Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Motywacja

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz

Efekt pierwszego wrażenia trwa do trzech minut / Fot. Thinkphoto
Efekt pierwszego wrażenia trwa do trzech minut, przy czym pierwszych kilkanaście sekund to podświadoma ocena człowieka. Nic tutaj nie powinno być przypadkowe: sposób, w jaki wypowiadamy swoje imię i nazwisko, uścisk dłoni, spojrzenie, wygląd, przyjęta postawa i nienaganne maniery. Często te z pozoru błahe elementy naszego wizerunku zewnętrznego decydują o sympatii do osoby, z którą budujemy relacje.
więcej

Firma bez papierosa

Nie sztuką jest rzucić palenie, chodzi o to, by przestać palić / Fot. Thinkphoto
„Ludzie pomagają ludziom” – to hasło, które towarzyszy Zakładom Farmaceutycznym Polpharma w podejmowaniu wielu przedsięwzięć mających na celu dobro ogółu. Jednym z przejawów społecznej odpowiedzialności organizacji jest troska o zdrowie pracowników.
więcej

Teraz możesz rozwinąć skrzydła

By zarządzać zespołem, potrzebne są zupełnie inne kompetencje / Fot. istockphoto
Prowadzić międzynarodowy zespół? Dlaczego właśnie ja?! – zarządzanie globalnym projektem widziane okiem programisty Marka, lidera międzynarodowego projektu .
więcej

Jak informować pracowników o korzyściach z pracy?

Zwiększenie świadomości pracowników niewątpliwie ma pozytywny wpływ na ich satysfakcję z pracy / Fot. thinkphoto
W dobie „rynku pracownika” firmy coraz zacieklej walczą o utalentowanych kandydatów. Aby ich pozyskać i zatrzymać, tworzą rozbudowane systemy wynagradzania oparte nie tylko na płacy podstawowej, lecz także płacy zmiennej, benefitach oraz różnego rodzaju działaniach zmierzających do utrzymania równowagi między pracą a życiem osobistym.
więcej

Nie tylko karty sportowe

Pracownicy firmy Benefit Systems są jej najlepszymi ambasadorami / Fot. Tomasz Zawostowski
Jak budować i podtrzymywać zaangażowanie pracowników? Jak ich skutecznie motywować i wpływać na efektywność? To wyzwania, przed którymi stoi dziś większość organizacji. Niewątpliwie jednym z kluczowych narzędzi, które mogą to ułatwić, są benefity.
więcej

Motywacja 2.0 - spotkanie autorskie

Jacek Babiel na spotkaniu promującym książkę „Motywacja 2.0 - droga do sukcesu” / Fot. Karol Babiel
- Czasem pędzę za moimi rozmówcami przez całą Polskę, ale warto, bo rozmowy z nimi, choć tak różne, są niezwykle pouczające i inspirujące – podkreślał Jacek Babiel, redaktor naczelny miesięcznika „Benefit” na swoim wieczorku autorskim poświęconym premierze drugiej części jego książki „Motywacja 2.0 – droga do sukcesu”. To zbiór wybranych wywiadów przeprowadzonych przez Jacka Babiela i opublikowanych na łamach „Benefitu” w latach 2013-2015.
więcej

Wyznaczam sobie kolejne cele

Adam Małysz –  w skokach narciarskich osiągnął niemal wszystko. Dzięki czterem zwycięstwom jest najbardziej utytułowanym zawodnikiem w historii indywidualnych konkursów mistrzostw świata. Zdobył też cztery medale olimpijskie. Na zdjęciu podczas konkursu Pucharu Świata w Zakopanem w 2011 roku.

Fot. Fot.. Mateusz Skwarczek / Fot. Agencja Gazeta
Z Adamem Małyszem rozmawiał Jacek Babiel
więcej

Benefity w zasięgu ręki

Benefity w firmie zwiększają zaangażowanie i motywację / Fot. istockphoto
Wystarczy urządzenie z dostępem do internetu, benefit zakupiony w programie kafeteryjnym MyBenefit – i już można go zrealizować. Może być to chociażby bilet do kina nabyty w atrakcyjnej cenie tuż przed seansem. Jak to działa?
więcej

Pracownicy lubią mieć wybór

Pracownicy sami chcą decydować o tym, jakie benefity otrzymują / Fot. thinkstockphotos
Większość firm na polskim rynku oferuje swoim pracownikom benefity, ale swobodę w ich wyborze ma niewielu.
więcej

Gadżety karierowe w pięciu krokach

Dobry gadżet ma być przede wszystkim nośnikiem pewnych informacji i emocji /  Fot. thinkstockphotos
Stało się! W budżecie działań employer brandingu nareszcie znalazły się środki na wyprodukowanie partii dedykowanych gadżetów, i to takich, które miałyby wspierać komunikację pracodawcy, a nie firmy w ogóle.
więcej

Historie, które inspirują

Książka Jacka Babiela Motywacja 2.0 droga do sukcesu
20 niezwykle inspirujących wywiadów z bardzo interesującymi ludźmi ze świata biznesu, sportu i kultury złożyło się na drugie wydanie książki autorstwa Jacka Babiela, redaktora naczelnego miesięcznika „Benefit” zatytułowaną Motywacja 2.0 droga do sukcesu.
więcej

Palimy coraz mniej

Trudniej rozstać się z nałogiem ze względu na ciągły stres związany m.in. z brakiem pracy bądź wizją jej utraty / Fot. thinkstockphotos
Z roku na rok sukcesywnie spada liczba palaczy w Polsce. Uzależniony jest niemal co czwarty Polak i średnio wypala ok. 15 papierosów dziennie – wynika z Diagnozy Społecznej 20151. Tendencja spadkowa utrzymuje się także w pozostałych europejskich krajach. Według badań Eurobarometr 20142 uzależnienie dotyczy 26 proc. mieszkańców wspólnoty, w Polsce ten wskaźnik jest o 2 proc. wyższy.
więcej

Jak podnieść efektywność i zaangażowanie

Najważniejszym czynnikiem leżącym u podstaw zaangażowania pracowników i ich motywacji jest równowaga między życiem prywatnym a zawodowym, pochwały i uznanie ze strony pracodawcy / Fot. istockphoto
Co czwarty pracownik z krajów europejskich pracuje po godzinach, a 23 proc. po godzinach i w weekendy – tak wynika z badań prezentowanych przez firmę Kelly Services1, w których wzięto pod lupę 30 krajów – w tym 16 europejskich. Nie jest niczym odkrywczym, że taka intensywność w pracy to najkrótsza droga do spadku efektywności.
więcej

Benefity muszą być!

Na rynku dostępne są benefity i świadczenia, które stały się już standardem / Fot. thinkstockphotos
Świadczenia dodatkowe, benefity, korzyści z pracy – to elementy, które nie stanowią już tylko dodatku do wynagrodzenia, lecz są jego nieodłączną częścią, uzupełnieniem wynagrodzenia, które na współczesnym rynku pracy spełnia wiele funkcji.
więcej

Stworzenie innych opcji dodaje siły w negocjacjach

Roger Dawson – ekspert w dziedzinie sztuki negocjacji i podejmowania
decyzji / Fot. www.rdawson.com
Z Rogerem Dawsonem rozmawiał Jacek Babiel
więcej

HR Influencers – think tank branży Human Resources

Na zdjęciu: 
Małgorzata Bartler, Alior Bank, Joanna Bilecka, Credit Agricole, Maja Chabińska-Rossakowska, DHL, Mariola Raudo, Nestle, Elżbieta Rosiak, Bank Pekao, Andrzej Borczyk, Microsoft
20 stycznia odbyło się spotkanie oficjalnie inaugurujące działalność nowo powołanego think tanku skupiającego wybitnych praktyków branży Human Resources – HR Infuencers.
więcej


Jak mądrze wspierać motywację

Praca nad motywacją współpracowników to dynamiczny proces, który wymaga wiedzy, umiejętności i świadomej pracy / fot. istockphoto
Jak skutecznie zmotywować pracowników? To pytanie zadaje sobie zapewne każdy świadomy swojej roli menedżer, niezależnie od zajmowanego miejsca w strukturze organizacji. I choć badania nad narzędziami motywacji trwają od lat, a wnioski są powszechnie znane, łatwo popaść w rutynowe myślenie i zdradliwe stereotypy, których skutki mogą być nieodwracalne.
więcej

Nałóg tkwi w głowie

Największym problemem jest fałszywe przekonanie, iż palenie jest uzależnieniem głównie fizycznym / Fot. istockphoto
Z Piotrem Jagiełło, terapeutą uzależnień, rozmawiała Katarzyna Patalan
więcej

Sekret sukcesu

Mentoring – nowy trend na rynku pracy / Fot. istockphoto
Dlaczego ludzie nie odczuwają spełnienia w pracy, mimo że znajdują się na samym szczycie hierarchii w organizacji? Odpowiedzią może być tzw. syndrom Fausta, który wynika poniekąd z nastawienia się na sukces definiowany jako osiąganie konkretnego rezultatu.
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.