Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Obciążenie pracą a efektywność

foto
W procesie analizy zależności między obciążeniem generowanym przez obowiązki zawodowe a efektywnością i zaangażowaniem pracowników niezwykle istotne są badania postaw i opinii. Pytając pracowników o ich zdanie na temat wykonywanej pracy, możemy uzyskać cenną wiedzę, potrzebną do poprawy efektywności pracy. To, na ile dane zadania zawodowe obciążają pracowników, najlepiej wiedzą sami pracownicy i to ich, a nie konsultantów czy menedżerów, powinniśmy o to pytać.
więcej

Rozwijanie kompetencji - szkolenia outdoor

foto
Szkolenia outdoor to szkolenia realizowane w terenie, których celem jest połączenie grupy niezależnie działających osób w jeden efektywny zespół, dążący do realizacji wspólnych celów. Bardzo często wiążą się one z wyjazdem pracowników w atrakcyjne miejsce, gdzie w otoczeniu przyrody oraz przy sprzyjających warunkach pogodowych angażują się oni w wiele aktywności ukierunkowanych na rozwijanie określonych kompetencji, takich jak współpraca, przywództwo, myślenie problemowe czy podejmowanie decyzji. Skąd wiadomo, że ta metoda szkoleniowa sprawdzi się w przypadku menedżerów?
więcej

Wdrażanie programu mentoringowego w organizacji

foto
Sytuacja na rynku pracy powoduje, że organizacje stają przed wyzwaniem efektywnego zarządzania wiedzą w sytuacji wysokiej rotacji młodych pracowników powiązanej z jednoczesnym stopniowym, aczkolwiek nieubłaganym odchodzeniem doświadczonych ekspertów na zasłużone emerytury. Dotyczy to zarówno sektora biznesowego, jak i administracji publicznej.
więcej

Skuteczny dialog z pracownikami: tradycyjnie czy cyfrowo?

foto
Pracownicy chcą zostawać dłużej w firmach, w których panuje kultura oparta na dialogu i otwartej komunikacji.
więcej

Poniedziałkowy koszmar

foto
Niedzielne popołudnie, jak też cały dzień, powinno być przyjemnie, relaksujące, pełne luzu, a zazwyczaj jest odwrotnie. Od samego rana pojawia się lęk, smutek lub apatia i pytanie ‒ jak sobie poradzić w nadchodzącym dniu, jak poradzić sobie w poniedziałek w pracy? Nie ma chęci na nic, nasila się zły nastrój, złość, czasami nawet strach.
więcej

Trafne decyzje w trudnych warunkach

Fot. Istockphoto
Współcześni liderzy na co dzień borykają się z podejmowaniem różnych decyzji, często trudnych – odnośnie do finansów, zatrudnienia, przyszłości przedsiębiorstwa i wielu innych. Często więc mają wątpliwości, czy są one właściwe i jak wyglądałby ich biznes, jeśli podjęliby inne decyzje.
więcej

O uczeniu się dorosłych

Fot. Istockphoto
„Co usłyszę, zapomnę. Co zobaczę, zapamiętam. Co zrobię, zrozumiem” ‒ mawiał Konfucjusz. W tej metaforze udało mu się trafnie uchwycić sposób, w jaki uczą się osoby dorosłe.
więcej

Kinowe hity zamiast podręczników

Fot. Istockphoto
Tradycyjne metody szkoleń zużyły się. Współcześnie pracownicy oczekują dopasowania metod szkoleniowych do ich aktualnych wymagań. Firmy, które dostrzegły tę potrzebę i zdecydowały się wykorzystać innowacyjne formy kształcenia kadry, najczęściej osiągają ponadprzeciętne wyniki finansowe. Awangardą jest postawienie na innowacje – warsztaty z równie wciągającą narracją, co w kinowym hicie 5D, ale to one właśnie dają najwięcej korzyści biznesowych.
więcej

Awans i co dalej?

Fot. Istockphoto
Awans w organizacji, w której pracuje się od lat, a czasami od niedawna, to źródło samozadowolenia i satysfakcji z dobrze spełnionego obowiązku oraz z tego, że wreszcie zostało się docenionym za swoją ciężką pracę. Ale czy to powód wyłącznie do radości? Zapewne niejeden awansowany menedżer powie, że awans ma dwie różne strony, ale z pewnością każdy awans pociąga za sobą wiele konsekwencji. Jak się z nimi uporać?
więcej

Odstawić na boczny tor czy uczynić lokomotywą?

Fot. istockphoto
„Ich jedyną ambicją jest dotrwać do emerytury. Są niezaradni technologicznie. Nie znają języków obcych. Trudno adaptują się do zmieniającego się środowiska pracy. Niechętnie integrują się z młodszymi. Mają kłopoty zdrowotne i chętnie korzystają ze zwolnień lekarskich. Są roszczeniowi. Nie rozwijają się już”. Oto kilka zasłyszanych opinii na temat pracowników po pięćdziesiątym roku życia. Rzadko w tym kontekście wspomina się o doświadczeniu, jako o atrybucie nie do przecenienia. A jest to przecież element, który trudno pozyskać inaczej niż w procesie wieloletniej pracy.
więcej

Dziewięć koncepcji wdrażania projektów HR

Fot. Istockphoto
Z wdrożeniem nowych rozwiązań zawsze jest kłopot. Każdy nowy pomysł, system czy narzędzie niemal automatycznie napotyka na opór ludzi w organizacji, w szczególności użytkowników, czyli tych, których zmiana dotyczy bezpośrednio. Jeszcze trudniej jest, gdy zmiana ma charakter systemowy i odnosi się wówczas do wszystkich lub prawie wszystkich w organizacji.
więcej

Kiedy zabawa staje się nauką

Fot. Istockohoto
W pewnej popularnej anegdocie „szef wszystkich szefów” zapragnął uporządkować świat, dlatego też zebrał wszystkich przedstawicieli lokalnej fauny i poprosił, by zajęli miejsca w szeregach wedle dwóch kryteriów. Po prawej stronie miały stanąć te zwierzęta, które cechowała mądrość, zaś po lewej – bezsprzecznie piękne. Zwierzęta karnie ustawiły się, nie zadając dodatkowych pytań. Poza żabą. Żaba bowiem spojrzała z politowaniem na współtowarzyszy i skwitowała całą sytuację krótkim hasłem: „przecież się nie rozdwoję”.
więcej

Doradcy ‑ przydatni, czy nie

Fot. istockphoto
Czy jest sens wydawania własnych albo firmowych pieniędzy na trenerów, coachów, doradców, konsultantów? Zdania są podzielone. Jedni uważają, że to strata pieniędzy, bo ludzi się nie zmienia i albo potrafią, albo nie potrafią. Inni, że warto inwestować w ludzi, bo to się zwraca, a ponadto daje satysfakcję. Ale czy to przekłada się na biznes i realne wyniki?
więcej

Pięć mitów szacowania ROI w szkoleniach

Fot. iStockphoto
Na temat szacowania rentowności projektów szkoleniowo-rozwojowych pojawia się coraz więcej kontrowersyjnych opinii. Z jednej strony wzmagają się głosy, że wyliczanie wskaźnika ROI wobec czegoś takiego, jak szkolenia, nie ma sensu, a nawet racji bytu oraz że dostępne metodologie są czasochłonne, skomplikowane i drogie w zastosowaniu.
więcej

Ambicja, czyli wielkie nieporozumienie

Fot. iStockphoto
Jestem z pokolenia, które wzrastało w micie ambicji. „Stać cię przecież na więcej”, „ten kierunek studiów jest mało ambitny”, „możesz być jeszcze lepsza”. Słowo „ambicja”– co prawda– nie padało często w moich rozmowach z rodziną i znajomymi, ale czaiło się w ocenie każdego wyboru – o szkoły ponadpodstawowej zaczynając, na kierunku studiów, stanowisku w korporacji i wakacjach skończywszy.
więcej

Konflikty wartości w miejscu pracy

Fot. iStock
Konflikty międzyludzkie, w domu, w pracy, w polityce, w sąsiedztwie, w lokalnych społecznościach, stanowią obecnie jedną z największych ludzkich bolączek. Jak sobie z nimi radzić? Czy są nieuniknione?
więcej

Cztery filary komunikacji wewnętrznej

Fot.iStock
Opracowywanie strategii niezależnie od obszaru, którego dotyczy, to złożony, ale i kreatywny proces. Pozwala dostrzec więcej szczegółów i lepiej przygotować się do działania. Każde planowanie zwiększa szanse na sukces, dlatego warto poświęcić czas na zbudowanie strategii. Jak ją zrealizować w przypadku komunikacji wewnętrznej?
więcej

Między autorytetem a autorytaryzmem

Fot.iStock
Rozwój kariery zawodowej menedżera zależy od wielu czynników, ale jednym z najlepiej rozumianych powodów czyjegoś awansu jest sprawność w określonej dziedzinie. Skuteczny sprzedawca zostaje kierownikiem sprzedaży, a najbardziej doświadczony informatyk szefem działu IT. Ten sposób myślenia stoi za wieloma zmarnowanymi karierami, bo merytoryczne mistrzostwo niekoniecznie idzie w parze z wolą i predyspozycjami do zarządzania ludźmi.
więcej

Liczą się kompetencje

Dyrektor HR powinien uczestniczyć w przewidywaniu rezultatów firm / Fot. istockphoto
– Przestańmy zajmować się pierdołami, przejdźmy do konkretów! – odpowiada mi 30-letni dyrektor banku. –Dopóki ja im płacę (podwładnym), mają robić to, co ja im każę. Jak ja się u nich zatrudnię, wtedy ja ich będę słuchać.
więcej

Jesteś użytkownikiem czy nosicielem mózgu?

Fot. iStock
Z pozoru przekorne pytanie ma swoje uzasadnienie w zakresie wykorzystania mózgu w każdej dziedzinie życia. Dzięki najnowszym badaniom na temat funkcjonowania ludzkiego umysłu, udało się opracować nowoczesną metodologię, która pomaga lepiej wykorzystać możliwości mózgu. STRUCTOGRAM®, bo o nim mowa, zyskuje coraz większe grono odbiorców wśród osób zainteresowanych rozwojem osobistym.
więcej

« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.