Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Styl życia

Praca, moc, energia

fot.istocphoto
Ponad 46 proc. zatrudnionych w polskich firmach pracuje przez wiele godzin, nie robiąc sobie żadnych przerw ‒ takie mało optymistyczne dane można znaleźć w I edycji raportu „Praca, moc, energia” przygotowanego przez firmę doradczą Human Power. Złe odżywianie, niewyspanie, stres i brak aktywności fizycznej to najkrótsza droga do przepracowania, a co za tym idzie wypalenia zawodowego. Czy pracodawcy mogą wspierać pracowników w zmianie złych nawyków? Tak. Co więcej, już to robią, a dane ze wspomnianego raportu mogą być pomocne w jej przeprowadzeniu.
więcej

Feedback trzeba dostać, a nie wyczuć!

fot. archiwum prywatne
Z Jarosławem Holwkiem i Leszkiem Cioskiem rozmawiała Joanna Rubin
więcej

Zarządzanie talentami – na długi weekend…

fot.istockphoto
Majowy długi weekend za nami, przed nami kolejne. Są jak dobre CV. To co najciekawsze – talenty – jest ukryte zazwyczaj pod typowym MBA. Standardowym i drogim. Podobnie jest w podróży. Typowe kierunki zatłoczone. Drogie bilety, przepełnione hotele, restauracje i muzea. Trzeba talentu, by znaleźć atrakcyjnego kandydata z talentem. Podobnie szukajmy atrakcyjnych miejsc na wyjazdy – to, co wartościowe, zazwyczaj jest ukryte głębiej.
więcej

W zdrowym ciele zdrowy duch

fot.istockphoto
„Niechaj pożywienie będzie twoim lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem” – słowa Hipokratesa nie tracą na aktualności. Od dawna wiadomo, że styl życia i sposób odżywiania mają ogromny wpływ na poziom samopoczucia i zdrowia. Wiele badań potwierdza, że codzienne złe samopoczucie pracowników wynika z braku prawidłowych nawyków żywieniowych.
więcej

Kryzys weekendowy

foto
Człowiek współczesny zazwyczaj pracuje ciężko co najmniej przez pięć dni w tygodniu, w weekend zaś, uporawszy się z zakupami i porządkami domowymi, stara się zażyć nieco zasłużonego wytchnienia na łonie rodziny. Wyczekuje też przy tym tych wyjątkowych okazji w ciągu roku, kiedy to czas wolny wydłuża się, a więc wszelkich świąt, przedłużonych weekendów, urlopów wypoczynkowych.
więcej

Wellbeing dla zdrowia pracowników

foto
Zwrócenie uwagi na zdrowy tryb życia przynosi korzyści nie tylko pracownikowi, lecz także firmie, w której pracuje. Według badań aktywna realizacja koncepcji wellbeing w przedsiębiorstwie pozwala uzyskać podniesienie zaangażowania, efektywności i chęci rozwoju pracowników. Wpływa to na sukces całej organizacji w postaci wyższego potencjału na rynku, wzrostu wartości i przychodów firmy nawet o ponad 20 proc.
więcej

Rola przełożonego w procesie zmiany

Fot. Istockphoto
Zmiana towarzyszy człowiekowi przez całe życie. Proces ten można zaobserwować nie tylko na płaszczyźnie życia prywatnego, lecz także zawodowego. Najbardziej dynamiczne zmiany zachodzą w firmach rozwojowych, podążających z duchem czasu, które dopasowują swoje usługi lub produkty do zmieniających się potrzeb rynku oraz konsumentów.
więcej

Prawdziwi liderzy kształtują się w kryzysie

Fot. Istockphoto
Po czym poznać prawdziwego lidera? Do zadania tego pytania skłoniła mnie historia jednego z uczestników mojego warsztatu, który opowiadał o swoim byłym przełożonym. Menedżer ten przez kilka miesięcy prowadził zespół, budząc zachwyt i uznanie w oczach podwładnych. Swoim zachowaniem i przestrzeganiem komunikacyjnych standardów sprawiał wrażenie odpowiedzialnego lidera, który dba o swoich ludzi i realizuje wyniki.
więcej

Emocje jako używki

Fot. Istockphoto
Emocje to jedno z podstawowych ludzkich doświadczeń. Człowiek doświadcza emocji. Nie sposób jednocześnie wskazać doświadczenia, które byłoby trudniejsze do zrozumienia i oceny. Antyczni filozofowie wyrażali ambiwalentny stosunek do wszelkich emocji. Sam Platon nazwał je bądź to boskim szałem, bądź niebezpiecznym popędem.
więcej

Stres jest do opanowania

Fot. Istockphoto
Często wydaje nam się, że na stres nie ma rady. Tak musi być, takie czasy. Nic bardziej mylnego. Jak sobie radzić, by nie dopuścić do stanu, kiedy stres zaczyna rządzić nami i naszym życiem?
więcej

Zaufanie w firmie – po co i jak je budować

Fot. Istockphoto
Jeszcze kilka, kilkanaście lat temu mogłoby się wydawać, że perfekcyjnie stworzony program motywacyjny, możliwości awansu i pakiety premiowe wystarczą, by wszystko chodziło jak w zegarku. Jednak kiedy konkurencja nabiera tempa, a rynek zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, nie da się już tak łatwo osiągać jeszcze lepszych rezultatów wyłącznie z pomocą przysłowiowych kija i marchewki. Potrzebne są jeszcze wartości, które funkcjonują wewnątrz organizacji, a jednocześnie w kontaktach z kontrahentami i klientami. Nie da się ukryć, że zdobycie i utrzymanie pozycji lidera jest dziś niezwykle trudne, zwłaszcza gdy na wizerunek firmy każdego dnia pracują setki, a nawet tysiące pracowników.
więcej

Motywacyjne przywództwo

Fot. Istockphoto
Dzisiejsze czasy to potrzeba generowania szybkich i skutecznych rozwiązań. Najlepiej działających od zaraz, jeśli nie od wczoraj. Świetnie, jeśli są podawane szybko, przejrzyście, w kilku punktach, nazwanych „top ten…” lub „hot ten” i przesłanych na Twittera. Odczytam je w drodze na spotkanie z klientem i wprowadzę je szybko w życie. Bardzo dobrze. O to chodzi. To syndrom naszych czasów, a my powinniśmy za nim nadążać, jeśli nie chcemy zostać w tyle za konkurencją i technologicznymi nowinkami.
więcej

Ted x Poznań Senses- poznaj potęgę zmysłów

Fot. Archiwum własne
Czy możemy dotknąć muzyki? Zobaczyć to, co słyszymy? Czy potrafimy w pełni wykorzystać nasze zmysły? Gdzie są granice naszej percepcji?
więcej

10 faktów, które zmienią myślenie o biznesie i zarządzaniu

Fot. Istockphoto
Fascynujące jest, jak często wpadamy w błędne myślenie o sobie, biznesie, firmie i ludziach. Prezentuję kilka „takich prawd” biznesowych, które mogą nam otworzyć oczy. Krótko i na temat. Czasami jedno zdanie, jeden przykład może sprawić, że spojrzymy na świat inaczej, zmieni się nasz światopogląd i podejmiemy lepsze decyzje. Warto szukać prawd w biznesie, które pokazują pełen obraz.
więcej

Fundament dobrych modeli biznesowych

Fot. Istockphoto
Na każdym kroku przedsiębiorcy są bombardowani rozmaitymi instrukcjami dotyczącymi strategii biznesowych, np.: „Jak sprzedawać więcej”, „Jak zdobyć klientów”, „Poznaj siedem kroków efektywnej sprzedaży” itp. Natłok tych informacji jest odczuwalny tak mocno, że nie wiadomo, na który kurs/trenera/szkolenie się zdecydować. Zwłaszcza że każde hasło brzmi podobnie.
więcej

O przywództwie w sprzedaży

Fot. Istockphoto
Czy zasady przywództwa są uniwersalne i niezależne od branży lub obszaru działania? Takie pytanie usłyszałem niedawno podczas warsztatów z przywództwa, które prowadziłem dla grupy menedżerów regionalnych pewnej firmy farmaceutycznej. Intencją pytającego była chęć poznania specyficznych wyróżników zarządzania w sprzedaży – szans lub zagrożeń, charakterystycznych dla tego obszaru. To z pozoru proste pytanie zwróciło moją uwagę na kilka nieoczywistych zjawisk, które każdy praktyk powinien rozważyć
więcej

Krytyka z metodą FUKO

Fot. Istockphoto
Udzielanie feedbacku i przepływ szczerych informacji w miejscu pracy jest podstawowym czynnikiem stymulującym rozwój zarówno pracowników, jak i całego zespołu.
więcej

Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu

Fot. istockphoto
Często wydaje się nam, że nie mamy na nic wpływu. Możemy jednak kontrolować nasz styl życia. Na co warto zwrócić uwagę, by nie dopuścić do stanu wypalenia, a jeśli on już trwa, to jak sobie z nim radzić?
więcej

Styl życzliwo-konsekwentny

Fot. istockphoto
Większość ludzi komunikuje się w ten sposób, że najpierw przekazuje, czego potrzebuje, a później ewentualnie szuka argumentów, by osoba zgodziła się na daną prośbę. To tzw. styl konsekwentno-życzliwy, który powoduje, że duża ilość komunikatów nie jest odbierana pozytywnie.
więcej

Motywatory i wartości pokolenia Z

Fot. istockphoto
Wiek pracowników to ważny element w strategii każdej firmy. Obecnie zarządzający starają się wypracować rozwiązania dostosowane do potrzeb różnych wiekowo grup pracowników (pokolenie BB-X-Y-Z). Powstało już wiele publikacji o pokoleniach BB-X-Y. Obecnie wchodzi na rynek pracy kolejne, określane jako pokolenie Z.
więcej

« · 1 · 2 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.