Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój » Biznes

Zwinne zarządzanie zespołem 3.0

foto
Legendarny generał Ike Patton powiedział kiedyś, że „jeśli wszyscy myślą tak samo, to ktoś nie myśli wcale”, co może ilustrować aktualną sytuację w wielu firmach. Cały nasz system edukacji oparty jest na logicznych zasadach mówiących, że każdy skutek ma swoją bezpośrednią przyczynę. Pogląd ten sięga swoimi korzeniami aż do filozofii deterministycznej głoszonej przez Emanuela Kanta. Takie podejście pozwala nam przewidzieć wiele zjawisk szczególnie astronomicznych, jak regularne pojawianie się w określonych odcinkach czasu komet, zaćmienia Słońca czy Księżyca. Niestety we współczesnym dynamicznie zmieniającym się świecie znacznie trudniej jest znaleźć odpowiedzi na wiele pytań zadawanych zarówno przez naukowców, jak i biznes.
więcej

Top Employers Polska 2017: znamy 43 najlepszych pracodawców

Fot. Maciej Chojnacki
W czwartek 9 lutego 2017 r. odbyła się uroczystość wręczenia nagród, wieńcząca ósmą już edycję programu Top Employers Polska. Certyfikat otrzymały 43 działające w Polsce organizacje.
więcej

Sprzedaż i HR – sojusznicy w skutecznym i etycznym biznesie

2nd HRI Quarterly Meeting. Od lewej: Andrzej Borczyk, Elżbieta Rosiak, Dr Chahid Fourali, Wiesława Czarnecka‑Stańczak, Elżbieta Pełka, Joanna Malinowska‑Parzydło, Krystyna Matysiak, Agnieszka Józwik, Paulina Szczepaniak, Grzegorz Sikorski. Fot. Archiwum HR Influencers.
Skoro, jak powiedział Robert Louis Stevenson "każdy żyje ze sprzedawania czegoś" co oznacza, że wszyscy jesteśmy sprzedawcami, to dlaczego generalnie ludzie są niechętni sprzedawcom, którzy- pod rękę z profesjonalistami HR- są dziś najbardziej anonimowymi bohaterami udanego biznesu? – pytanie to postawili uczestnicy drugiego tegorocznego spotkania think tanku z cyklu HR Influencers Quarterly Meetings.
więcej

Liczy się sprawna współpraca sprzedaży i HR-u

Elżbieta Pełka (na zdj.  prawej), Joanna Malinowska-Parzydło
Elżbieta Pełka, prezes PolishNational Sales Awards oraz Joanna Malinowska-Parzydło, pomysłodawca think tanku HR Influencers poinformowały o porozumieniu, którego celem jest opracowanie założeń współpracy pomiędzy działami HR firm, a siłami sprzedaży w warunkach zmieniających się oczekiwań klientów i osiąganie wyników etycznie. Współpraca obejmuje wspólne działania szkoleniowe, badawcze i organizację wydarzeń specjalnych.
więcej

O energii, Paryżu i naszym bezpieczeństwie – realnie.

foto
EuroPower, to konferencja, którą po raz XXII organizuje MMC Polska. Jej program merytoryczny to po prostu strategia UE wobec Unii Energetycznej. Pięć bloków tematycznych to pięć filarów polityki unijnej w energetyce. W lutym 2015 UE określiła swoją politykę energetyczną, bo zmusiło nas do tego życie, ściślej – zmieniająca się sytuacja na świecie. Trzeba pamiętać, że ponad 50% energii UE importuje. Pozostaje więc pytanie o bezpieczeństwo i suwerenność, jeśli jesteśmy zagrożeni brakiem ciągłości dostaw. A rzecz dotyczy nie tylko Polski, ale ponad połowy krajów UE.
więcej

Finanse bardziej etyczne

Warsaw International Banking Summit
X Warsaw International Banking Summit (21-22 października 2015) to największe spotkanie biznesowe branży finansowej. Bankowość, ubezpieczenia, wierzytelności, czyli wszystko co ważne w naszych firmowych i prywatnych finansach. Lokowanie i kredyty, ubezpieczenia i emerytury, a nawet wierzytelności czy windykacje. To unikatowa i prestiżowa platforma wymiany poglądów dla wszystkich sił branży finansowych. Nas, klientów, reprezentują W czasie Bankowego Forum regulatorzy – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisja Nadzoru Finansowego.
więcej

Zarządzanie procesami HR w rozproszonej strukturze organizacyjnej

Fot. istockphoto.com
Już od wieków wiadomo, że pewne działania mogą być realizowane na odległość, inne zaś wymagają osobistego zaangażowania. Podobnie jest w biznesie.
więcej

HR – wartość dodana biznesu

Fot. istockphoto.com
Z roku na rok coraz więcej polskich menedżerów zdaje sobie sprawę, że nie można opierać przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa wyłącznie na produktach i technologii. Tym, co zapewnia stabilność biznesu, jest kapitał intelektualny firmy, a więc jej pracownicy. Rośnie tym samym pozycja działów human resources w strukturze organizacji.
więcej

HR partnerem biznesu

Fot. sxc.hu
People Operations stara się zrewolucjonizować Human Resources, tak jak Google zrewolucjonizowało wyszukiwanie. Pomagamy znaleźć, rozwijać i utrzymywać niezwykły zbiór talentów, z których składają się nasze zespoły Googlersów.
więcej

O partnerstwie HR-u z biznesem

foto: Magda Starowieyska
Z Jackiem Santorskim rozmawia Jacek Babiel
więcej

O sukcesie w sprzedaży

Tony Gordon jest legendarną postacią świata usług finansowych. W 2001 roku został pierw-szym spoza Ameryki prezydentem Million Dollar Round Table - organizacji skupiającej jeden procent najlepszych doradców finansowych i agentów ubezpieczeniowych świata.
więcej


HR partnerem biznesu? Skok w nieznane

Fot. istockphoto.com
Szybciej, lepiej, taniej – tę dewizę w dzisiejszym świecie opanowaliśmy już do perfekcji. Jeśli nie – pozostaje do naszej dyspozycji cała wiedza Internetu, to jest armia specjalistów gotowych do podzielenia się najlepszymi praktykami na każde zawołanie. Według Gary’ego Hamela, hiperkonkurencja to jednak tylko jedna z trzech najważniejszych cech charakteryzujących dzisiejszy rynek.
więcej

Decyzje HR w czasie kryzysu

foto
Zgodnie z raportem firmy IBISWorld, na kryzysie skorzysta około 5 proc. firm, a wśród nich wyróżniają się szczególnie rozwijające się branże, które funkcjonują dzięki zastosowaniu technologicznych innowacji i mniejszych kosztów.
więcej

Kładka na drodze do biznesu

foto
Pracownicy działów HR mają świetne pomysły, dużo chęci i wykazują wiele zaangażowania w pracę. Zależy im na pozytywnej, owocnej współpracy z biznesem. Często jednak spotykają się z kuluarowymi komentarzami: „a po co to?”, „znowu coś wymyślają”, „zabierają nam czas” itp.
więcej

Pieniądze to nie wszystko

Konferencja
To hasło, które w kontrowersyjny sposób zwróciło uwagę kilkudziesięciu specjalistów i dyrektorów HR. Uczestnicy konferencji, na co dzień zajmujący się zarządzaniem zasobami ludzkimi, 29 listopada 2011 roku rozmawiali o tym, co jest ważne w procesie wynagradzania pracowników. Uczestnicy konferencji mieli okazję dowiedzieć się, jak będzie wyglądać przyszłość wynagradzania. Ponadto mogli się zastanowić nad tym, czy benefity są modą, czy już może koniecznością? Mowa była o benefitach, jako sieciowej strategii wynagradzania, oraz motywowaniu pracowników tymczasowych. W trakcie dyskusji mówiono o narzędziach budowania lojalności pracowników, w czasie gdy na rynku pracy problemem dla niektórych pracodawców są pracownicy z pokolenia Y. Uczestnicy konferencji zadawali też pytania – czy świadczenia dodatkowe są w Polsce języczkiem u wagi w czasie procesów rekrutacyjnych, czy zróżnicowanie pakietów w firmach to sposób na motywowanie i budowanie pracowników, czy raczej przyczyna podziału zespołów i niezdrowej wewnętrznej konkurencji, i wreszcie, czy samochód i telefon komórkowy to jeszcze benefity, czy już tylko narzędzia pracy
więcej

« · 1 · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.