Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Jak dbać o dobrobyt finansowy pracowników?

fot.istockphoto
W programach łącznych korzyści z pracy coraz większy nacisk kładzie się na dostosowanie świadczeń do indywidualnych oczekiwań pracownika, a jedną z ważniejszych potrzeb jest bezpieczeństwo finansowe. Duża część pracowników nie posiada oszczędności, dlatego na myśl o nagłych wypadkach, takich jak choroba czy utrata pracy przez współmałżonka, mogą odczuwać wiele negatywnych emocji. Warto też podkreślić, że podwyżka wynagrodzenia wcale nie rozwiązuje tych problemów.
więcej

Trening wdzięczności

fot.istockphoto
W szczególności Polacy są narodem lubującym się w narzekaniu, w rozpamiętywaniu i w goryczy. Marek Aureliusz proponuje radykalną terapię: postaraj się być osobą wdzięczną za wszystko. Każdego dnia systematycznie praktykuj podziękowania. Sprawdź, kim się dzięki temu staniesz. Jak nastrajać się do codziennych wyzwań?
więcej

Zniekształcenia percepcji

fot. istockphoto
Każda osoba posiada własne wartości i przekonania. Zdobyte w życiu doświadczenia kreują określone postawy w różnych sytuacjach. Role, które odgrywa się w życiu (np. partnera, rodzica lub pracownika), sprawiają, że nieustannie konfrontujemy się z różnymi światopoglądami, ideami, elementami wiedzy, opiniami oraz uczuciami.
więcej

W biznesie wartości: docenienie

fot. istockphoto
Kiedy przychodzi etap poszukiwania nowej pracy, w większości ogłoszeń rekrutacyjnych można znaleźć zapewnienia o atrakcyjnym systemie motywacyjnym, a jednak brak motywacji do pracy wśród pracowników to jedna z kluczowych bolączek współczesnych pracodawców. Jedni mówią, że firma odnosi sukcesy dzięki zaangażowaniu wspaniałego zespołu, inni narzekają na brak ludzi do pracy, problemy ze znalezieniem osób chętnych i kompetentnych.
więcej

Jak skutecznie zarządzać zespołem?

fot. istockphoto
Większość rozwijających się przedsiębiorców wcześniej czy później musi podjąć decyzję o zatrudnieniu pierwszego i kolejnego pracownika, których praca sprawi, że firma będzie bardziej dochodowa i wydajna. Dotychczas szef firmy był w 100 proc. odpowiedzialny za rezultaty. Rzeczywistość biznesowa i odpowiedzialność zmieniają się, gdy zaczyna tworzyć zespół.
więcej

Nie ma wartości bez wartości

fot. istockphoto
Obecna sytuacja na rynku pracy charakteryzuje się coraz większymi oczekiwaniami pracowników względem pracodawcy. Spowodowane jest to m.in. swoistą licytacją oferowanych benefitów pomiędzy potencjalnymi pracodawcami, świadomymi, że pula pracowników, szczególnie tych o wysokich kompetencjach, jest ograniczona. Długofalowo okazuje się jednak, że jest to droga donikąd, ponieważ wszystkie proste bodźce działają jedynie w krótkotrwałej perspektywie, a ludzie i tak odchodzą do nowych pracodawców.
więcej

Boski głupi byt

fot. istockphoto
Idealny dzień czasami różni się od nudnej egzystencji wyłącznie tym, co w danym momencie dzieje się w naszym umyśle. W ten sposób głupi byt przeobrażamy w boską egzystencję i odwrotnie. Jak więc zamienić dzień, w którym robimy coś tylko po to, by móc nie robić nic, w dzień, w którym robimy coś, by zmienić swoje życie?
więcej

Czy przywództwo relacyjne jest nam potrzebne?

fot. istockphoto
Zmieniające się otoczenie biznesowe jest zawsze wyzwaniem, w szczególności teraz, kiedy większość pracodawców boryka się z brakiem właściwych pracowników. Coraz rzadziej pracownicy gotowi są pracować wiele lat w jednej firmie, coraz częściej odchodzą nie tylko z powodu atrakcyjnego wynagrodzenia proponowanego przez konkurencję, lecz także by zmienić przełożonego.
więcej

Pięć nawyków dobrej komunikacji

fot. istockphoto
Mówi się, że komunikacja w zespole rozproszonym jest jak tlen niezbędny organizmom do życia. Jest to trafne porównanie, ponieważ zespoły rozproszone nie mają tylu okazji do wzajemnych interakcji co zespoły zlokalizowane w jednym miejscu: ich członkowie nie uczestniczą w regularnych spotkaniach, nie spotykają się podczas przerw, nie dyskutują o problemach w porze lunchu.
więcej

Zarządzanie wielokulturowym zespołem

fot. istockphoto
W dobie postępującej globalizacji oraz migracji ludzi z różnych zakątków globu organizacje i zespoły wielokulturowe stają się codziennością, a zarządzanie nimi coraz większym wyzwaniem, gdyż koegzystencja różnych kultur wywiera ogromny wpływ na działanie zespołów, podejmowanie decyzji, współpracę, komunikację czy też rozwiązywanie problemów.
więcej

Gdy marka przynosi wartość

fot.istockphoto
Produkty dostępne na rynku coraz częściej stają się do siebie podobne. Unifikacja obejmuje rodzaj przydatności, funkcjonalności oraz grupy zakupowe (docelowe). Jak znaleźć wyróżnik marki spośród produktów, które nie różnią się od siebie? Jaki produkt wybrać? Jaką więź stanowimy z marką?
więcej

Pięć faktów o obecnym rynku pracy

fot. istockphoto
Pracując jako doradca zarówno z małymi firmami, jak i wielkimi organizacjami takimi jak Samsung, Orange czy Śnieżka, z jednej strony podziwiałem to, co mają najlepszego do zaoferowania, z drugiej pomagałem im zmieniać te aspekty, które wymagały usprawnienia. Ponadto miałem możliwość zaobserwować, że niezależnie od wielkości wszystkie te firmy borykały się z rosnącym z roku na rok problemem z zatrudnianiem pracowników.
więcej

Czy nasze nawyki są naszym przeznaczeniem?

fot. istockphoto
Niektóre nawyki nas drażnią, podobnie jak irytujący bywa brak innych pożądanych przez nas przyzwyczajeń. Często słyszę radę, żeby ignorować to, na co nie mam wpływu albo czego nie chcę zmienić. Kłopot w tym, że niektóre nawyki bardzo chcemy zmienić, ale często wobec ich mocy tracimy wiarę, że damy radę tego dokonać. Czy nawyki są naszym przeznaczeniem? A jeśli nie są, to jak się ich pozbyć?
więcej

O rozsądnym podejściu do inspiracji

fot. istockphoto
Początek roku to podobno dobry czas na nowe otwarcia i zmiany. Idąc tym tropem, co roku w styczniu cała masa ekspertów i guru rozwoju zasypuje nas niezliczoną ilością porad dotyczących tego, jak być skutecznym oraz co robić, aby osiągnąć sukces. Najlepsze praktyki stosowane przez Jobsa, Buffetta czy Muska mogą wydawać się doskonałym wzorcem do naśladowania, dlatego duża popularność tych treści nasila podaż takiej wiedzy. Czy ma ona jednak jakąś wartość?
więcej

W biznesie wartości: odwaga

fot.istockphoto
Nowy rok to dla wielu zawsze nowy początek, moment, kiedy zapominamy o porażkach i błędach przeszłości, a na nowych kartach zapisujemy postanowienia i cele na najbliższy rok. Niektórzy będą mieli odwagę, by wysoko podnieść poprzeczkę i rzucić sobie wyzwanie. Najwięcej jednak osiągną ci, którym wystarczy odwagi zarówno na etapie stawiania celów, jak i ich realizacji. Podczas szkoleń i spotkań motywacyjnych często możemy usłyszeć, że każdy ma to, na co się odważy.
więcej

Pięć kroków ewolucji trenera

fot. istockphoto
Zarządzanie rozwojem pracowników w organizacjach ciągle ewoluuje. Przedsiębiorstwa nie tylko wprowadzają nowe narzędzia i koncepcje zadbania o ten niezwykle ważny dla konkurencyjności na rynku obszar, lecz także coraz mocniej zmieniają podejście na poziomie strategicznym. To oczywiście powoduje również impuls do zmian dla wszystkich kooperantów, czyli w tym przypadku przede wszystkim firm szkoleniowych i trenerów.
więcej

Nowoczesne rozwiązania w trosce o zdrowie pracownika

fot. istockphoto
Na pytania dotyczące kwestii wsparcia zdrowotnego pracowników –zmieniających się motywacji pracodawców oraz nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie – odpowiada prof. Dariusz Mucha z Międzynarodowego Instytutu Fizjoterapii i Zdrowia.
więcej

Ewaluacja szyta na miarę potrzeb

fot.istockphoto
Ewaluacja zaczyna być stałym elementem codziennej praktyki działania w organizacji i integralnym składnikiem każdego projektu, a szczególnie projektu szkoleniowego. Obecnie trudno znaleźć szkolenie, które nie kończy się ewaluacją, najczęściej prowadzoną w formie ankiety poszkoleniowej.
więcej

Wypalenie zawodowe – jak się bronić

fot.istockphoto
Wypalenie zawodowe to nic innego jak chroniczne zmęczenie pracą. Do jego powstania dochodzi w wyniku wielu czynników, takich jak konkurencyjny rynek, brak możliwości rozwoju w pracy, pracoholizm czy dążenie do perfekcjonizmu. Dlaczego to zjawisko dotyka tak wielu?
więcej

Diabeł tkwi w szczegółach

fot.istockphoto
Temat dbałości o wysokie standardy obsługi klienta został już wielokrotnie przeanalizowany w literaturze w wielu obszarach. Świadomość zarówno managementu, jak i personelu w tym zakresie jest wysoka. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak ogromny wpływ na zysk i postrzeganie firmy ma dbałość o drobne procesy zachodzące w każdej organizacji.
więcej

« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.