Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Nasi pracownicy chętnie dzielą się wiedzą

Agata Błaszkiewicz - dyrektor Działu People Services Colliers International / fot. mat. własne
Z Agatą Błaszkiewicz rozmawiał Rafał Mikołaj Krasucki
więcej

Podcasty, czyli szkolenie w kieszeni

fot. istockphoto
Rewolucja w uczeniu zatacza coraz szersze kręgi. Wiedza jest na wyciągnięcie ręki ‒ internet oferuje e-learning, webinaria (internetowe seminaria), kursy online, platformy edukacyjne, masowe otwarte uczenie się w społecznościach (MODL ‒ Massive Open Social Learning). Uniwersytety otwierają swoje zasoby w sieci. Trend uczenia się przez internet rewolucjonizuje rynek szkoleń i każe trenerom wychodzić poza sale szkoleniowe.
więcej

Dlaczego z pracy odchodzą „perełki”?

fot.istockphoto
Nagła zmiana zachowania wzorowego pracownika objawiająca się wycofaniem z dyskusji podczas firmowych zebrań i spotkań w pomieszczeniu socjalnym, spadek wydajności jego pracy i wzrost ilości pomyłek, spóźnianie się do pracy i chroniczne zmęczenie, coraz częściej pojawiający się gniew i frustracja oraz opór przed zmianami w firmie to sygnały, których nie można przeoczyć. Najczęściej prowadzą one do pojawienia się na biurku szefa zwolnienia lekarskiego lub wypowiedzenia.
więcej

Przemawianie publiczne w praktyce

fot. istockphoto
Na świecie jest bardzo wielu ludzi, którzy mają coś ciekawego do powiedzenia. Większość z nich jednak nie potrafi się tym dzielić i przekazać swych myśli szerszej publiczności. To, czego im brakuje, to umiejętność prezentacji swoich pomysłów w taki sposób, aby inni je docenili i dostrzegli w nich wartość. Taką wartością może być świadomość, że dzięki temu słuchacze mogą: stać się lepszymi ludźmi, realizować skuteczniej swoje cele czy popełniać mniej błędów.
więcej

Cywilizacja podrażnionych

fot. istockphoto
Fryderyk Nietzsche określał człowieka z czasów przed Sokratesem mianem tragicznego. Istotą takiej tragicznej kondycji są: świadomość i akceptacja faktu, że jesteśmy zakładnikami losu, który w każdej chwili może nas skonfrontować z najgorszym nieszczęściem w postaci ciężkiej choroby, utraty mienia, utraty bliskich osób, prestiżu, doświadczenia hańby, śmierci, a wreszcie, co chyba najgorsze w tym zestawie, haniebnej śmierci. Wszystkie te okoliczności nie zależą od nas i mogą się nam w każdej chwili przydarzyć za sprawą zrządzenia losu lub kaprysu bogów. Właśnie taką kondycję człowieka miał na myśli Nietzsche, kiedy opisywał go jako istotę tragiczną.
więcej

Aplikacje mobilne a transfer wiedzy

fot. istcokphoto
Mój mentor zwykł mawiać, że miarą skuteczności szkolenia jest autentyczna zmiana, jaką wywołuje ono wśród jego uczestników. Na szczególną uwagę zasługuje tu słowo autentyczna, co rozumiemy jako zmiana trwała lub przynajmniej trwająca dopóty, dopóki przynosi efekt. Widzimy zatem, że procesy rozwojowe możemy analizować jako uczenie, a następnie praktyczne transferowanie nowych kompetencji w miejscu pracy. Problem efektywności szkoleń jest wart głębszej analizy, gdyż dotyczy on wszystkich firm, których budżety na rozwój idą w miliony euro.
więcej

Przeciwieństwa się przyciągają

fot. istockphoto
Wielu z nas hołduje przekonaniu, że w twardym świecie biznesu nie ma miejsca na emocje. Tymczasem w dzisiejszych czasach prym zaczyna wieść zgoła inne podejście. Dlaczego? Coraz istotniejszą rolę odgrywa bowiem w naszym życiu inteligencja emocjonalna.
więcej

Warto być empatycznym liderem

fot. istockphoto
Wygrają te firmy, których prezesi włączą do procesu zarządzania swoich pracowników. Chyba każdy z nas dostrzega, że świat przyspieszył. Żyjemy w szybko zmieniającej się, skomplikowanej rzeczywistości, w której trudno przewidzieć nawet bliską przyszłość.
więcej

Regulować wszystko czy dawać wolną rękę?

Fot. istockphoto
Aleksander pracuje w warszawskiej centrali dużego międzynarodowego koncernu. Tuż po ukończeniu studiów z marketingu udało mu się podjąć wymarzoną pracę w swojej wyuczonej i uwielbianej dziedzinie. Jego idealistyczne wyobrażenia o charakterze podejmowanej pracy szybko zderzyły się ze smutną rzeczywistością kultury firmy. Zamiast wyzwań związanych z kreacją i twórczym poszukiwaniem szans każdy dzień nasycony jest rutynowymi działaniami, wypełnianiem niezliczonej ilości procedur i proszeniem o akceptację każdej aktywności.
więcej

W biznesie wartości: uczciwość

fot. istockphoto
Z roku na rok coraz większy procent przewagi konkurencyjnej firm stanowią dobra niematerialne, w tym wiedza, procesy, kultura organizacyjna. W ten sposób każdy pracownik mający dostęp do informacji jest potencjalnym źródłem ryzyka związanego z ujawnieniem danych i przekazaniem kluczowych informacji konkurencji. Choć przedsiębiorstwa cały czas poszukują coraz to nowych metod, by zabezpieczyć się przed nieuczciwymi pracownikami, wszechobecny monitoring, blokady na laptopach, umowy poufności i klauzule o zakazie konkurencji nigdy nie dadzą stuprocentowej pewności.
więcej

Czy sukces zawsze znaczy szczęście?

fot. istockphoto
Gdy w prawie 40-osobowej grupie studentów Executive MBA, którą tworzą menedżerowie średniego i wyższego szczebla, zadaję pytanie: „Kto z was jest szczęśliwy?”, unosi się do góry zaledwie kilka rąk. Prawie każdy ze słuchaczy ma rodzinę, bezterminową umowę o pracę w dużej korporacji lub jest właścicielem dobrze prosperującego biznesu, nieźle zarabia, zna języki obce i rozwija swoją karierę zawodową. Dlaczego więc nie ujrzałam podniesionego do góry lasu rąk?
więcej

Starość jest tylko moim płaszczem

fot. Albert Zawada/ Agencja Gazeta
Z DJ Wiką rozmawiała Katarzyna Patalan
więcej

Efektywność osobista

fot. istockphoto
Trzy lata temu pierwszy raz spotkałam się z Grażyną, miała wówczas 35 lat i była menedżerem średniego szczebla. W 2014 r. urodziła pierwsze dziecko. W trakcie naszej rozmowy była bardzo zmęczona, można powiedzieć, że na granicy wyczerpania. Przyznała wówczas, że stara się pogodzić role: matki, żony, menedżera, córki, przyjaciółki, ale nie daje rady.
więcej

Szczerość działań = wiarygodna marka

fot. Benefit Systems
Aż 71 proc. badanych w Polsce oraz 65 proc. respondentów z dziesięciu krajów Europy Środkowej wskazuje działania CSR jako korzystne dla podnoszenia poziomu zaangażowania pracowników (1). Jedną z głównych składowych budujących społeczną odpowiedzialność biznesu w organizacjach jest wolontariat pracowniczy, który z roku na rok zyskuje coraz większą rzeszę zwolenników nie tylko wśród pracowników, lecz także pracodawców. Dlaczego chcemy pomagać?
więcej

Mentoring rozwojowy

fot. istockphoto
Mentoring jest chyba jedną z najstarszych metod wsparcia pracownika w rozwoju i, co warto podkreślić, metodą zakładającą pełną dobrowolność z obu stron. Jest procesem długofalowym, a więc przynosi długofalowe rezultaty w zakresie zarządzania talentami. Jest to metoda wyjątkowa i elitarna – nie wszędzie przyniesie dobre rezultaty.
więcej

Kreatywne szkolenia

fot. istockphoto
Wraz ze wzrostem liczby trenerów na rynku zmienia się postawa uczestników szkoleń, którzy oczekują od spotkania czegoś więcej niż tylko wykładu teoretycznego. Dzieje się tak dlatego, że szkolenie kojarzone jest ze stratą czasu na odczytywanie slajdów, podważaniem posiadanej wiedzy i umiejętności, a nawet z odpytywaniem jak w szkole, co nie jest uważane za szczególnie atrakcyjne. Firmy szkoleniowe stawiane są w związku z tym przed nie lada wyzwaniem.
więcej

Co o szefie mówi jego mózg?

fot. istockphoto
W internecie dwoi się i troi od porad na temat tego, jak należy komunikować się z zespołem i jakim należy być szefem. Style zarządzania kuszą różnorodnością i obiecują skuteczność po ich wprowadzeniu. Niewiele osób jednak wie, że to, jakim jest się szefem, w dużej mierze zdeterminowane jest przez poszczególną aktywność trzech części mózgu: pnia mózgu, międzymózgowia i kresomózgowia. To właśnie mózg odpowiada zarówno za najmocniejsze, jak i najsłabsze strony tworzenia i rozwoju firmy.
więcej

Zarządzanie sukcesją w firmach rodzinnych

fot. istockphoto
Wchodzący na ekrany film Ridleya Scotta „Wszystkie pieniądze świata” odkrywa przed nami świat wielkiego biznesu w kontekście trudnych relacji panujących w firmach rodzinnych. Badania pokazują, że historia miliardera Jeana Paula Getty’ego w warstwie emocjonalnej dotyczącej podejmowania decyzji wcale nie jest tylko fabułą filmu.
więcej

W biznesie wartości: lojalność

fot.istockphoto
W każdym przedsiębiorstwie istnieją oczekiwania, jakie pracodawca czy przedsiębiorca stawia przed swoimi pracownikami. Jeżeli przyjrzeć się bliżej choćby ogłoszeniom rekrutacyjnym, okazuje się, że najczęściej poszukujemy pracowników zmotywowanych do pracy, odpornych na stres, wytrwałych w dążeniu do celu i potrafiących współpracować w zespole.
więcej

Jak rozmawiać z X, Y, Z?

fot. istockphoto
Coraz częściej słyszę pytania, jak pracować z przedstawicielami pokolenia Y. Jak ich motywować? Jak spowodować, żeby byli bardziej lojalni? Takie pytania padają z ust menedżerów, którzy sami siebie zaliczają do dojrzalszego pokolenia i niejednokrotnie podkreślają swój etos pracy. Ciekawe, że nie tylko oni stają przed wyzwaniem związanym z zarządzaniem młodszymi kolegami. Niedawno młodzi liderzy, przedstawiciele „igreków”, zaczęli zadawać analogiczne pytania: „Jak pracować z pokoleniem Z? Oni są tak zupełnie różni od nas!"
więcej

« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.