Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Asertywność w ćwiczeniach

Fot. sxc.hu
Pamiętasz ten ostatni raz, gdy zdenerwowałeś się na swojego kolegę z pracy? Może przedłużył o kilka dni czy tygodni termin ukończenia waszego wspólnego projektu... Albo przywłaszczył sobie pomysł na ulepszenie produktu i przedstawił jako własny? Przypomnij sobie, co wtedy zrobiłeś? Wybuchłeś gwałtownie i bez przebierania w słowach wykrzyczałeś mu, co o nim myślisz? Zdusiłeś w sobie złość, szukając winy za zaistniałą sytuację w sobie samym? A może jeszcze długo potem robiłeś mu złośliwe przytyki, bojąc się powiedzieć wprost, jak bardzo nadużył twojego zaufania?
więcej

Wartości firmy

Fot. istockphoto.com
Wartości organizacji tworzą jej kulturę, stanowiąc zestaw wzorców, które pomagają członkom organizacji rozumieć, za czym się ona opowiada, jak pracuje i co uważa za ważne, jak działa w odniesieniu zarówno do klientów, interesariuszy, jak i pracowników. To zasady, które mają przyświecać działalności firmy, a firma powinna się rozwijać w zgodzie z nimi.
więcej

O wywieraniu wpływu i perswazji

Fot. sxc.hu
Codziennie na własnej skórze odczuwasz setki mniej lub bardziej finezyjnych technik wywierania wpływu. Warto zatem przeanalizować to, co kupujesz, jak żyjesz i co myślisz!
więcej

Gdy się pali i wali

Fot. istockphoto.com
„Powinnam była zrobić już dawno to spotkanie zespołu. Ale od trzech tygodni nie mam czasu!”, „Nie mówię im wszystkiego, bo chcę ich chronić”, „Po co mamy mówić coś kierownikowi, skoro on i tak nie przekaże tych informacji prezesowi?”, „Ależ moje drzwi są zawsze otwarte dla pracowników! No, faktycznie, rzadko bywam w swoim gabinecie…”, „Nie zrobili tego, chociaż im kazałem!”.
więcej

Poznaj swoją kadrę

Fot. istockphoto.com
W dużych firmach, o złożonej strukturze organizacyjnej, pracodawcy nie mają możliwości poznania innych kompetencji swoich pracowników poza tymi, które wykorzystują oni, pracując na swoich stanowiskach.
więcej

Jak wprowadzać zmiany, żeby osiągać zakładane efekty?

Fot. istockphoto.com
„Nie musisz się zmieniać, przetrwanie nie jest obowiązkowe” – stwierdzenie W. E. Deminga jest jak najbardziej aktualne w realiach funkcjonowania polskich organizacji. Wciąż pojawiają się nowe wyzwania, wymagające szybkiego dostosowania: wymagania regulacyjne, działania konkurentów, oczekiwania klientów czy właścicieli. W efekcie firmy wdrażają nowe narzędzia IT, programy restrukturyzacji i reorganizacji, wprowadzają nowe produkty, optymalizują procesy, wdrażają nowe strategie, które zakładają kolejne zmiany – i tak bez końca.
więcej

Ile jest warta inteligencja emocjonalna?

Fot. istockphoto.com
Inteligencja emocjonalna (EQ), czyli – mówiąc najkrócej – umiejętność zarządzania emocjami, funkcjonuje jako temat wciąż modny i systematycznie, niestety także w mocno zbanalizowanej postaci, przywoływany w popularnych mediach. Ale EQ to przede wszystkim zasób konkretnych możliwości budzących coraz większe zainteresowanie firm. EQ, w profesjonalnym ujęciu, pojawia się dziś w kontekście rzeczywistego sukcesu i rozwoju wielu liderów rynku.
więcej

Nieprzyjazne przywództwo

Fot.istockphoto.com
Półki księgarń, oferty wydawnicze oraz programy spotkań branżowych ludzi HR są od dłuższego czasu wypełnione książkami, artykułami, prezentacjami i wystąpieniami szczegółowo opisującymi różne style zarządzania, ich typologię oraz zalety i wady poszczególnych strategii współpracy z ludźmi. Rośnie liczba podejmowanych na ten temat dyskusji.
więcej

Lifehacking

Fot.istockphoto.com
Kilkadziesiąt lat temu nikt nie myślał w kategoriach modelowania sukcesu – budowania duplikowalnych wzorców, które służą do osiągania powtarzalnych efektów. Później, gdy psychologia poznawcza upraszczała i upowszechniała narzędzia komunikacyjne, zaczęły powstawać coraz efektywniejsze modele służące do rozwiązywania określonych problemów.
więcej

Zniewoleni biurokracją, zawaleni papierkową robotą

Zbyt dużo papierkowej pracy / Fot. istockphoto.com
Wychodząc z branżowych konferencji czy też kończąc lekturę kolejnego podręcznika traktującego o zarządzaniu ludźmi, możemy odnieść wrażenie, że praca w branży HR to kreatywne i ciekawe zajęcie.
więcej

Wiedza odchodzi z pracownikami

Fot. istockphoto.com
Temat zarządzania wiedzą to obecnie jedno z kluczowych zagadnień dotyczących zarządzania organizacją biznesową. Świadome zarządzanie to konieczność dbania o wiedzę w firmie, która jest kapitałem istotnie wpływającym na budowanie przewagi konkurencyjnej w burzliwych warunkach gospodarczych.
więcej

Jak zarządzać personelem w firmie rodzinnej?

istockphoto.com
Dokładne przypisanie zadań do stanowiska, umiejętne rozdzielenie życia prywatnego i służbowego i równe traktowanie każdego pracownika – to klucz do sukcesu w zarządzaniu personelem w firmie rodzinnej. Dotyczy to prawie 36 proc. wszystkich firm działających w naszym kraju, czyli takich, w których właściciel i przynajmniej jeden z pracowników są ze sobą spokrewnieni lub gdy rodzina posiada udziały w przedsiębiorstwie.
więcej

Czy przesadza się „stare” drzewa?

foto
Tytuł niniejszego tekstu sprowokowało samo życie… Osiągnęłam bowiem wiek określany w kobiecej nomenklaturze jako „pewny” i w ostatnim czasie musiałam (i chciałam!) rozważyć sporo decyzji zawodowych dotyczących własnej kariery, również w kontekście programów doradczych proponowanych osobom, które stanęły na tzw. zakręcie, a które szczęśliwym trafem znalazły się w mojej grupie wiekowej.
więcej

Jak pracować, kiedy inni są na urlopie?

Odpoczynek na urlopie / For. istockphoto.com
Lato to czas wakacji, odpoczynku od pracy i beztroskich chwil spędzonych z bliskimi i z przyjaciółmi. Większość z nas na to czeka, część z utęsknieniem. Wszyscy jednak tego bez wątpienia potrzebujemy. Odetchnąć i zapomnieć o pracy na dłużej niż weekend to terapia zdecydowanie lepsza niż najskuteczniejszy coaching, mentoring czy sesja z psychologiem.
więcej

Outsourcing funkcji personalnych

Fot. istockphoto.com
Przyzwyczailiśmy się do tego, że na zewnątrz zlecane są takie procesy biznesowe, jak księgowość, IT, a nawet sprzedaż, główne procesy zarządzania zasobami ludzkimi są zaś z reguły realizowane wewnątrz organizacji.
więcej

Sztuka asertywności

Fot. istosckphoto.com
„Masz prawo do wyrażania siebie – nawet jeśli rani to kogoś innego – dopóki twoje intencje nie są agresywne. Masz prawo do przedstawiania innym swoich próśb – dopóki uznajesz, że oni mają prawo odmówić. Są sytuacje, w których kwestia praw poszczególnych osób nie jest jasna. Zawsze jednak masz prawo do przedyskutowania tej sytuacji z drugą osobą. Masz prawo do korzystania ze swoich praw”. Prawa człowieka według Herberta Fensterheima.
więcej

Prezent zapakowany w konflikt

Fot. istockphoto.com
Przyjęty w postaci konfliktu prezent nie musi być niechcianą niespodzianką, którą odkładamy na półkę i pozostawiamy na pastwę kurzu. Użyteczny podarunek może cieszyć przez długi czas.
więcej

Komunikacja

Komunikacja daje szansę na wymianę myśli i współdziałanie / Fot. istockphoto.com
Nawiązywanie pozytywnych relacji zawodowych jest bardzo ważne, gdyż osoba pracująca spędza ponad połowę swojego czasu w pracy.
więcej

Budowanie zaangażowania pracowników w Schneider Electric

Skuteczne strategie dotyczące zarządzania pracownikami to duże wyzwanie szczególnie w korporacjach międzynarodowych. Dobrym studium przypadku jest w tej dziedzinie firma Schneider Electrics, globalny specjalista w zakresie zarządzania energią zatrudniający na świecie ponad 140 tysięcy osób.
więcej

Mistrzowie słowa, mistrzowie mowy

Fot. istockphoto.com
Klient jeszcze przed zakończeniem prezentacji podsumowującej projekt niespokojnie kręcił się na krześle. Kiedy rozbłysły światła w sali konferencyjnej, a przedstawiciele firmy zakończyli omawianie opracowanych rozwiązań, wstał. „Panie Jerzy – zwrócił się do kierownika projektu – wszystko to jest bardzo ciekawe, ale to nie jest system obsługi klienta, o jaki mi chodziło.
więcej

« · «« · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.