Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Asertywność

asertywność - sztuka mówienia nie / Fot. istockphoto.com
Życie jest takie, że trzeba się nauczyć stanowczego, ale uprzejmego odmawiania udzielenia pomocy i mówienia „nie”, kiedy jest to konieczne i kiedy czyjaś postawa wyraźnie godzi w nasze interesy. To nie wstyd nie spełnić prośby kogoś, kto nadużywa naszego czasu i robi to z błahego powodu. Wtedy trzeba mieć odwagę uprzejmie zapytać o to, dlaczego mielibyśmy to robić. „NIE” – to jedno słowo powiedziane na początku odpowiednio grzecznie, lecz stanowczo może nam zaoszczędzić dużo czasu – trzeba się tylko nauczyć asertywności.
więcej

HR-owiec do zadań specjalnych

Multitasking / Fot. istockphoto.com
Firmy dostrzegają, że aby sprostać coraz silniejszej konkurencji w dynamicznym i wymagającym środowisku, muszą nie tylko na bieżąco reagować na zachodzące zmiany, ale także trafnie przewidywać nadchodzące wyzwania.
więcej

Czego pracodawcy oczekują od młodych?

Co studiować, by po studiach zdobyć
dobrą pracę? / Fot. istockphoto.com
Ten dylemat bardzo często inspiruje do szukania odpowiedzi na inne pytanie – co studiować, by po studiach zdobyć dobrą pracę?
więcej

Bardzo szanowany, mniej lubiany – choleryk w pracy i w życiu

choleryk / Fot. istockphoto.com
Z biegiem lat nauczyłem się, że jeśli masz rzeczywiście dobrych ludzi, nie musisz się z nimi pieścić. Oczekując od nich wielkich rzeczy, może ich zmusić do robienia wielkich rzeczy. [...] Spytaj jakiegokolwiek członka zespołu Maca. Powie ci, że warto było swoje przecierpieć Steve Jobs, cytat z jego biografii autorstwa I. Waltera
więcej

Systemy HR coraz bardziej rozbudowane

Nowoczesne rozwiązania dla HR / Fot. istockphoto.com
Systemy HR o rozbudowanych funkcjonalnościach wdraża coraz więcej firm. Ich zastosowanie pozwala nie tylko na dobre zarządzanie kapitałem ludzkim, ale i na oszczędności zarówno przy obsłudze standardowych procesów, jak i w przypadku tzw. „miękkiego” HR.
więcej

Mobbing w miejscu pracy

Mobbing w miejscu pracy / Fot. istockphoto.com
Mobbing zdecydowanie ma wiele twarzy i to utrudnia jego definiowanie oraz walkę z nim. Ciągle trudno odpowiedzieć na pytanie, dlaczego postrzegany jest jako zjawisko egzotyczne, chociaż 40 proc. pracowników przyznaje, że są ofiarami mobbingu.
więcej

Flegmatyk

Flegmatyk w firmie / Fot. istockphoto.com
Bezkonfliktowy, dyplomatyczny i cichy, czyli słów kilka o prawie samych dobrodziejstwach współpracy z flegmatykami.
więcej

Pięćdziesięciolatek nie do końca atrakcyjny

pięćdziesięciolatek - atrakcyjny kandydat dla pracodawcy?  / Foto. istockphoto.com
Współcześni pięćdziesięciolatkowie coraz częściej różnią się od swoich rówieśników sprzed kilku dekad. Prowadzą aktywny tryb życia, coraz później przechodzą na emeryturę. Czy pięćdziesięciolatek może być atrakcyjnym kandydatem dla pracodawców, czy raczej nadal pozostaje w cieniu młodszych pracowników?
więcej

Outplacement – zwolnienia monitorowane

Zwolnienia monitorowane / Fot. sxc.hu
Rozwój technologii, rosnące tempo zmian, globalizacja gospodarek, ograniczanie kosztów i wysokie standardy jakościowe to czynniki, które wpływają na politykę personalną, której realizacja związana jest ściśle także z redukcją zatrudnienia.
więcej

Nowi w firmie

Nowi pracownicy w firmie / Fot. sxc.hu
Tak prosiłeś, tak prosiłeś, i znowu w dziale rekrutacji nie posłuchali cię! Tłumaczyłeś ze trzy razy, że do zespołu potrzebujesz osoby ENERGICZNEJ i SAMODZIELNEJ, a kogo ostatecznie ci wybrali? No, owszem, miła ta nowa dziewczyna, i na spotkaniu wstępnym wydawała się taka rezolutna, ale żeby nie poradzić sobie ze zrobieniem kopii dokumentów na spotkanie dyrektorów regionalnych? Przecież wiadomo, że będzie ich dwunastu, i wiadomo, że kopiarka jest na pierwszym piętrze! A ta „sierotka” zrobiła tylko dziesięć kopii, a w dodatku zajęło jej to pół godziny! I ciągle o coś pyta! Gdy w końcu – słusznie przecież wkurzony – ryknąłeś, że może i do toalety masz ją zaprowadzić, to się obraziła! Nie, no naprawdę, takie niegramotne osoby, to nie na twoje nerwy!
więcej

Systemy ocen dla wolnych strzelców

System ocen / foto.sxc.hu
Obecnie na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy wiele osób decyduje się na pracę na własny rachunek i świadczenie swoich usług wielu podmiotom jednocześnie.
więcej

Sangwinik

kreatywności i entuzjazmowi sangwinika /  Fot. istockphoto.com
Myślę tylko, że ostatecznie lepiej być sangwinikiem, człowiekiem działania – jeśli już się bawić, to tak, żeby lustra trzaskały. Vladimir Nabokov, Maszeńka
więcej

Informacja zwrotna, która motywuje do zmiany

Foto. istockphoto.com
„Twój poziom sprzedaży nie jest zadowalający”; „popraw tę prezentację”, „zmień te wyliczenia, bo są niedokładne”, „musisz poprawić jakość obsługi klienta, bo nie jest najlepiej”, „nie potrafisz komunikować się z ludźmi” – to tylko kilka przykładów z dziesiątek informacji zwrotnych, których udzielamy czy które otrzymujemy każdego dnia, niekoniecznie motywujących do zmiany.
więcej

Problemy systemu ocen okresowych

Fot. istockphoto.com
Jak zwrócić uwagę na aspekt systemu ocen okresowych, o którym nieraz się zapomina?
więcej

Błogosławieni melancholicy

Melancholik to osoba oddana do reszty swojej pracy / Fot. istockphoto.com
Jeśli należycie do tej rzadkiej odmiany inżynierów, którzy są zarówno wynalazcami, jak i artystami, zamierzam dać wam radę, która może być trudna do przyjęcia. Ta rada brzmi: pracuj sam. Najlepiej będziesz mógł projektować rewolucyjne produkty i ich rewolucyjne cechy, jeśli będziesz pracował sam. Steve Woźniak, inżynier, współtwórca firmy Apple
więcej

„Pięćdziesięciolatka zatrudnię chętnie...”

foto. sxc.hu
Jeszcze kilkanaście lat temu ukończenie pięćdziesiątki było równoznaczne z powolnym wchodzeniem w zasłużony odpoczynek od pracy i po prostu w okres starości. Pięćdziesięciolatek utożsamiany był ze staruszkiem przechadzającym się w towarzystwie wnuków po parku. Dzisiaj osoby w tym wieku to coraz częściej ludzie aktywni, z doskonałą kondycją fizyczną, realizujący swoje pasje, spełniający marzenia, ale także realizujący się zawodowo. Postępy w medycynie, a także coraz większa świadomość zdrowego stylu życia znacznie wydłużyły czas naszej aktywności. Za kilkanaście lat za osoby dojrzałe – a nie stare! – będziemy uważać ludzi w wieku 60 czy 70 lat. I to właśnie osoby w tym wieku będą stanowiły większość w społeczeństwie.
więcej

Absolwent na rynku pracy

Fot.sxc.hu
Pracodawcy prześcigają się w „walce” o najlepszych absolwentów: promują się na targach pracy, oferują ciekawe i rozwojowe staże i praktyki, nagradzają finansowo najlepsze prace dyplomowe i magisterskie. Może się bowiem wydawać, że dobry student będzie również dobrym pracownikiem: światłym, oczytanym, żądnym wiedzy. Jednocześnie uczelnie wyższe nazywane są krytycznie „kuźniami bezrobotnych”. Trwa społeczna debata na temat niedostosowania programów nauczania do potrzeb biznesu. Czy warto więc zabiegać o najlepszych absolwentów?
więcej

Etyczna firma – czyli wrażliwość w praktyce

Etyka w biznesie to nie tylko filozofia czy wizja. Prowadząc etyczną firmę, można być pewnym, że pracownicy sami będą dbali o jej sukces / Fot. sxc.hu
„Lubię swoją firmę, lubię swoją pracę. Właściwie nie wyobrażam sobie robić niczego innego – to całe moje życie. Kiedy zatrudniałem moich pierwszych pracowników, dobierałem ich jakby na całe życie. Byli dla mnie ważni i tacy do dziś pozostali, mimo że jest ich około pięciuset”.
więcej

Mediacje – alternatywa dla postępowania sądowego

foto.istockphoto.com
Coraz więcej firm boryka się z nierozwiązanymi konfliktami, które często ciągną się latami. Spory pracownicze, oskarżenia o naruszenie Kodeksu pracy oraz problemy z kontrahentami – dłużnikami coraz częściej trafiają na wokandy. Droga sądowa – zazwyczaj długa i kosztowna, niedająca gwarancji uzyskania korzystnego wyroku – ma jednak alternatywę. Jest nią mediacja.
więcej

T-Rex w zarządzie

foto. sxc.hu
Wchodząc do firmy, masz wrażenie, że to będzie długi i ciężki dzień? Nasłuchujesz, czy szef pojawił się już firmie? Obserwujesz bacznie, w jakim jest dziś nastroju? Nie bardzo wiesz, na jakich priorytetach masz się skupić, więc robisz cokolwiek, byle jakoś przeżyć do 15.00? Przychodząc do domu, szybko zjadasz kolację i zaraz siadasz z powrotem do komputera? W sobotę rano zaczynasz się zastanawiać, czego nie udało ci się zakończyć w pracy do piątku a w niedzielę rano ogarnia cię stres przed poniedziałkiem? Witaj w świecie biznesu T-Rexa!
więcej

« · «« · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.