Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Działasz, masz rezultaty

fot. istockphoto
Często na swojej drodze coachingowej spotykam osoby, które czują, że chcą coś zrobić ze swoim życiem, dokonać zmian, ale nie wiedzą, jak to zrobić i od czego zacząć. Zatem, jak mawia mój przyjaciel: „Jeśli chcesz coś zmienić w swoim życiu, musisz coś zmienić w swoim życiu”.
więcej

Wystąpienia publiczne a wizerunek lidera

fot.istockphoto
Występowanie przed publicznością jest jednym z najłatwiejszych i najszybszych sposobów na zdobycie autorytetu i zbudowanie sobie wizerunku lidera. Niestety, sposób ten wywołuje jednocześnie największy opór wśród osób, które chcą taki autorytet zdobyć.
więcej

Sidła zastawione na szefa

fot.istockphoto
Stanowisko szefa, zwłaszcza na samym początku, stanowi spore wyzwanie. Często, od menedżerów dopiero co rozpoczynających swoją karierę, słyszy się, że nie tak sobie wyobrażali pracę na swoim stanowisku.
więcej

Klient, który nie ufa - nie kupi

fot.istockphoto
Dziś tradycyjny schemat sprzedaży, polegający na dotarciu do klienta i opowiedzeniu mu z perspektywy sprzedawcy o produktach lub usługach, coraz bardziej przestaje działać. Może być to związane z tym, że wysiłki sprzedawcy koncentrują się na niewłaściwym miejscu, czyli na ofercie, zamiast na kliencie.
więcej

Jak pracować z wiecznymi zrzędami?

fot.istockphoto
Atmosfera miejsca pracy przekłada się bezpośrednio na wyniki pracy. W Polsce mamy do czynienia z plagą myślenia, że czegoś nie da się zrobić. Rolą osoby, która koordynuje pracę zespołu, jest zarządzanie w taki sposób, by nie dawać ludziom okazji do tego, by to zrzędzenie dominowało. Bo szansa na sukces jednego z dziesięciu pomysłów, które zaczynamy realizować, zawsze jest wyższa niż dziesięć pomysłów, do których się nie zabieramy w ogóle. Menedżer powinien więc działać taktycznie: wymagać generowania pomysłów i dostarczania rozwiązań, nie dopuszczać do sytuacji „marudogennych”, których jedynym celem jest pogrzebanie koncepcji, i czerpać z ludzi to, co najlepsze.
więcej

Jak pokonać stres?

fot.istockphoto
Stres to obecnie jeden z naszych najbardziej podstępnych wrogów. Nie da się go uniknąć, gdyż jest stałym elementem naszej rzeczywistości, szczególnie zawodowej. To, co czyni go szczególnie trudnym przeciwnikiem, to odroczone w czasie konsekwencje jego oddziaływania, które pojawią się, rujnując nam zdrowie i często niszcząc relacje z innymi.
więcej

Stresowi w pracy można przeciwdziałać

fot.istockphoto
Doświadczanie długotrwałego stresu w pracy prowadzi do wypalenia zawodowego, czyli poczucia chronicznego zmęczenia i zniechęcenia, braku radości z wykonywanych zajęć, instrumentalnego traktowania ludzi. Praca może być bardzo stresująca i obciążająca z samego charakteru ‒ np. praca lekarza w pogotowiu. Jednakże nawet spokojna, monotonna praca może być bardzo frustrująca – np. gdy jest mało płatna, przebiega w nieprzyjemnej atmosferze, zamyka drogi rozwoju, nie jest zgodna z wykształceniem czy zainteresowaniami pracownika.
więcej

Zaufanie do siebie

fot.istockphoto
Z badań wynika, że tylko 49 proc. pracowników ufa swoim przełożonym, zaledwie 28 proc. z nich uważa, że ich szef jest wiarygodnym źródłem informacji, natomiast jedynie 24 proc. ufa zarządowi firmy. Powodów tego stanu rzeczy jest wiele. W polskim biznesie przeważa nieufność, brakuje nam otwartości w relacjach ‒ dwie trzecie ankietowanych (63 proc.) ma raczej nieufne podejście do ludzi. Co więcej, tendencja ta jest niezmienna od 10 lat.
więcej

O przywództwie i rezultatach

fot.istockphoto
Czy warto zajmować się przywództwem? Takie pytanie usłyszałem ostatnio podczas jednej z prywatnych rozmów z moim dobrym znajomym – doświadczonym menedżerem z dużej, międzynarodowej korporacji. Zdziwiony nieco tą fundamentalną wątpliwością, poprosiłem o rozwinięcie intencji. Okazało się, że mój kolega traktuje przywództwo tylko jako czysto ozdobny element kultury organizacyjnej.
więcej

Lider przyszłości

fot.istockphoto
Truizmem jest stwierdzenie, że jakość przywództwa w organizacji determinuje jej sukces rynkowy. Ale faktem też jest, że niewiele firm świadomie reaguje na zewnętrzne, globalne zmiany, modyfikując swoje paradygmaty biznesowe. Współczesny niepewny, różnorodny i wieloznaczny świat (VUCA) nieustannie przyspiesza i zmienia się. Dzisiaj kreatywny czy innowacyjny pomysł na biznes już nie wystarcza. Nie wystarcza nawet dostosowanie się do zmiennych warunków. O sukcesie decyduje często to, jak szybko organizacja zaadoptuje się do nowej sytuacji i odpowie na nowe wyzwania.
więcej

Świadome życie wymaga odwagi

fot. Robert Wolański
Z Agnieszką Maciąg rozmawiała Katarzyna Patalan
więcej

Kiedy ciało zdradza myśli

fot.istockphoto
Dobra znajomość gestów w mowie ciała i ich znaczenia pozwala na szybkie łączenie i analizowanie niewerbalnej komunikacji w przypadku kłamstwa. Dodając do tego wiedzę z zakresu werbalnej analizy, szybciej można określić psychologiczny rys kandydata o pracę, a tym samym nie dać się oszukać.
więcej

Trzy kolory mózgu a zdrowie emocjonalne

fot.istockphoto
Zdrowie ciała i umysłu – jak je osiągnąć? Jak siła mózgu przekłada się na nasze zdrowie? Poznając wiedzę o mózgu, o jego genetycznych uwarunkowaniach, o sile, jaką ma, zauważamy, że każdy z nas ma na co dzień przy sobie genialne urządzenie – mózg.
więcej

Jak zmniejszyć opór wobec zmian?

fot.istockphoto
Nie ma wątpliwości co do tego, że jednym z czynników umożliwiających firmom funkcjonowanie na rynku jest ich ciągły rozwój. Dlaczego więc wielkie organizacje odnoszące ogromne sukcesy i cieszące się ogromnymi zyskami nagle upadają?
więcej

Jak dobrze współbrzmieć z audytorium

fot.istocphoto
Podczas jednego z ostatnich konferencyjnych wystąpień w Warszawie jeden z prelegentów, niewątpliwie o ogromnej wiedzy, z niebywałą pasją przedstawiał zagadnienia, niestety na poziomie znacznie przekraczającym potrzeby i możliwości słuchaczy.
więcej

Przekraczając granice

fot.istockphoto
Mentorzy z zakresu rozwoju personalnego wmawiają nam, że przekraczanie własnych słabości i poszerzanie strefy komfortu przynosi szczęście w postaci rozwoju osobistego, a przede wszystkim osiąganych wyników. Podobno wystarczy kilka minut dziennie, aby mieć realny wpływ na granicę naszego swobodnego poruszania się w danym aspekcie i móc cieszyć się życiem. Jednak czy codzienna męczarnia związana z przesuwaniem granicy to najlepszy sposób na to, aby uzyskać szczęście?
więcej

Essence learning atrakcyjnie, szybko i na temat

fot.istockphoto
Zespół serwisów Digital Media Services w Europie Zachodniej przeprowadził ankietę dla ponad 200 pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy dotyczącą ich doświadczeń ze szkoleniami korporacyjnymi, a także przemyśleń i wyobrażeń na temat różnych metod szkoleniowych. Chociaż przytłaczająca większość pracowników docenia możliwości szkolenia firmowego, jedna trzecia ankietowanych stwierdziła, że metody stosowane przez firmy nie są produktywnym wykorzystaniem ich czasu, kolejna jedna trzecia oceniła, że nie są interesujące ani angażujące1. Oznacza to, że tradycyjne metody szkolenia nie spełniają obecnie oczekiwań pracowników firm.
więcej

Ekspert, czyli właściwie – kto?

fot.istockphoto
Ekspert jest osobą o specjalistycznej wiedzy w danym zakresie, która łączy teorię z praktyką. Eksperci od zawsze byli cenieni za swój profesjonalizm, ponieważ potrafili znaleźć rozwiązanie precyzyjnie dostosowane do konkretnego problemu o wiele szybciej niż inni. Nic więc dziwnego, że wzbudzali zaufanie i byli autorytetami, a o tym marzy obecnie wielu ludzi.
więcej

Marka osobista lidera

fot.istockphoto
Zarządzanie marką lidera jest jak zarządzanie pakietem akcji na giełdzie. Wymaga nieustannego decydowania, jak podnieść jej wartość, oraz wiedzy, w które umiejętności i kompetencje zainwestować w trakcie trwania kariery, a w które nie. Trzeba wiedzieć, jak marka jest postrzegana oraz jak zapewnić mierzalny zwrot z inwestycji jej odbiorcom. Rolą lidera jest zdefiniować swoją markę, jeszcze zanim zrobi to ktoś inny.
więcej

Różne oblicza coachingu

fot.istockphoto
Już od kilku lat wzrasta nie tylko liczba osób oferujących coaching, lecz także zapotrzebowanie na tę usługę. Wachlarz możliwości zarówno dla klientów coachingu, jak i osób zainteresowanych szkoleniami w tej dziedzinie systematycznie się poszerza. Czym właściwie jest coaching, czemu ta metoda zawdzięcza swoją olbrzymią popularność i czy inwestycja w coaching naprawdę się opłaca?
więcej

« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.