Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Yeti a zarządzanie wynagrodzeniami

foto. istockphoto
Zdarza mi się czasami podczas szkoleń czy wykładów na studiach podyplomowych porównać omawiane przeze mnie narzędzia HR do yeti. Każdy z nas doskonale wie, jak wygląda yeti – duża, człekokształtna istota, białe futro itp. Dość precyzyjny opis jak na stworzenie, które nie istnieje. W zoologii takie stworzenia noszą miano kryptyd – hipotetycznych zwierząt, których istnienie nie zostało potwierdzone naukowo.
więcej

Relacja z konferencji Wyzwania HR 12 września 2012 r. Wrocław

Pracownik z pokolenia Y – marzenie czy wyzwanie?
więcej


Przepis na stronę kariery

Doskonała strona kariery wymaga idealnych proporcji, właściwych składników oraz czasu na przygotowanie.
więcej

Cel: umiejętne delegowanie zadań

foto. istockphoto
Delegowanie obowiązków bywa trudne, szczególnie dla osób przyzwyczajonych do swoich kompetencji oraz dla perfekcjonistów. Warto pamiętać, że w bycie doskonałym liderem wpisana jest umiejętność dzielenia się władzą, a delegowanie zadań stanowi podstawę skutecznego zarządzania organizacją.
więcej

80 proc. decyzji o zatrudnieniu i awansowaniu pracowników jest błędnych

foto. istockphoto
„Poszukiwanie talentów to pierwsze i najważniejsze zadanie menadżera”. John Wooden
więcej

Czy przepisy o cenach transferowych maja wpływ na relacje pomiędzy pracodawca i pracownikiem?

W ustawach: o podatku dochodowym od osób prawnych (updop) oraz o podatku dochodowym od osób fizycznych (updof) zawarte są tzw. przepisy o cenach transferowych (art. 11 updop oraz art. 25 updof). Przepisy te, w pewnych sytuacjach, pozwalają organom podatkowym na określenie dochodów podatnika oraz należnego podatku poprzez szacowanie, przy zastosowaniu jednej z ustawowych metod. Zatem zastosowanie tych przepisów powoduje, że podatnik – czy to osoba prawna, czy osoba fizyczna – zapłaci podatek od kwoty dochodu określonej przez organ, z pominięciem wysokości dochodu wykazanego przez samego podatnika.
więcej

Którędy droga? HR jako strategiczny doradca zarządów

foto. istockphoto
Coraz częściej słychać głosy, że HR powinien odgrywać rolę doradcy strategicznego zarządów. Czy się z tym zgadzamy? Trudno odpowiedzieć „nie”.
więcej

Focus group interview – sposób na dojście do sedna

Focus group interview to metoda badawcza, wykorzystywana dla uzyskania pogłębionych danych, analizowania problemu i dojścia do jego sedna.
więcej

Piec lat studiów i co dalej?

Młodość, chęć do pracy i wyższe wykształcenie nie chronią przed bezrobociem. Taka sytuacja panuje w całej Europie. Nie omija także Polski. Dlaczego tak się dzieje? Czy głównym winnym jest kryzys gospodarczy? A może chodzi o coś więcej?
więcej


Znaczenie zespołu

foto. istockphoto
„W historii każdej firmy jest przynajmniej jeden moment, w którym musi się ona zasadniczo zmienić, aby przejść na następny poziom działania. Przeoczenie tego momentu to początek drogi w dół”. Andy Grove, Intel
więcej

Rozwiązania, które wspierają organizację w budowaniu wizerunku pracodawcy wewnątrz firmy

foto
Wiele firm przeznacza ogromne budżety na budowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy. Kandydaci szukający odpowiedniego pracodawcy bardzo często zasięgają opinii o danej organizacji w sieci lub wśród znajomych. Dlatego należy zadbać, aby to, co komunikujemy na zewnątrz organizacji, było odzwierciedleniem stanu faktycznego.
więcej

Controlling personalny w praktyce

Współczesny HR Manager musi biegle poruszać się w świecie liczb. Coraz częściej jest nazywany HR Business Partnerem, więc jako partner biznesu musi umieć komunikować się za pomocą języka biznesu. Jest to język specyficzny, gdyż alfabetem są cyfry, zaś gramatyką – tabele, analizy, wskaźniki, bilans i rachunek zysków i strat. Jest to zwykle dużym zaskoczeniem dla adeptów zarządzania zasobami ludzkimi, zwłaszcza tych, którzy w toku nauki ignorowali matematykę.
więcej

Optymalizacja kosztów pracy elastycznie, bezpiecznie i z klasą

foto. istockphoto
Biznes poszukuje oszczędności. Wyniki badań Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Domu Badawczego Maison: w 2012 r. redukcję zatrudnienia planuje aż 29 proc. pracodawców. Raport KPMG z końca zeszłego roku: blisko 90 proc. Badanych firm wdrożyło w 2011 r. zmiany w polityce personalnej, przy czym 45 proc. Przeprowadziło zwolnienia. Optymalizacja kosztów pracy nie musi jednak zawsze oznaczać redukcji stanowisk. A jeżeli już do tego dojdzie, można taki proces przeprowadzić bezpiecznie, z klasą, bez eskalacji i tak już wyjątkowo trudnych emocji.
więcej

Rozwój potencjału pracowników z wykorzystaniem matrycy kompetencji przywódczych na przykładzie firmy

– A jakie jest największe kłamstwo świata? – spytał zaciekawiony młodzieniec. – To mianowicie, że nadchodzi taka chwila, kiedy tracimy całkowicie panowanie nad naszym życiem i zaczyna rządzić nim los. W tym tkwi największe kłamstwo świata. (Paulo Coelho, Alchemik)
więcej

HR zarabia na siebie

Grypa lub jej pochodne. Choroba, która potrafi zdziesiątkować pracowników w firmie, zagrozić planom produkcyjnym i sprzedażowym, wygenerować ogromną liczbę nadgodzin. Zapewne każdy, kto zarządza zespołem lub pracuje w zespole, choć raz zetknął się ze skutkami grypy w postaci zdziesiątkowanego zespołu pracowników.
więcej

Opcje na akcje

foto. istockphoto
Na zachodzie bardzo popularnym świadczeniem pozapłacowym, oferowanym głównie pracownikom wyższego szczebla są opcje na akcje. Programy opcyjnie są tak skonstruowane, że dany pracownik otrzymuje opcje na akcje spółki w której jest zatrudniony, bądź powiązanej spółki kapitałowej. Po spełnieniu określonych warunków programu (z reguły jest to upływ czasu, w którym pracownik pozostaje w stosunku pracy, ale program może przewidywać także inne warunki) pracownik ma prawo zrealizować opcję kupna akcji danego podmiotu po określonej cenie.
więcej

Identyfikowanie silnych stron pracowników

foto. istockphoto
We współczesnych realiach w działalności firm dominuje tzw. paradygmat efektywności, mówiący o tym, że wszystkim powinno zależeć na jak największej wydajności. Pracownicy dzięki temu powinni więcej zarabiać i budować swoją karierę, kadra menedżerska powinna osiągać pożądane cele, a organizacja sprawnie funkcjonować oraz budować swoją pozycję rynkową.
więcej

Kierunki zmian systemów wynagrodzeń w niepewnych czasach

foto. Benefit Systems
Czy w czasach, które kojarzą się z niepewnością i kryzysem możliwe są zmiany systemu wynagrodzeń, tak by z jednej strony wyjść naprzeciw pracownikom, z drugiej zaś utrzymać koszty stałe na niskim poziomie? Jak znaleźć oszczędności bez spowodowania obniżenia zaangażowania pracowników? Jak w niepewnych czasach skonstruować system motywacyjny?
więcej

« · «« · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.