Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

W biznesie wartości: odwaga

fot.istockphoto
Nowy rok to dla wielu zawsze nowy początek, moment, kiedy zapominamy o porażkach i błędach przeszłości, a na nowych kartach zapisujemy postanowienia i cele na najbliższy rok. Niektórzy będą mieli odwagę, by wysoko podnieść poprzeczkę i rzucić sobie wyzwanie. Najwięcej jednak osiągną ci, którym wystarczy odwagi zarówno na etapie stawiania celów, jak i ich realizacji. Podczas szkoleń i spotkań motywacyjnych często możemy usłyszeć, że każdy ma to, na co się odważy.
więcej

Pięć kroków ewolucji trenera

fot. istockphoto
Zarządzanie rozwojem pracowników w organizacjach ciągle ewoluuje. Przedsiębiorstwa nie tylko wprowadzają nowe narzędzia i koncepcje zadbania o ten niezwykle ważny dla konkurencyjności na rynku obszar, lecz także coraz mocniej zmieniają podejście na poziomie strategicznym. To oczywiście powoduje również impuls do zmian dla wszystkich kooperantów, czyli w tym przypadku przede wszystkim firm szkoleniowych i trenerów.
więcej

Nowoczesne rozwiązania w trosce o zdrowie pracownika

fot. istockphoto
Na pytania dotyczące kwestii wsparcia zdrowotnego pracowników –zmieniających się motywacji pracodawców oraz nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie – odpowiada prof. Dariusz Mucha z Międzynarodowego Instytutu Fizjoterapii i Zdrowia.
więcej

Ewaluacja szyta na miarę potrzeb

fot.istockphoto
Ewaluacja zaczyna być stałym elementem codziennej praktyki działania w organizacji i integralnym składnikiem każdego projektu, a szczególnie projektu szkoleniowego. Obecnie trudno znaleźć szkolenie, które nie kończy się ewaluacją, najczęściej prowadzoną w formie ankiety poszkoleniowej.
więcej

Wypalenie zawodowe – jak się bronić

fot.istockphoto
Wypalenie zawodowe to nic innego jak chroniczne zmęczenie pracą. Do jego powstania dochodzi w wyniku wielu czynników, takich jak konkurencyjny rynek, brak możliwości rozwoju w pracy, pracoholizm czy dążenie do perfekcjonizmu. Dlaczego to zjawisko dotyka tak wielu?
więcej

Diabeł tkwi w szczegółach

fot.istockphoto
Temat dbałości o wysokie standardy obsługi klienta został już wielokrotnie przeanalizowany w literaturze w wielu obszarach. Świadomość zarówno managementu, jak i personelu w tym zakresie jest wysoka. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak ogromny wpływ na zysk i postrzeganie firmy ma dbałość o drobne procesy zachodzące w każdej organizacji.
więcej

Wewnętrzne JA

fot.istockphoto
Komunikacja to sposób porozumiewania się dwóch lub większej liczby osób za pomocą wypowiadanych słów oraz z wykorzystaniem określonych zachowań. Wbrew pozorom nie jest ona procesem tak prostym, jak się wydaje.
więcej

W kole konfliktu

dot.istockphoto
Konflikty w firmie to codzienność. Czy wiesz, w jaki sposób je diagnozować? Dlaczego powstały i jak konstruktywnie je rozwiązywać, zgodnie z kołem konfliktu Christophera Moore’a?
więcej

Pracownicy w pięciu typach

dot.istockphoto
Efektywny, pomysłowy, staranny – każdy szef czy menedżer chciałby mieć takiego pracownika, ale czy łatwo go znaleźć? A może wcale nie trzeba szukać? Może wystarczy, by cech tych nauczyć zespół, który już istnieje. Zmienić ich sposób myślenia, odblokować obawy i zahamowania.
więcej

Marzenia same się nie spełniają

fot.istockphoto
Nowy Rok to tradycyjnie czas, kiedy większość z nas podejmuje tzw. noworoczne postanowienia. Dotyczą one zwykle mniejszych lub większych zmian życiowych i zawodowych, często realizacji marzeń właśnie: W tym roku, tym razem to się uda! – powtarzamy, ba, nawet zapisujemy swoje obietnice. A po kilku miesiącach zaledwie kilka procent ludzi dotrzymuje danego sobie słowa i z sukcesem realizuje grudniowo-styczniowe plany. Dlaczego tak się dzieje?
więcej

Czego chcą milenialsi?

fot.istockphoto
Według opublikowanego ostatnio raportu Gallupa State of the Global Workplace w Europie Wschodniej średnio tylko 15 proc. pracowników jest zaangażowanych w swoją pracę. Dla porównania, w najbardziej efektywnie zarządzanych organizacjach poziom ten osiąga nawet 70 proc. zatrudnionych, co pokazuje, jak wielkie szanse stoją przed europejskimi menedżerami.
więcej

Środowisko pracy a odżywianie pracownika

fot.istockphoto
Poprzedni artykuł otwierający cykl wykorzystujący wiedzę z zakresu psychologii jedzenia do kształtowania odpowiednich nawyków żywieniowych u pracowników nakreślił ramy teoretyczne – od czego zależy to, ile i co jedzą pracownicy. W niniejszym tekście zostaną przedstawione możliwości, które mogą pomóc organizacji w zmianie stylu odżywiania pracowników poprzez zmianę w środowisku pracy. Celem pracodawcy jest wzmacnianie zachowań korzystnych dla zdrowia, a ograniczanie tych niekorzystnych.
więcej

Shadowing w organizacji

fot.istockphoto
Ta sytuacja dotyczy głównie menedżerów i specjalistów, i zwykle nie jest dla nich prosta. Oto w wyznaczonym wcześniej terminie w firmie pojawia się człowiek cień, który z pozycji niemego świadka obserwuje działania tej osoby. Obserwuje i podsumowuje, by potem móc przedstawić firmie rekomendacje, co działa, a co wymaga naprawy lub wielkiej zmiany.
więcej

Oddychać, nie oddychać?

fot.istockphoto
Sytuacja na rynku pracy z miesiąca na miesiąc coraz bardziej przechyla się na korzyść pracowników. Pracodawcy i działy HR starają się jak najbardziej uatrakcyjnić swoją ofertę tak, aby przyciągnąć, a potem zatrzymać wartościowych kandydatów. Jest to o tyle trudne, że wydaje się prawie niemożliwe znalezienie nowych motywatorów, które nie zrujnują budżetów pracodawców. Prawdziwym wyzwaniem dodatkowo są młode pokolenia Y i Z, bardziej ceniące sobie wolność i przyjemność od etosu pracy.
więcej

Siła rozwoju osobistego

fot.istockphoto
Wielu przedsiębiorców zdobywa doświadczenie poprzez naukę na własnych błędach. Działanie, rozmowy, podejmowanie ryzyka, trudne sytuacje i straty sprawiają, że każdego dnia dokładają do swojego portfolio kolejne doświadczenia. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że pewnych krachów można uniknąć, gdy skorzysta z wiedzy osób, które osiągnęły sukces.
więcej

Konflikt w zespole wielokulturowym

fot.istockphoto
Mówi się, że zespół pracuje lepiej, jeżeli jego członkowie różnią się między sobą. Często jednak doświadczenie pokazuje coś innego. Różnice, zarówno te dotyczące wieku, płci, jak i języka czy kultury, mogą wywołać konflikt, który sparaliżuje pracę zespołu i uniemożliwi osiąganie wyznaczonych celów. Nierozwiązany konflikt z kolei jest jednym z najczęstszych powodów, dla których zespoły osiągają mniejszą wydajność, niż powinny.
więcej

Zaangażowanie w dół

fot.istockphoto
Wyniki tegorocznego badania zaangażowania przeprowadzonego przez Aon Hewitt pokazują, że aż 52 proc. polskich pracowników nie czuje się zaangażowanych w swoją pracę. W stosunku do ubiegłego roku grupa ta zwiększyła się o 3 proc. (49 proc. w 2016 r.). Mimo pozytywnych nastrojów w gospodarce i najniższego od lat w naszym kraju bezrobocia widać, że pracownicy w Polsce i Europie reagują w odmienny sposób – podczas gdy zaangażowanie w Europie rośnie (o 4 p.p. w stosunku do 2016 r.), w Polsce spada – różnica ta wynosi już 7 p.p.
więcej

Pokolenie płatków śniegu

fot.istockphoto
Na rynek pracy szturmem wkracza nowe pokolenie – to wchodzący w dorosłość po 2010 r. młodzi ludzie. Współpracę z nimi określa się mianem wyzwania i bolączki, co już teraz spędza sen z powiek niejednemu pracodawcy. Kim są wspomniane śnieżynki, jak efektywnie zarządzać takimi pracownikami oraz w jaki sposób nawiązać porozumienie międzypokoleniowe?
więcej

W biznesie wartości: dzielenie się

fot.istockphoto
Zbliża się okres świąt, czas, kiedy chcemy sprawić innym radość i obdarować ich prezentem. Poza rodzinną celebracją coraz częściej święta obchodzi się także ze współpracownikami, składa życzenia partnerom biznesowym, klientom. To sprawia, że co roku dajemy i dostajemy aniołki, kosze owoców, czekoladki, kartki świąteczne, kalendarze, Mikołaje i wiele, wiele innych niespodzianek. W czasach, kiedy sklepy są przepełnione tego typu produktami, na nikim nie robi to już większego wrażenia, ponieważ coraz większej wartości nabierają dobra niematerialne, takie jak reputacja, zaufanie, wdzięczność czy przyjaźń i lojalność.
więcej

Czy ty to ty?

fot.istockphoto
Zdajemy sobie sprawę z tego, że dzisiejszy świat zmienia się bardzo szybko, czasem wręcz w sposób niekontrolowany. Świadczy o tym chociażby ilość informacji, jaką każdy z nas musi przetworzyć (na poziomie świadomym i nieświadomym) w ciągu każdego dnia. Mówi się o tym, że współczesny człowiek w ciągu miesiąca, a być może i tygodnia, otrzymuje taką ilość informacji, na jaką nasi dziadkowie mieli całe życie…
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.