Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Motywacja

Motywacja – skąd brać siłę?

Zatrudnienie „wysoko zmotywowanego” człowieka to dopiero początek długiej drogi / Fot. istockphoto
Umiejętność mobilizowania się do działania powinien posiadać każdy, kto chce osiągać zamierzone cele oraz komu zależy na rozwoju osobistym i zawodowym.
więcej

Trzeba uczyć umysł, by był kreatywny

Tony Buzan
– jeden z największych światowych autorytetów
w dziedzinie technik uczenia się.
Jest konsultantem agend rządowych
oraz międzynarodowych korporacji / Fot. Reprezentanta Brain Capital Magazine
Z Tonym Buzanem rozmawiał Jacek Babiel
więcej

Dodawanie energii

Masaż w miejscu pracy - poprawia efektywność i zaangażowanie pracowników / Fot. istockphot
Energia kojarzy się z ruchem, siłą, motywacją. Może być elektryczna, mechaniczna, życiowa – jest tym, co napędza do działania, zbliża do realizacji określonych zadań i celów. Wiadomo, że bez energii efektywność spada, a jakość wykonywanych zadań pozostawia wiele do życzenia.
więcej

Mitologia zaufania

Zaufanie jest wymierne, jego wpływ na biznes jest realny i policzalny / Fot. istockphoto
Jest jak powietrze. Kiedy go nie brakuje, nikt nie zwraca na nie uwagi. Kiedy jednak go zabraknie, wszyscy odczuwają negatywne skutki.
więcej

Dobry czas na zmianę

Aby skłonić kogoś do rzucenia palenia, potrzebna jest odpowiednia motywacja / Fot. istockphoto
Chcąc zainicjować akcję antynikotynową w firmie, pracodawcy mogą wykorzystać różne okazje kalendarzowe, jak dzień bez papierosa czy przełom roku, ale też wydarzenia i kampanie prozdrowotne. Mogą one stanowić dodatkowy impuls rozbudzający wewnętrzną motywację palacza do podjęcia próby rozstania się z nałogiem.
więcej

Grywalizacja – narzędzie kształtowania kompetencji

Zabawa w miejscu pracy jest wskazana, ale najważniejszy jest jej sens biznesowy / Fot. istockphoto
Specjaliści uważają, że bieżący rok przesunie grywalizację z pozycji incydentalnej do rangi nowego narzędzia w rozpoznawaniu i angażowaniu kluczowych pracowników. Grywalizacja czerpie esencję z gier – przyjemność, zabawę, przejrzystość zasad, a nawet uzależnienie – i transponuje ją do realnych procesów wewnątrz firmy (rekrutacji, szkoleń oraz budowania modeli biznesowych).
więcej

Zaskakujące i nieszablonowe benefity

W wielu firmach pracownicy mogą odpocząć grając w gry wideo / Fot. istockphoto
Wśród przedsiębiorstw, nie tylko tych największych na świecie, trwa nieustanna walka o utalentowanych pracowników. Ważnym orężem w tej walce są oferowane przez pracodawców benefity. Powszechną już praktyką jest, iż firmy oprócz pensji proponują zatrudnionym różnego rodzaju świadczenia pozapłacowe.
więcej

Jak wykazać się w pracy

Zadaniem menedżerów powinno być inspirowanie i motywowanie poszczególnych członków zespołu / Fot. istockphoto
Niestety, często obydwie sfery koncentracji mentalnej nie pokrywają się, co może prowadzić do obniżenia efektywności biznesowej, zarówno poszczególnych pracowników, jak i zespołu. Nasze zachowania oraz ich efekty mogą bowiem nie być w pełni zgodne z przyjętymi intencjami lub wręcz im przeciwstawne.
więcej


17 mln zł dla pracowników

IKEA postrzegana jest jako dobre miejsce pracy w kontekście atmosfery pracy, szacunku do ludzi, sposobu zarządzania firmą / Fot. Materiały IKEA
Z Michałem Pióro, dyrektorem HR IKEA Retail, rozmawiała Katarzyna Patalan
więcej

Entuzjastyczny czy apatyczny?

Praca z osobami o nieregularnym zaangażowaniu jest pełna wyzwań / Fot. istockphoto
Zachwyca kreatywnością, energią i brawurą. Bierze na siebie więcej niż inni. Pracuje dużo, śpi mało. Zobowiązuje się do realizacji zadań, o których inni nie śmieją nawet marzyć. Ciągle w ruchu, stale na spotkaniach, zawsze o trzy kroki przed innymi.
więcej

Palarnie poszły z dymem

Pracodawcy przyznają, że palący pracownicy to spory problem / Fot. freeimages
Siłownie, kluby fitness, restauracje, a nawet pokoje relaksacyjne powstają w miejsce dawnych palarni. Odkąd cztery lata temu ustawodawca zdjął z pracodawców zatrudniających powyżej 20 osób obowiązek organizacji przestrzeni do palenia, przesiąknięte dymem pomieszczenia powoli zaczęły znikać z polskich firm.
więcej

Warto ufać ludziom, warto ufać w ogóle

Sebastian Kotow
– prezes firmy doradczej MindShift Lab,
partner firmy 4Results,
wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego,
członek Stowarzyszenia
Profesjonalnych Mówców / Fot. Bartek Syta
Z Sebastianem Kotow rozmawiał Jacek Babiel
więcej


Benefity budują relację między pracownikami a firmą

Izabela Bieńkowska konsultant ds. wynagrodzeń i benefitów w Siemens Sp. z o.o. / Fot. A.K.
Rozmowa z Izabelą Bieńkowską, konsultantem ds. wynagrodzeń i benefitów w Siemens Sp. z o.o.
więcej

Odchodzę, mam serdecznie dosyć!

Nawet długa lista benefitów nie jest w stanie związać pracownika z firmą na długie lata / Fot. istockphoto
Umożliwienie pracownikom zachowania równowagi między pracą a życiem osobistym to obecnie integralna część programów stosowanych w większości przedsiębiorstw na świecie. Ich celem jest utrzymanie najlepszych pracowników.
więcej

Firma Przyjazna Bieganiu - dla pracodawców i pracowników

Coraz więcej firm w Polsce wspiera swoich pracowników, którzy dbają o zdrowy tryb życia / Fot. Sportografia.pl
Przed tegorocznym PZU Maratonem Warszawskim wystartował program dla firm, którego celem jest promocja aktywności fizycznej i zachęcenie pracodawców do stwarzania pracownikom jak najlepszych warunków do rozwijania sportowych zainteresowań.
więcej

Palenie albo… praca

Papierosy uzależniają nie tylko fizycznie, lecz także psychicznie / Fot. istockphoto
Ponad osiem milionów Polaków jest uzależnionych od palenia. Gros z nich pracuje i okazuje się, że ich nałóg ma bezpośredni wpływ nie tylko na ich zdrowie i efektywność, lecz także na relacje między pracownikami. Zdaje się, że problem dostrzegają tak pracodawcy, jak i sami pracownicy. Z najnowszych badań Kliniki i Ośrodka Badań nad Nikotynizmem Free Forever wynika, że aż 68 proc. uzależnionych od tytoniu pracowników korporacji chciałoby zerwać z nałogiem1.
więcej

Benefity w Indiach i Chinach

W Chinach i Indiach pracodawcy, by zatrzymać pracownika w swojej firmie, prześcigają się w pomysłach na jak najbardziej oryginalne i wyjątkowe korzyści pozapłacowe / Fot. istockphoto
Gospodarka w Chinach oraz Indiach w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat bardzo się rozwinęła. Jednym z efektów dynamicznego rozwoju gospodarczego było pojawienie się wielu nowych firm na rynku. Z czasem przedsiębiorstwa te znalazły się w gronie światowych liderów.
więcej

Premie zabójcze dla MBO

Demotywacyjna rola pieniędza / Fot. istocphoto
W poprzednim artykule („Benefit” 9/2015) pisałem, że MBO (zarządzanie przez cele) to wspólnota celów. Każdy uczestnik systemu stawia cele dla siebie. Z tych indywidualnych celów układa się plan zarządzania firmą, tzw. mapę celów. Aby cele były spójne z celami nadrzędnymi i ze sobą nawzajem oraz żeby wszystkie razem prowadziły do zrealizowania strategii firmy, uczestnicy MBO uzgadniają je między sobą w procesie nazywanym rynkiem celów. Przedstawiłem również definicję celu pozwalającą odróżnić go od wskaźników, KPI, zadań lub wyników. Poprawnie postawiony cel w biznesie (z ang. objective) to efekt korzystnej i trwałej zmiany wniesionej przez pracownika do firmy. Definicja celu jest precyzyjnym opisem efektu lub stanu, który pracownik chce osiągnąć.
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.