Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Styl życia

Podsumowanie akcji Weź owoc. Jedz zdrowo. Żyj dobrze

foto
W pierwszym tygodniu września, na terenie trzech warszawskich biurowców – Błękitny Wieżowiec, Athina Park oraz FOCUS – został zrealizowany projekt edukacyjny pod hasłem: „Weź owoc. Jedz zdrowo. Żyj dobrze.”. Jego organizatorami byli EdukacjaŻywieniowa.PL oraz firma Take a Fruit we współpracy z administratorami biurowców. Poniżej przedstawiamy krótkie podsumowanie z akcji.
więcej

Weź owoc. Jedz zdrowo. Żyj dobrze.

foto
W pierwszym tygodniu września, na terenie trzech warszawskich biurowców – Błękitny Wieżowiec Athina Park oraz FOCUS, zostanie zrealizowany projekt edukacyjny pod hasłem: „Weź owoc. Jedz zdrowo. Żyj dobrze.”. Celem akcji jest upowszechnienie wiedzy na temat potrzeb żywieniowych w ciągu dnia pracy. Jego organizatorami są EdukacjaŻywieniowa.PL oraz firma Take a Fruit we współpracy z administratorami biurowców.
więcej

HR-owo wakacyjny Dzień Dziecka

fot.istockphoto
Hasło: „A może zrobimy sobie dziś Dzień Dziecka?” pada najczęściej wieczorem. Autorem najczęściej bywa rodzic, który ma (1) trochę dość, (2) odwagę by odpuścić, (3) potrzebuje oddechu/uśmiechu/radości. Zgodnie z analizą transakcyjną Erica Berne’a „nasz” Dorosły to zasady i reguły, a „nasze” Dziecko to radość, zabawa, ciekawość świata. I choć pierwsze zdanie tekstu oznacza zazwyczaj, że możemy się dziś wieczorem nie myć zbyt dokładnie, zjeść fryty i lody na kolację, obejrzeć starą komedię, a sprzątanie odłożyć do jutra – zachęcam! Nie codziennie – ale w wakacje zachęcam! Efekty bowiem znacznie przekraczają drobne naruszenie domowych czy nawet zawodowych procedur. I to są efekty bezcenne.
więcej

Wellbeing krok po kroku

fot.istockphoto
W artykule „W zdrowym ciele zdrowy duch” zostało opisane pojęcie wellbeingu oraz sposoby wdrożenia w organizacji jednego z komponentów: zdrowia fizycznego. Poprzez kształtowanie środowiska pracy sprzyjającego tworzeniu u pracowników zdrowych nawyków żywieniowych jest możliwe wpływanie na ich kondycję fizyczną i psychiczną, co redukuje absencję w pracy i podnosi wydajność pracowników (Danna & Griffin, 1999).
więcej

Nie ma biznesu bez ludzi

Bożena Stępień – dyrektor
personalny Laboratorium
Kosmetyczne
Dr Irena Eris Sp. z o.o.
Praktyk HR z wieloletnim
doświadczeniem
w działach personalnych
takich firm jak Ferrero
Polska, IFS Poland, a od
trzynastu lat oddana
firmie i pracownikom
Laboratorium Kosmetycznego
Dr Irena Eris.
Wykształcenie: SGH –
Zarządzanie i Marketing;
SWPS – Psychologia

fot. Mariusz A. Szachowski
Z Bożeną Stępień rozmawiała Joanna Rubin
więcej

Szczęśliwy pracownik to kreatywny pracownik

Fot. istockphoto
Ponad połowa pracowników polskich organizacji myśli o pracy, kiedy jest w domu – wynika z drugiej części raportu „Praca, moc, energia w polskich firmach” opublikowanego przez firmę Human Power. Dane zawarte w raporcie obrazują wpływ pracowniczych emocji, stresu, wielozadaniowości oraz poczucia sensu na efektywność wykonywanych zadań. Wnioski płynące z cytowanego badania mogą pomóc pracodawcom „w walce” z największymi wrogami efektywności pracowników – czyli stresem i wielozadaniowością.
więcej

Praca, moc, energia

fot.istocphoto
Ponad 46 proc. zatrudnionych w polskich firmach pracuje przez wiele godzin, nie robiąc sobie żadnych przerw ‒ takie mało optymistyczne dane można znaleźć w I edycji raportu „Praca, moc, energia” przygotowanego przez firmę doradczą Human Power. Złe odżywianie, niewyspanie, stres i brak aktywności fizycznej to najkrótsza droga do przepracowania, a co za tym idzie wypalenia zawodowego. Czy pracodawcy mogą wspierać pracowników w zmianie złych nawyków? Tak. Co więcej, już to robią, a dane ze wspomnianego raportu mogą być pomocne w jej przeprowadzeniu.
więcej

Feedback trzeba dostać, a nie wyczuć!

fot. archiwum prywatne
Z Jarosławem Holwkiem i Leszkiem Cioskiem rozmawiała Joanna Rubin
więcej

Zarządzanie talentami – na długi weekend…

fot.istockphoto
Majowy długi weekend za nami, przed nami kolejne. Są jak dobre CV. To co najciekawsze – talenty – jest ukryte zazwyczaj pod typowym MBA. Standardowym i drogim. Podobnie jest w podróży. Typowe kierunki zatłoczone. Drogie bilety, przepełnione hotele, restauracje i muzea. Trzeba talentu, by znaleźć atrakcyjnego kandydata z talentem. Podobnie szukajmy atrakcyjnych miejsc na wyjazdy – to, co wartościowe, zazwyczaj jest ukryte głębiej.
więcej

W zdrowym ciele zdrowy duch

fot.istockphoto
„Niechaj pożywienie będzie twoim lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem” – słowa Hipokratesa nie tracą na aktualności. Od dawna wiadomo, że styl życia i sposób odżywiania mają ogromny wpływ na poziom samopoczucia i zdrowia. Wiele badań potwierdza, że codzienne złe samopoczucie pracowników wynika z braku prawidłowych nawyków żywieniowych.
więcej

Kryzys weekendowy

foto
Człowiek współczesny zazwyczaj pracuje ciężko co najmniej przez pięć dni w tygodniu, w weekend zaś, uporawszy się z zakupami i porządkami domowymi, stara się zażyć nieco zasłużonego wytchnienia na łonie rodziny. Wyczekuje też przy tym tych wyjątkowych okazji w ciągu roku, kiedy to czas wolny wydłuża się, a więc wszelkich świąt, przedłużonych weekendów, urlopów wypoczynkowych.
więcej

Wellbeing dla zdrowia pracowników

foto
Zwrócenie uwagi na zdrowy tryb życia przynosi korzyści nie tylko pracownikowi, lecz także firmie, w której pracuje. Według badań aktywna realizacja koncepcji wellbeing w przedsiębiorstwie pozwala uzyskać podniesienie zaangażowania, efektywności i chęci rozwoju pracowników. Wpływa to na sukces całej organizacji w postaci wyższego potencjału na rynku, wzrostu wartości i przychodów firmy nawet o ponad 20 proc.
więcej

Rola przełożonego w procesie zmiany

Fot. Istockphoto
Zmiana towarzyszy człowiekowi przez całe życie. Proces ten można zaobserwować nie tylko na płaszczyźnie życia prywatnego, lecz także zawodowego. Najbardziej dynamiczne zmiany zachodzą w firmach rozwojowych, podążających z duchem czasu, które dopasowują swoje usługi lub produkty do zmieniających się potrzeb rynku oraz konsumentów.
więcej

Prawdziwi liderzy kształtują się w kryzysie

Fot. Istockphoto
Po czym poznać prawdziwego lidera? Do zadania tego pytania skłoniła mnie historia jednego z uczestników mojego warsztatu, który opowiadał o swoim byłym przełożonym. Menedżer ten przez kilka miesięcy prowadził zespół, budząc zachwyt i uznanie w oczach podwładnych. Swoim zachowaniem i przestrzeganiem komunikacyjnych standardów sprawiał wrażenie odpowiedzialnego lidera, który dba o swoich ludzi i realizuje wyniki.
więcej

Emocje jako używki

Fot. Istockphoto
Emocje to jedno z podstawowych ludzkich doświadczeń. Człowiek doświadcza emocji. Nie sposób jednocześnie wskazać doświadczenia, które byłoby trudniejsze do zrozumienia i oceny. Antyczni filozofowie wyrażali ambiwalentny stosunek do wszelkich emocji. Sam Platon nazwał je bądź to boskim szałem, bądź niebezpiecznym popędem.
więcej

Stres jest do opanowania

Fot. Istockphoto
Często wydaje nam się, że na stres nie ma rady. Tak musi być, takie czasy. Nic bardziej mylnego. Jak sobie radzić, by nie dopuścić do stanu, kiedy stres zaczyna rządzić nami i naszym życiem?
więcej

Zaufanie w firmie – po co i jak je budować

Fot. Istockphoto
Jeszcze kilka, kilkanaście lat temu mogłoby się wydawać, że perfekcyjnie stworzony program motywacyjny, możliwości awansu i pakiety premiowe wystarczą, by wszystko chodziło jak w zegarku. Jednak kiedy konkurencja nabiera tempa, a rynek zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, nie da się już tak łatwo osiągać jeszcze lepszych rezultatów wyłącznie z pomocą przysłowiowych kija i marchewki. Potrzebne są jeszcze wartości, które funkcjonują wewnątrz organizacji, a jednocześnie w kontaktach z kontrahentami i klientami. Nie da się ukryć, że zdobycie i utrzymanie pozycji lidera jest dziś niezwykle trudne, zwłaszcza gdy na wizerunek firmy każdego dnia pracują setki, a nawet tysiące pracowników.
więcej

Motywacyjne przywództwo

Fot. Istockphoto
Dzisiejsze czasy to potrzeba generowania szybkich i skutecznych rozwiązań. Najlepiej działających od zaraz, jeśli nie od wczoraj. Świetnie, jeśli są podawane szybko, przejrzyście, w kilku punktach, nazwanych „top ten…” lub „hot ten” i przesłanych na Twittera. Odczytam je w drodze na spotkanie z klientem i wprowadzę je szybko w życie. Bardzo dobrze. O to chodzi. To syndrom naszych czasów, a my powinniśmy za nim nadążać, jeśli nie chcemy zostać w tyle za konkurencją i technologicznymi nowinkami.
więcej

Ted x Poznań Senses- poznaj potęgę zmysłów

Fot. Archiwum własne
Czy możemy dotknąć muzyki? Zobaczyć to, co słyszymy? Czy potrafimy w pełni wykorzystać nasze zmysły? Gdzie są granice naszej percepcji?
więcej

10 faktów, które zmienią myślenie o biznesie i zarządzaniu

Fot. Istockphoto
Fascynujące jest, jak często wpadamy w błędne myślenie o sobie, biznesie, firmie i ludziach. Prezentuję kilka „takich prawd” biznesowych, które mogą nam otworzyć oczy. Krótko i na temat. Czasami jedno zdanie, jeden przykład może sprawić, że spojrzymy na świat inaczej, zmieni się nasz światopogląd i podejmiemy lepsze decyzje. Warto szukać prawd w biznesie, które pokazują pełen obraz.
więcej

« · 1 · 2 · 3 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.