Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Rola menedżera sprzedaży – czym powinien zarządzać?

Wyniki biznesowe to efekt działalności całej organizacj / Fot. thinkstockphotos
Przychody ze sprzedaży, miesięczny plan sprzedaży, liczba odbytych spotkań przez handlowca. Czym tak naprawdę powinien zarządzać menedżer sprzedaży? Na co ma bezpośredni wpływ, a co pozostaje jedynie rezultatem podejmowanych działań?
więcej

Polki chcą więcej zarabiać i rozwijać się

Polki w wieku 25-34 lata są najbardziej aktywne na rynku pracy / Fot. istockphoto
Dlaczego Polki decydują się na zmianę pracy? Z ostatnio przeprowadzonych badań wynika, że najczęstsze powody to chęć zarabiania większych pieniędzy oraz możliwość rozwoju zawodowego.
więcej

Wiedzą, jak przyciągnąć i zatrzymać wykwalifikowanych pracowników

Flex jest wiodącą firmą projektującą oraz produkującą
inteligentne produkty dla nowoczesnego i zintegrowanego
świata. Zatrudnia ponad 200 tys. specjalistów w 30 krajach
i dostarcza innowacyjne usługi w zakresie projektowania,
inżynierii, produkcji, łańcucha dostaw oraz logistyki.
Zakład w Tczewie zatrudnia ok. 4 tys. osób / Fot. materiały Flex
Brak rąk do pracy to jedno z wyzwań, z którym mierzą się firmy produkcyjne w Polsce. Flex wie, że atrakcyjny system premii i benefitów pomaga w zarządzaniu talentami, ale organizacja postanowiła zadbać też o przyszłe kadry. Zaangażowała się w kreowanie rynku edukacyjnego w regionie nie tylko na poziomie szkolnictwa zawodowego, ale także wyższego.
więcej

Deleguj – a zyskasz

Delegowanie to przydzielenie określonych zadań wybranej osobie i zobowiązane jej do ich wykonania / Fot. istockphoto
Najważniejszym atrybutem nowoczesnej organizacji jest jej zdolność do przetrwania i rozkwitu na rynku, gdzie zmiana jest jedynym i stałym elementem działania, co podkreślał już Peter Drucker, słynny ekspert ds. zarządzania, profesor Katedry Nauk Społecznych i Zarządzania Uniwersytetu w Claremont w Kalifornii.
więcej

Pokaż swoich pracowników

Dobry fotograf powinien zapewnić odpowiednią atmosferę wokół całego wydarzenia / Fot. mat. Pracuj.pl
Znamy te osoby dobrze. Pracują jednocześnie w kilku branżach, na wielu stanowiskach. Są interdyscyplinarne, atrakcyjne, dobrze ubrane i zawsze uśmiechnięte. Oficjalnie nie istnieją, lecz w materiałach wielu pracodawców udają zgrany zespół.
więcej

Komunikacja w zespole

Niezwykle ważną kwestią we właściwej komunikacji jest wzajemny szacunek / Fot. istockphoto
Zespół to ludzie. Każdy człowiek to niepowtarzalny charakter, nawyki, doświadczenie. W literaturze przedmiotu pojawiają się rozmaite wskazówki dotyczące struktury zespołów, zarówno zróżnicowanych pod wieloma względami, jak i ujednoliconych.
więcej

System, który prześladuje

System, w którym mobbing kwitnie, to taki, w którym się o nim nie mówi / Fot. istockphoto
Są kryzysy, które wzbogacają. Normą są konflikty, z których wychodzimy silniejsi. Gdy jednak mowa o mobbingu, zazwyczaj widzimy jego konsekwencje w czarnych barwach.
więcej

Proces sprzedaży

Proces sprzedaży to idealne dopasowanie do procesu zakupu po stronie klienta / Fot. istockphoto
Presja na marże zmusza firmy do zastępowania sprzedaży bezpośredniej tańszymi kanałami w przypadku produktów i usług o najniższej marży. W przypadku bardziej złożonych produktów i usług o wyższej marży ta sama presja będzie zmuszać szefów sprzedaży do poszukiwania nowych metod zarządzania sprzedażą bezpośrednią w celu ciągłego podnoszenia jej efektywności kosztowej.
więcej

Publikujesz, a oni nie czytają

Zaangażowania pracowników w komunikację wewnętrzną jest jak budowanie wizerunku firmy / Fot. istockphoto
Jak zaangażować pracowników w komunikację wewnętrzną? Angażowanie można rozpatrywać na dwóch płaszczyznach. Jest ono – po pierwsze – rozumiane jako tworzenie takich instrumentów i treści, by pracownicy po nie sięgali. Po drugie – i to jest większym wyzwaniem – angażowanie to zachęcanie pracowników do komunikowania się za pośrednictwem dostępnych narzędzi, czyli do tworzenia treści.
więcej

Rozwój potencjału zespołu sprzedażowego

Grywalizacja to jedno z ciekawszych „odkryć” ostatnich lat / Fot. istockphoto
W zdecydowanej większości przypadków firma funkcjonuje tak dobrze, jak sprawnie są realizowane cele sprzedażowe. To z kolei w decydującym stopniu zależy od tego, jaki potencjał mają handlowcy oraz w jakim stopniu potencjał ten jest wykorzystywany.
więcej

Księga zarządzania kryzysowego w organizacji cz. 3

Szybkość reakcji w obliczu zagrożenia to często „być albo nie być” firmy. / Fot. istockphoto
Przed przystąpieniem do planowania działań antykryzysowych (najczęściej opartych na konsultacjach z zarządem i managementem wyższego szczebla) trzeba ustalić listę potencjalnych sytuacji kryzysowych, a następnie dla każdej z nich sporządzić mapę kryzysu zawierającą następujące elementy:
więcej

Strony kariery tworzone przez pracodawców

Coraz częściej pracodawcy rezygnują z zakładek kariery wydzielonych na stronie korporacyjnej na rzecz budowania niezależnych stron internetowych poświęconych karierze w firmie / Fot. istockphoto
Aż 66 proc. osób poszukuje informacji na temat potencjalnego pracodawcy na stronach internetowych firm, a w szczególności w zakładce „kariera/praca” – tak wynika z badania „Specjaliści na rynku pracy”1. To ważna informacja dla wszystkich pracodawców, którym zależy na dotarciu do potencjalnych kandydatów i pozyskaniu najlepszych pracowników do zespołu.
więcej

Księga zarządzania kryzysowego w organizacji cz. 2

Przygotowując księgę zarządzania kryzysowego, w pierwszej kolejności należy dokonać wstępnej klasyfikacji sytuacji kryzysowych.
Z PR-owego punktu widzenia kryzys następuje nie tyle w momencie jego faktycznego pojawienia się w organizacji, ile w chwili „wycieku” informacji o nim na zewnątrz.
więcej

Leader spoza zespołu – zagrożenie, czy szansa

Leader musi utożsamiać się z celami organizacji / Fot. istockphoto
Gdy decydujemy się na wprowadzenie leadera grupy, który jest osobą spoza zespołu – musimy liczyć się z potencjalnymi zyskami, ale też stratami. Podobnie jak w przypadku wyłonienia leadera z dotychczasowego zespołu – szanse i zagrożenia niekoniecznie się równoważą.
więcej

Janusowe oblicze rynku pracy

Według badań Barometr Rynku Pracy, przeprowadzonych przez Work Service, co czwarty pracownik (28 proc.) przyznał, że obawia się utraty swojego stanowiska / Fot. istockphoto
Polski rynek pracy w 2015 r. przybrał janusowe oblicze. Janus to rzymski bóg o dwóch twarzach, patrzących w przeciwne kierunki, bóg rozdarcia, początków i końców. Tak samo rozdarty wewnętrznie jest nasz rynek pracy. Miotamy się między strachem przed zwolnieniami a nadzieją na poprawę sytuacji i deklaracjami ze strony pracodawców w nowych miejscach pracy.
więcej

Najatrakcyjniejsi pracodawcy w Polsce

LOT - jeden z najatrakcyjniejszych pracodawców w Polsce /  Fot. Grzegorz Celejewski / Agencja Gazeta
Opublikowany coroczny raport firmy Universum Global potwierdza, że Google Poland jest najatrakcyjniejszym pracodawcą w Polsce. Co więcej, w rankingu 50 najatrakcyjniejszych pracodawców na świecie firma Google także okazała się bezkonkurencyjna.
więcej

Odkrycie menedżera

Proces zmiany w postępowaniu menedżera ma również wpływ na przełożonego oraz transformację nawyków kierownictwa / Fot. istockphoto
Benjamin Zander, gdy rozpoczyna pracę ze studentem, daje mu najlepszą ocenę – szóstkę. Lecz zaraz potem prosi, by student napisał do niego list: „Drogi panie Benjaminie, otrzymałem szóstkę, ponieważ byłem… zrobiłem...”.
więcej

Złe wiadomości

Szef, który potrafi otwarcie mówić o problemach, daje poczucie bezpieczeństwa współpracowników / Fot. istockphoto
Co brać pod uwagę przy tym niełatwym zadaniu? Jak przekazywać złe wieści?
więcej

Zła kultura w biznesie

W biznesie bezmyślny kult sukcesu pociąga za sobą wiele niebezpieczeństw / Fot. istockphoto
Świat uwielbia zwycięzców, a przegranych się wstydzi. Podziwiamy tych, którym się udało, a o milionach przeciętnych lub przegranych nie chcemy pamiętać.
więcej

Większa sprzedaż przy mniejszej liczbie handlowców

Każda organizacja powinna wypracować własny model sprzedaży / Fot. istockphoto
Jak zbudować strukturę działu sprzedaży, by przekładała się na lepsze wyniki?
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.