Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Konflikt? Lubię to!

Fot. istockphoto.com
Benjamin Franklin zwykł mawiać, że na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. Ja dodałabym do tej listy jeszcze jedną rzecz – konflikty. Wielu osobom konflikty kojarzą się z czymś nieprzyjemnym. Jak bardzo potrafią zepsuć atmosferę w zespole i utrudnić realizację projektu, wie chyba każdy. Większość z nas dostrzega tę ich negatywną cechę, a przecież każdy konflikt ma również drugie oblicze – pozytywne, które można wykorzystać.
więcej

Od czego uciekasz, gdy tak dużo pracujesz?

Fot. istockphoto.com
Im bardziej chaotyczne są czasy, tym łatwiej dajemy się zniewolić – osobom, zjawiskom, rzeczom. Im mniej pewności w nas samych, tym bardziej szukamy jej na zewnątrz, pielęgnując nawyki, które – w przerażającej większości – przejmują nad nami kontrolę. Stąd uzależnienia, i to nie tylko od substancji psychoaktywnych, ale i od smartfonów, internetu, gier komputerowych, zakupów oraz pracy.
więcej

Rekrutacja pracowników do działu sprzedaży

Fot. istockphoto.com
Dział sprzedaży w każdej firmie powinien być najważniejszą jednostką, jaka funkcjonuje w ramach działalności przedsiębiorstwa. To sprzedawcy są bezpośrednim ogniwem spajającym produkty firmy z ich odbiorcami, czyli klientami. To oni walczą o nawiązanie długotrwałych relacji biznesowych i zwiększają dochody firmy.
więcej

Robin Hood i szeryf

Fot. istockphoto.com
Co się stanie, kiedy Robin Hood pokona szeryfa i usunie go z królestwa? Komu zależy na tym, żeby Robin Hoodowi się udało, a kto chciałby jego porażki? Co się stanie, kiedy wróci król Ryszard i zostanie przywrócony porządek świata? I, co najważniejsze, kto z nas w codziennym życiu biznesowym jest Robin Hoodem, kto szeryfem, a kto po prostu częścią jednej z band? Przeanalizujmy systemowe podejście do organizacji, wykorzystując metaforę bandy Robin Hooda.
więcej

Ocena 360 stopni

Fot. istockphoto.com
Ocena 360 stopni w wielu organizacjach stała się popularnym narzędziem zbierania informacji zwrotnej na temat kompetencji menedżerów. Daje możliwość pozyskania opinii dotyczących zachowań menedżera z wielu źródeł. Zakłada uzyskanie oceny od samego ocenianego (samoocena), ale też od przełożonego, podwładnych i współpracowników.
więcej

Ufasz i wierzysz – chce ci się bardziej!

Fot. istockphoto.com
Mądre zaufanie – jak mówi Stephen Covey – wymaga serca i rozumu. Stwierdzenie znane nam z telewizyjnych historyjek reklamowych. Serce – to ogólna gotowość do zaufania innej osobie, a rozum to analiza konkretnych już zachowań i sytuacji.
więcej

Dziesięć powodów, dla których warto dbać o wizerunek HR

Fot. istockphoto.com
Dziś nikt nie kwestionuje, że dbałość o wizerunek firmy pomaga budować markę i rozpoznawalność na rynku. Stąd mnożące się kampanie wizerunkowe w mediach oraz działania mające na celu pozyskanie zaufania otoczenia. Nad wizerunkiem organizacji pracuje zarząd, specjaliści ds. public relations i komunikacji, rzecznicy prasowi, wynajęte agencje PR. Coraz częściej poszczególne działy, oprócz wyznaczonych zadań, mają również dbać o image organizacji. Mogą w tym pomoc nie tylko działania marketingowe oraz troska o wysokie wyniki sprzedaży, lecz także starania podejmowane przez pracowników działu human resources, którzy powinni szczególnie zadbać o wizerunek firmy.
więcej

Zanim postanowisz coś zmienić

Fot. istockphoto.com
Przełom roku to tradycyjnie okres planowania i wprowadzania zmian zarówno na poziomie indywidualnym, jak i firmowym. Ci odważniejsi stawiają czoła zeszłorocznym planom i robią bilans ich realizacji. Zapewne większość przynajmniej pomyśli o próbie wprowadzenia kolejnych zmian.
więcej

Typy lojalności a programy lojalnościowe

Fot. istockphoto.com
Nowoczesna organizacja opracowuje i wdraża strategie, które pozwalają jej na uzyskanie przewagi konkurencyjnej na obecnych, bardzo dynamicznych, rynkach. Jedną z nich jest strategia prolojalnościowa, która na poziomie operacyjnym znajduje swoje odzwierciedlenie w pracowniczych programach lojalnościowych.
więcej

Czym jest uzależnienie od pracy

Fot. istockphoto.com
Czy toksyczny związek z pracą może przynieść korzyści?
więcej

Awans – nagroda czy kara?

Fot. istockphoto.com
„Zaczynaj razem z dobrymi ludźmi. Wyłóż im reguły gry, bądź z nimi w ciągłym kontakcie, motywuj ich i nagradzaj. Jeżeli wszystko to będziesz czynił sprawnie, nie może ci się nie udać”. Lee Iacocca
więcej

Asertywność w ćwiczeniach

Fot. sxc.hu
Pamiętasz ten ostatni raz, gdy zdenerwowałeś się na swojego kolegę z pracy? Może przedłużył o kilka dni czy tygodni termin ukończenia waszego wspólnego projektu... Albo przywłaszczył sobie pomysł na ulepszenie produktu i przedstawił jako własny? Przypomnij sobie, co wtedy zrobiłeś? Wybuchłeś gwałtownie i bez przebierania w słowach wykrzyczałeś mu, co o nim myślisz? Zdusiłeś w sobie złość, szukając winy za zaistniałą sytuację w sobie samym? A może jeszcze długo potem robiłeś mu złośliwe przytyki, bojąc się powiedzieć wprost, jak bardzo nadużył twojego zaufania?
więcej

Wartości firmy

Fot. istockphoto.com
Wartości organizacji tworzą jej kulturę, stanowiąc zestaw wzorców, które pomagają członkom organizacji rozumieć, za czym się ona opowiada, jak pracuje i co uważa za ważne, jak działa w odniesieniu zarówno do klientów, interesariuszy, jak i pracowników. To zasady, które mają przyświecać działalności firmy, a firma powinna się rozwijać w zgodzie z nimi.
więcej

O wywieraniu wpływu i perswazji

Fot. sxc.hu
Codziennie na własnej skórze odczuwasz setki mniej lub bardziej finezyjnych technik wywierania wpływu. Warto zatem przeanalizować to, co kupujesz, jak żyjesz i co myślisz!
więcej

Gdy się pali i wali

Fot. istockphoto.com
„Powinnam była zrobić już dawno to spotkanie zespołu. Ale od trzech tygodni nie mam czasu!”, „Nie mówię im wszystkiego, bo chcę ich chronić”, „Po co mamy mówić coś kierownikowi, skoro on i tak nie przekaże tych informacji prezesowi?”, „Ależ moje drzwi są zawsze otwarte dla pracowników! No, faktycznie, rzadko bywam w swoim gabinecie…”, „Nie zrobili tego, chociaż im kazałem!”.
więcej

Poznaj swoją kadrę

Fot. istockphoto.com
W dużych firmach, o złożonej strukturze organizacyjnej, pracodawcy nie mają możliwości poznania innych kompetencji swoich pracowników poza tymi, które wykorzystują oni, pracując na swoich stanowiskach.
więcej

Jak wprowadzać zmiany, żeby osiągać zakładane efekty?

Fot. istockphoto.com
„Nie musisz się zmieniać, przetrwanie nie jest obowiązkowe” – stwierdzenie W. E. Deminga jest jak najbardziej aktualne w realiach funkcjonowania polskich organizacji. Wciąż pojawiają się nowe wyzwania, wymagające szybkiego dostosowania: wymagania regulacyjne, działania konkurentów, oczekiwania klientów czy właścicieli. W efekcie firmy wdrażają nowe narzędzia IT, programy restrukturyzacji i reorganizacji, wprowadzają nowe produkty, optymalizują procesy, wdrażają nowe strategie, które zakładają kolejne zmiany – i tak bez końca.
więcej

Ile jest warta inteligencja emocjonalna?

Fot. istockphoto.com
Inteligencja emocjonalna (EQ), czyli – mówiąc najkrócej – umiejętność zarządzania emocjami, funkcjonuje jako temat wciąż modny i systematycznie, niestety także w mocno zbanalizowanej postaci, przywoływany w popularnych mediach. Ale EQ to przede wszystkim zasób konkretnych możliwości budzących coraz większe zainteresowanie firm. EQ, w profesjonalnym ujęciu, pojawia się dziś w kontekście rzeczywistego sukcesu i rozwoju wielu liderów rynku.
więcej

Nieprzyjazne przywództwo

Fot.istockphoto.com
Półki księgarń, oferty wydawnicze oraz programy spotkań branżowych ludzi HR są od dłuższego czasu wypełnione książkami, artykułami, prezentacjami i wystąpieniami szczegółowo opisującymi różne style zarządzania, ich typologię oraz zalety i wady poszczególnych strategii współpracy z ludźmi. Rośnie liczba podejmowanych na ten temat dyskusji.
więcej

Lifehacking

Fot.istockphoto.com
Kilkadziesiąt lat temu nikt nie myślał w kategoriach modelowania sukcesu – budowania duplikowalnych wzorców, które służą do osiągania powtarzalnych efektów. Później, gdy psychologia poznawcza upraszczała i upowszechniała narzędzia komunikacyjne, zaczęły powstawać coraz efektywniejsze modele służące do rozwiązywania określonych problemów.
więcej

« · «« · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · »» · »

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.