłem...”.
więcej

Złe wiadomości

Szef, który potrafi otwarcie mówić o problemach, daje poczucie bezpieczeństwa współpracowników / Fot. istockphoto
Co brać pod uwagę przy tym niełatwym zadaniu? Jak przekazywać złe wieści?
więcej

Zła kultura w biznesie

W biznesie bezmyślny kult sukcesu pociąga za sobą wiele niebezpieczeństw / Fot. istockphoto
Świat uwielbia zwycięzców, a przegranych się wstydzi. Podziwiamy tych, którym się udało, a o milionach przeciętnych lub przegranych nie chcemy pamiętać.
więcej

Większa sprzedaż przy mniejszej liczbie handlowców

Każda organizacja powinna wypracować własny model sprzedaży / Fot. istockphoto
Jak zbudować strukturę działu sprzedaży, by przekładała się na lepsze wyniki?
więcej

Onboarding

Onboarding pomaga wprowadzić nowego pracownika w struktury organizacji / Fot. istockphoto
Proces adaptacji pracownika w nowym otoczeniu zawodowym może wesprzeć budowanie wizerunku pracodawcy, już w pierwszych tygodniach pracy. By go wesprzeć warto sięgnąć po onboarding.
więcej

Depresja w zespole

Warto tworzyć środowisko pracy promujące zdrowie psychiczne i odpoczynek / Fot. istockphoto
Na kursach menedżerskich dużo miejsca poświęca się psychologii motywacji pracowników. Mówi się o tym, jak budować ich zaangażowanie, zwiększać efektywność, wpływać na stopień zgrania zespołu. Zadziwiające, że funkcjonowaniu pracownika po drugiej stronie bieguna nie poświęca się czasu niemalże zupełnie.
więcej

Specjaliści HR pilnie poszukiwani

Więcej ofert pracy w małych firmach / Fot. istockphoto
Znamy najnowszy raport Pracuj.pl „Rynek Pracy Specjalistów” dotyczący drugiego kwartału bieżącego roku.
więcej

Wykorzystanie dochodów odroczonych w wynagradzaniu

Fot. istockphoto.com
Bodźce długoterminowe (long term incentives), nazywane też dochodami odroczonymi (deferred compensation), stanowią wynagrodzenie wypłacane w dalszej perspektywie, związane z miernikami wyników firmy ocenianymi za ten sam długi okres.
więcej

Rzetelność

Fot. istockphoto.com/ Rzetelność wymaga dogłębnej wiedzy zawodowej.
Każdy z nas jest lub może być w czymś naprawdę dobry. Niestety to, co buduje nasz potencjał, nie zawsze jest odpowiednio wykorzystywane w sferze zawodowej – a szkoda. Według badań M. Buckinghama tylko 18 proc. ludzi ma okazję niemal codziennie wykorzystywać w pracy swoje talenty.
więcej

Praca, nie tylko sezonowa

Fot. istockphoto.com / Pracę znajdziesz w branży transport, logistyka, komunikacja.
Szukasz pracy? Największe szanse w najbliższych trzech miesiącach będziesz miał w branży transport, logistyka, komunikacja oraz handel detaliczny i hurtowy. Taki obraz wyłania się z najnowszego, opublikowanego we wtorek, 9 czerwca br. raportu Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia dotyczącego prognoz na krajowym i zagranicznym rynku pracy w lipcu, sierpniu i wrześniu br
więcej

Księga zarządzania kryzysowego w organizacji cz. 1

Niewyciągnięcie wniosków z kryzysu może się okazać największym kryzysem w firmie / Fot. istockphoto
W dziejach ludzkości hierarchia tego, co najbardziej pożądane, zmieniała się kilkakrotnie. Najpierw były to konkretne dobra: metal, sól, drewno, tkaniny, kamienie szlachetne. Z biegiem czasu, prawdopodobnie dzięki Fenicjanom, najcenniejszy stał się pieniądz, za który można było nabyć określone dobro. Dziś najistotniejsza jest informacja, a dokładniej zarządzanie nią.
więcej

Transforming leadership

Fot. istockphoto.com
„Bądź zmianą, którą chcesz ujrzeć w świecie” – powiedział Gandhi, którego bez wątpienia można nazwać transformującym liderem.
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.