Świadczenia pozapłacowe stają się nieodłącznym elementem pakietu wynagrodzeń. Współczesny menedżer poszukuje optymalnego narzędzia do nagradzania i motywowania swoich podwładnych. Poszukując elastycznych i dopasowanych benefitów, pracodawcy coraz częściej podkreślają, że nie zależy im tylko na finansowym wynagradzaniu pracowników, ale również na zaspokojeniu ich indywidualnych potrzeb.
Benefity są jednym z kluczowych składników wynagrodzenia pracownika. Już dawno uzmysłowiono to sobie na zachodzie, gdzie od kilkudziesięciu lat są z powodzeniem stosowane do przyciągania pracowników, ich motywowania i budowania lojalności wobec pracodawcy. W takich krajach jak Stany Zjednoczone czy Wielka Brytania właściwie nie ma już przedsiębiorstw, które nie oferowałyby benefitów.
Istnieje bardzo dużo powodów, dla których warto stosować benefity w wynagradzaniu pracowników. Motywacja, lojalność, przyciąganie talentów i wizerunek, oszczędność oraz work-life balance.
Jaką rolę w firmach odgrywają obecnie piony Human Resources? Czemu zdarza się, że menedżerowie uważają działania HR raczej za utrudnienie niż pomoc w ich pracy zarządczej? O różnym postrzeganiu funkcji i miejsca działań oraz procesów HR w firmach pisze Katarzyna Tyszko.
Benefity są jednym z kluczowych składników wynagrodzenia pracownika. Już dawno uzmysłowiono to sobie na zachodzie, gdzie od kilkudziesięciu lat są z powodzeniem stosowane do przyciągania pracowników, ich motywowania i budowania lojalności wobec pracodawcy. W takich krajach jak Stany Zjednoczone czy Wielka Brytania właściwie nie ma już przedsiębiorstw, które nie oferowałyby benefitów.