Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Employer branding kontra e-rzeczywistość

Fot. istpockphoto.com
Dużej części firm wydaje się, że PR jest magicznym narzędziem pomagającym zbudować wizerunek w sieci, bez odniesienia do tego, jak to wygląda w rzeczywistości. Połowicznie mają rację: owszem, na postrzeganie firmy online można wpływać. Jeżeli jednak praktyka odbiega od tego, co jest prezentowane w Internecie, wówczas wypracowana opinia przestaje być spójna i cała magia pryska w mgnieniu oka.
więcej

Igrek to wartościowy pracownik

Fot. istockphoto.com
W powszechnej świadomości pokolenie Y jawi się jako generacja roszczeniowa, nielojalna i leniwa.
więcej

Kluczowa kompetencja sprzedawcy

Fot. istockphoto.com
Zmienność na stanowiskach sprzedażowych jest zmorą działów personalnych, menedżerów i dyrektorów sprzedaży. Kosztów związanych z rekrutacją, wdrożeniem i motywowaniem nowych sprzedawców można by w znacznej części uniknąć przez włączenie w profil kompetencyjny sprzedawcy kluczowej dla odniesienia sukcesu kompetencji, o jakiej niestety zapominamy.
więcej

Customer Experience Management & Customer Journey Map

Fot. istockphoto.com
W świecie VUCA (Volatility – ulotnym, Uncertainty – nieprzewidywalnym, Complexity – złożonym, Ambiguity – niejasnym), gdzie wszystko jest replikowalne, zarządzanie doświadczeniami klientów (Customer Experience Management - CEM) już w najbliższej przyszłości może okazać się decydujące w walce o lojalność klientów.
więcej

Prokrastynacja kontra „prokrastynacja”

Fot. istockphoto.com
„Co masz zrobić dzisiaj, zrób pojutrze, będziesz mieć dwa dni wolnego”.
więcej

Istota elastycznych systemów wynagrodzeń

Fot. istockphoto.com
Uwarunkowania współczesności stawiają funkcjonujące na rynku przedsiębiorstwa wobec konieczności wprowadzania ciągłych zmian i doskonalenia procesów zarządzania, co wiąże się z potrzebą uelastyczniania we wszystkich sferach działalności. Dotyczy to również wynagrodzeń, które jako główny składnik kosztów pracy oraz podstawowe narzędzie motywowania mogą skutecznie przyczyniać się do budowania ich przewagi konkurencyjnej.
więcej

Przedszkole dla dzieci pracowników

Fot. istockphoto.com
Wysokie koszty utworzenia i prowadzenia przyzakładowego przedszkola oraz brak miejsca to główne powody niewielkiej aktywności polskich przedsiębiorców w zakładaniu tego typu placówek. Wkrótce może się to zmienić, bo już jesienią ub. roku premier Ewa Kopacz zapowiedziała, że w latach 2015−2020 w ramach środków europejskich i specjalnego systemu ulg w podatku CIT na wsparcie tworzenia przyzakładowych żłobków i przedszkoli przeznaczonych zostanie ponad 2 mld zł.
więcej

Polubić zmianę

Fot. istockphoto.com
Zamierzasz wprowadzać zmiany w firmie? Przygotuj się na porażkę. Statystyki są nieubłagane – ok. 2/3 z wszystkich procesów transformacji kończy się powrotem do starych nawyków i zachowań1.
więcej

Przeciętność nie oznacza bezpieczeństwa

Fot. istockphoto.com
Wrodzony instynkt podpowiada nam, by zrobić wszystko, by zapewnić sobie poczucie bezpieczeństwa. Wiele osób uważa, że jedną z metod uzyskania bezpieczeństwa kariery zawodowej jest zajęcie odpowiedniego miejsca w hierarchii i wykonywanie pracy w taki sposób, by nie wyróżniać się przesadnie na tle otoczenia. Jednak fakty dowodzą, że bezpieczeństwo jest przywilejem nielicznych.
więcej

Konflikt? Lubię to!

Fot. istockphoto.com
Benjamin Franklin zwykł mawiać, że na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. Ja dodałabym do tej listy jeszcze jedną rzecz – konflikty. Wielu osobom konflikty kojarzą się z czymś nieprzyjemnym. Jak bardzo potrafią zepsuć atmosferę w zespole i utrudnić realizację projektu, wie chyba każdy. Większość z nas dostrzega tę ich negatywną cechę, a przecież każdy konflikt ma również drugie oblicze – pozytywne, które można wykorzystać.
więcej

Od czego uciekasz, gdy tak dużo pracujesz?

Fot. istockphoto.com
Im bardziej chaotyczne są czasy, tym łatwiej dajemy się zniewolić – osobom, zjawiskom, rzeczom. Im mniej pewności w nas samych, tym bardziej szukamy jej na zewnątrz, pielęgnując nawyki, które – w przerażającej większości – przejmują nad nami kontrolę. Stąd uzależnienia, i to nie tylko od substancji psychoaktywnych, ale i od smartfonów, internetu, gier komputerowych, zakupów oraz pracy.
więcej

Rekrutacja pracowników do działu sprzedaży

Fot. istockphoto.com
Dział sprzedaży w każdej firmie powinien być najważniejszą jednostką, jaka funkcjonuje w ramach działalności przedsiębiorstwa. To sprzedawcy są bezpośrednim ogniwem spajającym produkty firmy z ich odbiorcami, czyli klientami. To oni walczą o nawiązanie długotrwałych relacji biznesowych i zwiększają dochody firmy.
więcej

Robin Hood i szeryf

Fot. istockphoto.com
Co się stanie, kiedy Robin Hood pokona szeryfa i usunie go z królestwa? Komu zależy na tym, żeby Robin Hoodowi się udało, a kto chciałby jego porażki? Co się stanie, kiedy wróci król Ryszard i zostanie przywrócony porządek świata? I, co najważniejsze, kto z nas w codziennym życiu biznesowym jest Robin Hoodem, kto szeryfem, a kto po prostu częścią jednej z band? Przeanalizujmy systemowe podejście do organizacji, wykorzystując metaforę bandy Robin Hooda.
więcej

Ocena 360 stopni

Fot. istockphoto.com
Ocena 360 stopni w wielu organizacjach stała się popularnym narzędziem zbierania informacji zwrotnej na temat kompetencji menedżerów. Daje możliwość pozyskania opinii dotyczących zachowań menedżera z wielu źródeł. Zakłada uzyskanie oceny od samego ocenianego (samoocena), ale też od przełożonego, podwładnych i współpracowników.
więcej

Ufasz i wierzysz – chce ci się bardziej!

Fot. istockphoto.com
Mądre zaufanie – jak mówi Stephen Covey – wymaga serca i rozumu. Stwierdzenie znane nam z telewizyjnych historyjek reklamowych. Serce – to ogólna gotowość do zaufania innej osobie, a rozum to analiza konkretnych już zachowań i sytuacji.
więcej

Dziesięć powodów, dla których warto dbać o wizerunek HR

Fot. istockphoto.com
Dziś nikt nie kwestionuje, że dbałość o wizerunek firmy pomaga budować markę i rozpoznawalność na rynku. Stąd mnożące się kampanie wizerunkowe w mediach oraz działania mające na celu pozyskanie zaufania otoczenia. Nad wizerunkiem organizacji pracuje zarząd, specjaliści ds. public relations i komunikacji, rzecznicy prasowi, wynajęte agencje PR. Coraz częściej poszczególne działy, oprócz wyznaczonych zadań, mają również dbać o image organizacji. Mogą w tym pomoc nie tylko działania marketingowe oraz troska o wysokie wyniki sprzedaży, lecz także starania podejmowane przez pracowników działu human resources, którzy powinni szczególnie zadbać o wizerunek firmy.
więcej

Zanim postanowisz coś zmienić

Fot. istockphoto.com
Przełom roku to tradycyjnie okres planowania i wprowadzania zmian zarówno na poziomie indywidualnym, jak i firmowym. Ci odważniejsi stawiają czoła zeszłorocznym planom i robią bilans ich realizacji. Zapewne większość przynajmniej pomyśli o próbie wprowadzenia kolejnych zmian.
więcej

Typy lojalności a programy lojalnościowe

Fot. istockphoto.com
Nowoczesna organizacja opracowuje i wdraża strategie, które pozwalają jej na uzyskanie przewagi konkurencyjnej na obecnych, bardzo dynamicznych, rynkach. Jedną z nich jest strategia prolojalnościowa, która na poziomie operacyjnym znajduje swoje odzwierciedlenie w pracowniczych programach lojalnościowych.
więcej

Czym jest uzależnienie od pracy

Fot. istockphoto.com
Czy toksyczny związek z pracą może przynieść korzyści?
więcej

Awans – nagroda czy kara?

Fot. istockphoto.com
„Zaczynaj razem z dobrymi ludźmi. Wyłóż im reguły gry, bądź z nimi w ciągłym kontakcie, motywuj ich i nagradzaj. Jeżeli wszystko to będziesz czynił sprawnie, nie może ci się nie udać”. Lee Iacocca
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.