Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Styl życia

Zaufanie w firmie – po co i jak je budować

Fot. Istockphoto
Jeszcze kilka, kilkanaście lat temu mogłoby się wydawać, że perfekcyjnie stworzony program motywacyjny, możliwości awansu i pakiety premiowe wystarczą, by wszystko chodziło jak w zegarku. Jednak kiedy konkurencja nabiera tempa, a rynek zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, nie da się już tak łatwo osiągać jeszcze lepszych rezultatów wyłącznie z pomocą przysłowiowych kija i marchewki. Potrzebne są jeszcze wartości, które funkcjonują wewnątrz organizacji, a jednocześnie w kontaktach z kontrahentami i klientami. Nie da się ukryć, że zdobycie i utrzymanie pozycji lidera jest dziś niezwykle trudne, zwłaszcza gdy na wizerunek firmy każdego dnia pracują setki, a nawet tysiące pracowników.
więcej

Motywacyjne przywództwo

Fot. Istockphoto
Dzisiejsze czasy to potrzeba generowania szybkich i skutecznych rozwiązań. Najlepiej działających od zaraz, jeśli nie od wczoraj. Świetnie, jeśli są podawane szybko, przejrzyście, w kilku punktach, nazwanych „top ten…” lub „hot ten” i przesłanych na Twittera. Odczytam je w drodze na spotkanie z klientem i wprowadzę je szybko w życie. Bardzo dobrze. O to chodzi. To syndrom naszych czasów, a my powinniśmy za nim nadążać, jeśli nie chcemy zostać w tyle za konkurencją i technologicznymi nowinkami.
więcej

Ted x Poznań Senses- poznaj potęgę zmysłów

Fot. Archiwum własne
Czy możemy dotknąć muzyki? Zobaczyć to, co słyszymy? Czy potrafimy w pełni wykorzystać nasze zmysły? Gdzie są granice naszej percepcji?
więcej

10 faktów, które zmienią myślenie o biznesie i zarządzaniu

Fot. Istockphoto
Fascynujące jest, jak często wpadamy w błędne myślenie o sobie, biznesie, firmie i ludziach. Prezentuję kilka „takich prawd” biznesowych, które mogą nam otworzyć oczy. Krótko i na temat. Czasami jedno zdanie, jeden przykład może sprawić, że spojrzymy na świat inaczej, zmieni się nasz światopogląd i podejmiemy lepsze decyzje. Warto szukać prawd w biznesie, które pokazują pełen obraz.
więcej

Fundament dobrych modeli biznesowych

Fot. Istockphoto
Na każdym kroku przedsiębiorcy są bombardowani rozmaitymi instrukcjami dotyczącymi strategii biznesowych, np.: „Jak sprzedawać więcej”, „Jak zdobyć klientów”, „Poznaj siedem kroków efektywnej sprzedaży” itp. Natłok tych informacji jest odczuwalny tak mocno, że nie wiadomo, na który kurs/trenera/szkolenie się zdecydować. Zwłaszcza że każde hasło brzmi podobnie.
więcej

O przywództwie w sprzedaży

Fot. Istockphoto
Czy zasady przywództwa są uniwersalne i niezależne od branży lub obszaru działania? Takie pytanie usłyszałem niedawno podczas warsztatów z przywództwa, które prowadziłem dla grupy menedżerów regionalnych pewnej firmy farmaceutycznej. Intencją pytającego była chęć poznania specyficznych wyróżników zarządzania w sprzedaży – szans lub zagrożeń, charakterystycznych dla tego obszaru. To z pozoru proste pytanie zwróciło moją uwagę na kilka nieoczywistych zjawisk, które każdy praktyk powinien rozważyć
więcej

Krytyka z metodą FUKO

Fot. Istockphoto
Udzielanie feedbacku i przepływ szczerych informacji w miejscu pracy jest podstawowym czynnikiem stymulującym rozwój zarówno pracowników, jak i całego zespołu.
więcej

Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu

Fot. istockphoto
Często wydaje się nam, że nie mamy na nic wpływu. Możemy jednak kontrolować nasz styl życia. Na co warto zwrócić uwagę, by nie dopuścić do stanu wypalenia, a jeśli on już trwa, to jak sobie z nim radzić?
więcej

Styl życzliwo-konsekwentny

Fot. istockphoto
Większość ludzi komunikuje się w ten sposób, że najpierw przekazuje, czego potrzebuje, a później ewentualnie szuka argumentów, by osoba zgodziła się na daną prośbę. To tzw. styl konsekwentno-życzliwy, który powoduje, że duża ilość komunikatów nie jest odbierana pozytywnie.
więcej

Motywatory i wartości pokolenia Z

Fot. istockphoto
Wiek pracowników to ważny element w strategii każdej firmy. Obecnie zarządzający starają się wypracować rozwiązania dostosowane do potrzeb różnych wiekowo grup pracowników (pokolenie BB-X-Y-Z). Powstało już wiele publikacji o pokoleniach BB-X-Y. Obecnie wchodzi na rynek pracy kolejne, określane jako pokolenie Z.
więcej

Siłownia na zimę

fot. iStock
Zima nie zwalnia nas z dbania o kondycję i zdrowie. Jak utrzymać formę w mroźne miesiące, gdy rower wylądował w garażu i czeka na cieplejsze czasy? Warto wybrać się na siłownię, ale najpierw dobrze jest wiedzieć, do czego służą znajdujące się tam maszyny.
więcej

Siedem kroków do efektywności

Fot. iStock
Firmy doszły do punktu, w którym dotychczasowe rozumienie zaangażowania pracowników, jako włożenie wysiłku w wykonanie określonej pracy, już nie wystarcza, by uzyskać najlepszy możliwy efekt.
więcej

Naturalne antybiotyki lepsze od tabletek

Fot. PeopleImages
Antybiotyki często łykamy bez potrzeby. A skutek jest taki, że gdy są rzeczywiście konieczne, nie działają. W początkach infekcji sięgajmy po naturalne antybiotyki, które są skuteczne, bezpieczne i nie ma obaw co do ich nadużycia.
więcej

Między bicepsem a samorozwojem

Fot. iStock
Dobra wiadomość jest taka, że Polacy są coraz bardziej aktywni fizycznie, a jeszcze lepsza, że nie liczy się już tylko szybki efekt lub budowa spektakularnych mięśni, lecz świadome i długotrwałe zmiany w stylu życia.
więcej

Żywność, która leczy

Fot. PeopleImages
Bardzo dobrym dodatkiem do zdrowego stylu życia jest superfood – naturalna żywność o wysokiej wartości odżywczej będąca alternatywą dla otaczającej nas zewsząd żywności przetworzonej. Warto ją włączyć do codziennego jadłospisu ze względu na liczne walory zdrowotne.
więcej

Marki typu luxury

Fot. iStock
Dior, Christian Louboutin, Chanel, Louis Vuitton, Versace, Prada, Ferrari… Każdą z tych marek łączy wspólny mianownik – luksusowy charakter. Kryje się za nim doskonałość – zarówno pod względem walorów estetycznych czy użytkowych produktów, jak i niematerialnych wartości dodanych oraz doświadczeń oferowanych klientom. Choć Francja i Włochy szczególnie słyną z brandów typu luxury, w Polsce widać również perspektywy sprzyjające dla ich rozwoju. Wymaga to jednak wiedzy z zarządzania, pomysłowości i wdrożenia unikatowej strategii działania.
więcej

Aktywne życie to lepsze życie

Światowa Organizacja Zdrowia zachęca do półgodzinnego ruchu codziennie
Siedzimy w autobusie, w drodze do pracy, przy biurku, a na zakończenie dnia na kanapie. Znajomy scenariusz? Jeśli tak, warto to zmienić. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) człowiek powinien być aktywny fizycznie przynajmniej pół godziny dziennie1.
więcej

Czas na bieganie

Fot. iStock
Bieganie – działa rozluźniająco i antydepresyjnie, jest dobre dla osób przemęczonych pracą, zestresowanych i chcących o siebie zadbać. Nie wymaga specjalnych przygotowań ani solidnej kondycji czy też drogiego sprzętu. To aktywność, którą możemy uprawiać wszędzie.
więcej

Nakręć się na zdrowie

Fot. Monkey Business
Jazda na rowerze to od lat najpopularniejsza aktywność wśród Polaków, a zainteresowanie taką formą spędzania czasu wciąż rośnie. Już ponad połowa rodaków deklaruje, że jeździ regularnie. Rower stał się synonimem zdrowia, dobrej zabawy, integracji ze znajomymi, ale także środkiem transportu wykorzystywanym w drodze do pracy. To doskonała alternatywa dla zatłoczonej komunikacji miejskiej i tkwiących w korkach aut.
więcej

Ćwiczenia dla zapracowanych

Fot. Fotolia
Nie mam czasu na codzienną aktywność fizyczną – mówi wielu Polaków, jednak nawet przy intensywnym rytmie życia, będąc zabieganym i zapracowanym, możesz zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie. Trening dla zapracowanych powinien być bardzo prosty, łatwy do wykonania prawie w każdej sytuacji, nawet podczas pracy przy biurku.
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.