Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Motywacja

Wolontariat benefitem

Wolontariat kompetencji to akcje skierowane do firm o wysokim poczuciu odpowiedzialności społecznej za rozwój ambitnych, chcących wiedzieć więcej ludzi / Fot. istockphoto
Myśląc o wolontariacie, kojarzymy go z filantropią, poświęceniem, altruizmem czy dobroczynnością. Tymczasem jedną z jego odmian jest tzw. wolontariat kompetencji, inaczej wolontariat pracowniczy, angażujący pracowników do działań polegających na dzieleniu się wiedzą. Okazuje się, że ta forma CSR może być cennym benefitem.
więcej

Rzucili i nie wraca

Fot. istockphoto
W przeciągu pół roku blisko dwudziestu pracowników firmy Eaton postanowiło rozstać się z uzależnieniem od papierosów. Pomógł im pracodawca, który na swój koszt zorganizował dla pracowników warsztaty antynikotynowe prowadzone przez Free Forever. Dziś aż 74 proc. uczestników jest wolnych od nałogu.
więcej

Warto analizować dane o pracownikach

Fot. istockphoto
Temat HR Analytics pojawił się na horyzoncie w chwili, gdy zaczęto mówić o koncepcji strategicznej roli HR. Od dłuższego czasu HR ma dostęp do większości, jeżeli nie wszystkich, danych o pracownikach. Wiec co się zmieniło? Jakie są zyski z wprowadzenia modelu HR Analytics? Jak taki model wprowadzić w życie?
więcej

Piramida motywacji

Fot. istockphoto
Obecnie panuje przekonanie, że motywować można na wiele sposobów. Najważniejszą zasadą jest jednak dotarcie do prawdziwych potrzeb, a nie założenie, że wystarczy premia czy też inna niematerialna forma docenienia. Nie każdego specjalistę motywuje to samo. Dzieje się tak dlatego, że ludzie mają zarówno własne indywidualne potrzeby, jak i po zaspokojeniu tych najpilniejszych nie jest im potrzebne to, co było dla nich niezbędne jeszcze jakiś czas temu. Piramida Abrahama Maslowa stopniuje w swoisty sposób ludzkie potrzeby, zaczynając od potrzeb fizjologicznych, poprzez potrzeby bezpieczeństwa i przynależności, do potrzeb uznania i samorealizacji.
więcej

Benefity w startupach

Świat startupów obfituje w oryginalne świadczenia pozapłacowe / Fot. istockphoto
Startup to instytucja – przedsiębiorstwo czy organizacja – stworzona z myślą o budowaniu nowych produktów lub usług w warunkach skrajnej niepewności. Najczęściej to po prostu młoda firma, założona z reguły przez młodych ludzi, która chce zaoferować grupie docelowej określoną wartość czy odpowiedzieć na pewną tej grupy potrzebę.
więcej

Najważniejsze w pracy

Wynagrodzenie zasadnicze najlepiej motywuje menedżerów/ Fot. istockphoto
Wynagrodzenie zasadnicze najlepiej motywuje menedżerów, ale cenią oni sobie także pozapłacowe benefity – dobrą atmosferę w pracy i możliwość rozwoju osobistego. Do takich wniosków doszli autorzy badania Motywacje Menedżerów 2016, przeprowadzonego po raz drugi przez BIGRAM, IDEA! Human Capital i Legg Mason.
więcej

Od zawsze chciałam grać

− Teatr to jest magia. Wcześniej doświadczałam
teatru z poziomu widza, dziś jestem po
drugiej stronie. Teraz ta magia jest jeszcze
silniejsza − podkreśla Natalia Siwiec, modelka
i początkująca aktorka grająca główną
rolę w spektaklu „Miłość.com
Z Natalią Siwiec rozmawiał Jacek Babiel
więcej

Pies w biurze? To możliwe.

Fot. mat. Nestle
Pixi, Roxi, Bibi i cztery inne psy od kilku tygodni towarzyszą swoim właścicielom w pracy. Nestlé Purina zaprosiła czworonogi do swoich biur, i choć to zupełna nowość na rodzimym rynku, w szwajcarskiej siedzibie firmy jej podwoje są dla nich otwarte już od 17 lat.
więcej

Rzuć palenie, pracodawca za to zapłaci

Warsztaty antynikotynowe pozytywnie wpływają na zdrowie pracowników / Fot. istockphoto
Ponad połowa palących pracowników Benefit Systems, którzy zdecydowali się na wzięcie udziału w warsztatach antynikotynowych „Nie rzucaj, bo wróci” prowadzonych przez Free Forever, nadal pozostaje wolna od nałogu.
więcej

Ufać czy nie ufać?

Wiarygodność w organizacji to proces komunikacji / Fot. istockphoto
XXI wiek to epoka, w której organizacje działają w bardzo dynamicznym, a nawet turbulentnym otoczeniu, przewaga konkurencyjna nie jest czymś trwałym, w przeciwieństwie do walki o klienta, dostosowywania zasad działania do warunków danej sytuacji, oczekiwań klientów czy warunków, które wymusza konkurencja. Wzrasta ryzyko, którego odwrotną stroną jest zaufanie – dobro rzadkie i niebywale cenne.
więcej

Dwie godziny dla rodziny

Po czterech edycjach akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” zdobyła zasięg ogólnopolski / Fot. istockphoto
Dwie godziny wcześniej wyjdą do domu pracownicy firm, które w poniedziałek, 16 maja włączą się w projekt „Dwie godziny dla rodziny”. Ta symboliczna akcja ma pozwolić pracownikom na spędzenie dodatkowego wolnego czasu z najbliższymi. Fundacja Humanitas już kolejny raz zaprasza pracodawców do wzięcia udziału w tej prostej, ale jakże wymownej akcji.
więcej

Work-life balance – potrzeba czy fanaberia?

Fot. istockphoto
Pracownicy generacji Y od pracodawcy oczekują nie tylko odpowiedniej płacy, lecz także możliwości rozwoju osobistego i respektowania ich potrzeb pozazawodowych. Pracują po to, aby mieć z czego żyć, a nie żyją po to, żeby pracować. Im bardziej firma bierze to pod uwagę, tym na większą lojalność z ich strony może liczyć.
więcej

Narcyz w korporacji

Jak w środowisku biznesowym rozpoznać patologicznego narcyza? / Fot. istockphoto
Michael Maccoby, psychoanalityk i konsultant kadry menedżerskiej, zauważa, że „wielu przywódców biznesu ma osobowość narcystyczną. To dobra wiadomość dla firm, którym jest potrzebna pasja i odwaga w odkrywaniu nowych rubieży. Jednakże ci dynamiczni narcyzi mogą być dla firm niebezpieczni1”.
więcej

Stan flow a efektywność pracowników

Stan flow - radość i zadowolenie z tworzenia / Fot. istockphoto
Czternaście lat temu Stefan Falk, wiceprezes koncernu Ericsson, przeczytał książkę „Przepływ” Mihályia Csíkszentmihályi, która zrewolucjonizowała jego myślenie na temat zarządzania pracownikami i zwiększania wydajności w firmie.
więcej

Teatr to głaskanie duszy

Emilian Kamiński - dyrektor naczelny i artystyczny Teatru Kamienica / Fot. Michał Wargin/East News
Z Emilianem Kamińskim rozmawiał Jacek Babiel
więcej

Odrażające zdjęcia zamiast reklamy

„Palenie zabija – rzuć teraz!” / Fot. mat. PIH
Trwają prace nad implementacją tzw. dyrektywy unijnej dotyczącej produkcji, prezentowania i sprzedaży wyrobów tytoniowych. Nowe przepisy mają wejść w życie pod koniec maja br. i budzą sporo emocji zwłaszcza w środowiskach producentów i dystrybutorów papierosów.
więcej

Nietypowe benefity

Dlaczego Facebook Inc. jest takim wyjątkowym miejscem pracy? / Fot. mat. Facebook Polska
Firma Facebook Inc. regularnie we wszystkich badaniach satysfakcji pracowników osiąga bardzo wysokie pozycje. Personel Facebooka jest jednym z najbardziej zadowolonych ze swojego miejsca pracy spośród wszystkich badanych gigantów IT z Doliny Krzemowej. Nie bez powodu, bowiem firma Marka Zuckerberga oferuje sporo ciekawych benefitów.
więcej

Psychoterapia nie zadziała zawsze

Bywają sytuacje, w których choroba pracownika może stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia innych zatrudnionych osób / Fot. istockphoto
Gdy pracodawca niepokoi się o zdrowie psychiczne podwładnego i chciałby, aby ten skorzystał ze wsparcia specjalisty, warto wziąć pod rozwagę co najmniej dwa aspekty. Pierwszy z nich związany jest z istotą psychoterapii, drugi zaś wiąże się z zakresem – zarówno tym spisanym, jak i tym zupełnie nieformalnym – odpowiedzialności przełożonego.
więcej

Jak wdrażać nowe nawyki?

„Jesteśmy tym, co robimy codziennie” / Fot. istockphoto
Jak powiedział Charles C. Noble: „Najpierw tworzymy nasze nawyki, potem one tworzą nas”. Nawyki to automatyczne, schematyczne wzorce naszych działań zakodowane w mózgu. Ponieważ od dłuższego czasu realizujemy dane zachowanie, staje się ono naszym nawykiem, częścią codzienności, która decyduje o jakości naszego życia.
więcej

Motywują mnie wyzwania

Dziś telewidzowie mogą oglądać Ewę Wachowicz m.in. w programach Ewa gotuje i Top Chef,
ale na szklanym ekranie zadebiutowała tuż po zdobyciu tytułu Najpiękniejszej Studentki Świata
- Miss World University 1993 / Fot. mat. Promiss
Z Ewą Wachowicz rozmawiał Jacek Babiel
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.