Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Motywacja

Narcyz w korporacji

Jak w środowisku biznesowym rozpoznać patologicznego narcyza? / Fot. istockphoto
Michael Maccoby, psychoanalityk i konsultant kadry menedżerskiej, zauważa, że „wielu przywódców biznesu ma osobowość narcystyczną. To dobra wiadomość dla firm, którym jest potrzebna pasja i odwaga w odkrywaniu nowych rubieży. Jednakże ci dynamiczni narcyzi mogą być dla firm niebezpieczni1”.
więcej

Stan flow a efektywność pracowników

Stan flow - radość i zadowolenie z tworzenia / Fot. istockphoto
Czternaście lat temu Stefan Falk, wiceprezes koncernu Ericsson, przeczytał książkę „Przepływ” Mihályia Csíkszentmihályi, która zrewolucjonizowała jego myślenie na temat zarządzania pracownikami i zwiększania wydajności w firmie.
więcej

Teatr to głaskanie duszy

Emilian Kamiński - dyrektor naczelny i artystyczny Teatru Kamienica / Fot. Michał Wargin/East News
Z Emilianem Kamińskim rozmawiał Jacek Babiel
więcej

Odrażające zdjęcia zamiast reklamy

„Palenie zabija – rzuć teraz!” / Fot. mat. PIH
Trwają prace nad implementacją tzw. dyrektywy unijnej dotyczącej produkcji, prezentowania i sprzedaży wyrobów tytoniowych. Nowe przepisy mają wejść w życie pod koniec maja br. i budzą sporo emocji zwłaszcza w środowiskach producentów i dystrybutorów papierosów.
więcej

Nietypowe benefity

Dlaczego Facebook Inc. jest takim wyjątkowym miejscem pracy? / Fot. mat. Facebook Polska
Firma Facebook Inc. regularnie we wszystkich badaniach satysfakcji pracowników osiąga bardzo wysokie pozycje. Personel Facebooka jest jednym z najbardziej zadowolonych ze swojego miejsca pracy spośród wszystkich badanych gigantów IT z Doliny Krzemowej. Nie bez powodu, bowiem firma Marka Zuckerberga oferuje sporo ciekawych benefitów.
więcej

Psychoterapia nie zadziała zawsze

Bywają sytuacje, w których choroba pracownika może stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia innych zatrudnionych osób / Fot. istockphoto
Gdy pracodawca niepokoi się o zdrowie psychiczne podwładnego i chciałby, aby ten skorzystał ze wsparcia specjalisty, warto wziąć pod rozwagę co najmniej dwa aspekty. Pierwszy z nich związany jest z istotą psychoterapii, drugi zaś wiąże się z zakresem – zarówno tym spisanym, jak i tym zupełnie nieformalnym – odpowiedzialności przełożonego.
więcej

Jak wdrażać nowe nawyki?

„Jesteśmy tym, co robimy codziennie” / Fot. istockphoto
Jak powiedział Charles C. Noble: „Najpierw tworzymy nasze nawyki, potem one tworzą nas”. Nawyki to automatyczne, schematyczne wzorce naszych działań zakodowane w mózgu. Ponieważ od dłuższego czasu realizujemy dane zachowanie, staje się ono naszym nawykiem, częścią codzienności, która decyduje o jakości naszego życia.
więcej

Motywują mnie wyzwania

Dziś telewidzowie mogą oglądać Ewę Wachowicz m.in. w programach Ewa gotuje i Top Chef,
ale na szklanym ekranie zadebiutowała tuż po zdobyciu tytułu Najpiękniejszej Studentki Świata
- Miss World University 1993 / Fot. mat. Promiss
Z Ewą Wachowicz rozmawiał Jacek Babiel
więcej

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz

Efekt pierwszego wrażenia trwa do trzech minut / Fot. Thinkphoto
Efekt pierwszego wrażenia trwa do trzech minut, przy czym pierwszych kilkanaście sekund to podświadoma ocena człowieka. Nic tutaj nie powinno być przypadkowe: sposób, w jaki wypowiadamy swoje imię i nazwisko, uścisk dłoni, spojrzenie, wygląd, przyjęta postawa i nienaganne maniery. Często te z pozoru błahe elementy naszego wizerunku zewnętrznego decydują o sympatii do osoby, z którą budujemy relacje.
więcej

Firma bez papierosa

Nie sztuką jest rzucić palenie, chodzi o to, by przestać palić / Fot. Thinkphoto
„Ludzie pomagają ludziom” – to hasło, które towarzyszy Zakładom Farmaceutycznym Polpharma w podejmowaniu wielu przedsięwzięć mających na celu dobro ogółu. Jednym z przejawów społecznej odpowiedzialności organizacji jest troska o zdrowie pracowników.
więcej

Teraz możesz rozwinąć skrzydła

By zarządzać zespołem, potrzebne są zupełnie inne kompetencje / Fot. istockphoto
Prowadzić międzynarodowy zespół? Dlaczego właśnie ja?! – zarządzanie globalnym projektem widziane okiem programisty Marka, lidera międzynarodowego projektu .
więcej

Jak informować pracowników o korzyściach z pracy?

Zwiększenie świadomości pracowników niewątpliwie ma pozytywny wpływ na ich satysfakcję z pracy / Fot. thinkphoto
W dobie „rynku pracownika” firmy coraz zacieklej walczą o utalentowanych kandydatów. Aby ich pozyskać i zatrzymać, tworzą rozbudowane systemy wynagradzania oparte nie tylko na płacy podstawowej, lecz także płacy zmiennej, benefitach oraz różnego rodzaju działaniach zmierzających do utrzymania równowagi między pracą a życiem osobistym.
więcej

Nie tylko karty sportowe

Pracownicy firmy Benefit Systems są jej najlepszymi ambasadorami / Fot. Tomasz Zawostowski
Jak budować i podtrzymywać zaangażowanie pracowników? Jak ich skutecznie motywować i wpływać na efektywność? To wyzwania, przed którymi stoi dziś większość organizacji. Niewątpliwie jednym z kluczowych narzędzi, które mogą to ułatwić, są benefity.
więcej

Motywacja 2.0 - spotkanie autorskie

Jacek Babiel na spotkaniu promującym książkę „Motywacja 2.0 - droga do sukcesu” / Fot. Karol Babiel
- Czasem pędzę za moimi rozmówcami przez całą Polskę, ale warto, bo rozmowy z nimi, choć tak różne, są niezwykle pouczające i inspirujące – podkreślał Jacek Babiel, redaktor naczelny miesięcznika „Benefit” na swoim wieczorku autorskim poświęconym premierze drugiej części jego książki „Motywacja 2.0 – droga do sukcesu”. To zbiór wybranych wywiadów przeprowadzonych przez Jacka Babiela i opublikowanych na łamach „Benefitu” w latach 2013-2015.
więcej

Wyznaczam sobie kolejne cele

Adam Małysz –  w skokach narciarskich osiągnął niemal wszystko. Dzięki czterem zwycięstwom jest najbardziej utytułowanym zawodnikiem w historii indywidualnych konkursów mistrzostw świata. Zdobył też cztery medale olimpijskie. Na zdjęciu podczas konkursu Pucharu Świata w Zakopanem w 2011 roku.

Fot. Fot.. Mateusz Skwarczek / Fot. Agencja Gazeta
Z Adamem Małyszem rozmawiał Jacek Babiel
więcej

Benefity w zasięgu ręki

Benefity w firmie zwiększają zaangażowanie i motywację / Fot. istockphoto
Wystarczy urządzenie z dostępem do internetu, benefit zakupiony w programie kafeteryjnym MyBenefit – i już można go zrealizować. Może być to chociażby bilet do kina nabyty w atrakcyjnej cenie tuż przed seansem. Jak to działa?
więcej

Pracownicy lubią mieć wybór

Pracownicy sami chcą decydować o tym, jakie benefity otrzymują / Fot. thinkstockphotos
Większość firm na polskim rynku oferuje swoim pracownikom benefity, ale swobodę w ich wyborze ma niewielu.
więcej

Gadżety karierowe w pięciu krokach

Dobry gadżet ma być przede wszystkim nośnikiem pewnych informacji i emocji /  Fot. thinkstockphotos
Stało się! W budżecie działań employer brandingu nareszcie znalazły się środki na wyprodukowanie partii dedykowanych gadżetów, i to takich, które miałyby wspierać komunikację pracodawcy, a nie firmy w ogóle.
więcej

Historie, które inspirują

Książka Jacka Babiela Motywacja 2.0 droga do sukcesu
20 niezwykle inspirujących wywiadów z bardzo interesującymi ludźmi ze świata biznesu, sportu i kultury złożyło się na drugie wydanie książki autorstwa Jacka Babiela, redaktora naczelnego miesięcznika „Benefit” zatytułowaną Motywacja 2.0 droga do sukcesu.
więcej

Palimy coraz mniej

Trudniej rozstać się z nałogiem ze względu na ciągły stres związany m.in. z brakiem pracy bądź wizją jej utraty / Fot. thinkstockphotos
Z roku na rok sukcesywnie spada liczba palaczy w Polsce. Uzależniony jest niemal co czwarty Polak i średnio wypala ok. 15 papierosów dziennie – wynika z Diagnozy Społecznej 20151. Tendencja spadkowa utrzymuje się także w pozostałych europejskich krajach. Według badań Eurobarometr 20142 uzależnienie dotyczy 26 proc. mieszkańców wspólnoty, w Polsce ten wskaźnik jest o 2 proc. wyższy.
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.