Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Czy jesteś oszustem?

fot.istockphoto
Życie nie jest z natury sprawiedliwe. Jedni osiągną sukces, wkładając w to jedynie niezbędne minimum pracy. Drudzy będą trudzić się całe życie, by choć odrobinę zbliżyć się do marzeń, które spełniły się tym pierwszym.
więcej

Mental SPA

fot.istockphoto
Kultura Zachodu skutecznie wmówiła ludziom, że rządzi nami nasz racjonalny umysł. W istocie rządzą nami emocje, a nasz racjonalny mózg dorabia postracjonalizacje do naszych irracjonalnych decyzji. Brak zrozumienia pewnych mechanizmów ludzkich zachowań prowadzi często niepotrzebnie do konfliktów czy nieporozumień, których podstawą są zarzuty o brak dobrej woli jednej ze stron. Podczas gdy to raczej chodzi o brak zrozumienia.
więcej

Między doświadczeniem a otwartością na nowe

fot.istockphoto
Kiedy w 1997 r. zaczynałem swoją pierwszą formalną pracę, od swojej szefowej usłyszałem poradę, mającą ogromny wpływ na moją dalszą karierę zawodową: - Na początku ludzie pracują dla doświadczenia. Pieniądze przychodzą później. Ten sposób myślenia był wtedy w Polsce mało znany, jednak już wtedy intuicyjnie czułem, że wykonując ambitne zadania, każdego dnia, obok normalnego wynagrodzenia, zwiększałem swoją wartość na rynku pracy. Wartość zdobywanego doświadczenia była tak oczywista, że na pewnym etapie kariery stała się podstawowym kryterium wyboru pracy, a możliwość doskonalenia ‒ podstawowym kryterium atrakcyjności pracodawcy.
więcej

Cztery role menedżera

fot.istockphoto
Z jednej strony odpowiedzialność menedżera za rozwijanie ludzi w swoim zespole wydaje się czymś oczywistym i naturalnym. W literaturze poświęconej zarządzaniu taki obszar odpowiedzialności menedżerskiej jest powszechny, a w opisach stanowisk kadry kierowniczej czy obszarach oceny okresowej często ma formę bardzo konkretnych zapisów jasno precyzujących działania zapewniające rozwój podległych pracowników. A jak wygląda praktyka?
więcej

Kuchnia jest odbiciem naszej kultury

fot. TVN/Piotr Mizerski
Z Katarzyną Bosacką rozmawiała Katarzyna Patalan
więcej

Hormony wpływają na wyniki w pracy

fot.istockphoto
W dawnych czasach, np. podczas polowania z dzidą, wojownik od czasu do czasu spotykał na swojej ścieżce lwa. Lęk wyzwalał ogromne ilości adrenaliny. W dzisiejszym, cywilizowanym świecie raczej to się nie zdarza. Doprawdy? Wręcz odwrotnie – takie sytuacje są, tylko przybierają inną postać! Co chwila jesteśmy atakowani przez różne bodźce z otoczenia, które nasz mózg identyfikuje jako zagrożenie: drapieżne zwierzę. Ludźmi rządzą bowiem hormony i dopóki nie zyskamy nad nimi kontroli, nasze nieuświadomione reakcje na stres w sytuacjach biznesowych mogą przynosić firmie oraz nam więcej szkody niż korzyści.
więcej

Zaprojektuj swoje „Ja”

fot.istockphoto
Fryderyk Chopin zapisał się na kartach historii jako słynny kompozytor, William Shakespeare stał się światowej klasy pisarzem, Picasso zasłynął z wyjątkowych dzieł malarskich, a Antonio Gaudi został zapamiętany jako genialny architekt. Każdy z nich był wybitnym artystą, który stworzył ponadczasowe dzieło doceniane zarówno za ich życia, jak i obecnie. Jednak czy którykolwiek z nich potrafił skomponować, napisać, namalować lub zaprojektować własną karierę zawodową już na początku swojej przygody ze sztuką?
więcej

Jak wytrwać i doprowadzić plan do końca

fot.istockphoto
Znowu się nie udało… Mimo wysiłku, poświęceń i nieprzespanych nocy – cel nie został osiągnięty – nadmierne kilogramy cudownie nie zniknęły, kontrakt nie został podpisany, a raportu nie dostarczono na czas. Kolejny i kolejny raz.
więcej

Etykieta biznesowa. Co to dzisiaj znaczy?

fot.istockphoto
Etykieta biznesowa jest integralną częścią kultury biznesowej w krajach na całym świecie. Wbrew powszechnie panującej opinii nie jest to jednak zbiór starych i nieprzystających do dzisiejszego życia zasad, ale coś tak oczywistego jak to, że dwa razy dwa jest cztery. Jest to pewien standard, który pozwala ludziom lepiej się komunikować.
więcej

Znaczenie komunikacji wewnętrznej

fot.istockphoto
Którą drogą powinnam iść? ‒ zastanawiała się kiedyś Alicja w Krainie Czarów. Czy takie pytanie często zadają sobie pracownicy? Czy mają świadomość tego, jaką drogę powinni wybrać? Który kierunek dla organizacji jest najważniejszy? Czy jest tożsamy z kierunkiem pracownika?
więcej

Na co uważać, badając w firmie tematy „wrażliwe”?

fot.istockphoto
W firmach z dojrzałym działem zarządzania personelem realizuje się badania postaw i opinii pracowników dotyczące nie tylko satysfakcji zawodowej, lecz także bardziej szczegółowych aspektów zatrudnienia. Niektóre z tych badań należy uznać za szczególnie delikatne. Należą do nich m.in.: zaangażowanie w pracę, motywacja zawodowa, opinie i oczekiwania wobec wynagrodzenia, ocena kompetencji menedżerów czy mobbing.
więcej

Działania CSR – czynnik motywujący pracowników

fot.istockphoto
Przyciąganie talentów, angażowanie i retencja pracowników to jeden z sześciu kluczowych czynników przyczyniających się do wzrostu wartości firm zarządzanych w sposób odpowiedzialny i podejmujących świadome oraz strategiczne działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
więcej

Dlaczego pracownicy się stresują?

fot.istockphoto
Stres jest fizyczną i psychiczną odpowiedzią organizmu na działanie różnych nacisków środowiska, zwanych stresorami. Zaburzają one naszą równowagę, czyli stan homeostazy. Stres pojawia się zawsze, gdy w życiu człowieka następują zmiany, do których musi się przystosować. Współczesne tempo życia i warunki, w jakich funkcjonują organizacje, systemy produkcji i wszelkiego rodzaju usługi, stają się źródłem napięć, które w efekcie wzmacniają czynniki powodujące stres.
więcej

Typy psychologiczne w zespole

fot.istocphoto
Każdy menedżer choć raz w trakcie swojej kariery zawodowej zadawał sobie pytania w stylu: „Dlaczego on tak zareagował? Przecież przekazałem mu tę informację delikatnie”, „Dlaczego on nadal nie potrafi samodzielnie podjąć tak prostej decyzji?”, „Czy on zawsze musi widzieć tylko czarne scenariusze?”, „Jak to możliwe, że on nie wykonał zadania w terminie, skoro tyle razy mu o nim przypominałem i podkreślałem, jak bardzo jest to ważne dla firmy?”.
więcej

Jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?

fot.istockphoto
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego twoi pracownicy przychodzą do pracy i poświęcają ogromną część życia, wypełniając zadania, które im powierzyłeś? Odpowiedź wydaje się oczywista: bo im za to płacisz. To ważna motywacja, jednak prawdą jest również, że pieniądze zaczynają tracić swoją siłę.
więcej

Łamiąc stereotypy, czyli jak motywować

foto
Rzadko który rodzaj pracy jest obciążony tak dużą liczbą stereotypów jak praca w call center. Kojarzy się ona najczęściej z pracownikami stłoczonymi w open spasie, każdego dnia wykonującymi dziesiątki telefonów do potencjalnych klientów, oferującymi im w większości przypadków produkty czy usługi, których oni nie zamierzają kupić.
więcej

Zmiana – brak poczucia bezpieczeństwa, czy nowe możliwości

fot.istockphoto
To, co jeszcze niedawno było stałe i solidne (vision), stało się zmienne (volatility). To, co było zrozumiałe (understanding), jest niepewne (uncertainty). Przejrzystość (clarity) zastąpiła różnorodność i złożoność (complexity). A to, co jasne i zrozumiałe (agility), stało się wieloznaczne (ambuity). Akronim VUCA wywodzi się z angielskiej terminologii wojskowej.
więcej

Dziewięć źródeł budowania zaangażowania

fot.istockphoto
W czasach coraz intensywniejszego dbania o motywację pracowników organizacje częściej sięgają po te instrumenty budowania zaangażowania ludzi, które mają najszersze i najbardziej wszechstronne oddziaływanie. A takimi obszarami są np. styl i kultura zarządzania kadry menedżerskiej przedsiębiorstwa. Z jednej strony wydaje się truizmem stwierdzenie, że to, jak przełożony będzie delegował zadania, komunikował swoje oczekiwania, słuchał, udzielał informacji zwrotnej, doceniał i oceniał, mocno wpłynie na zadowolenie podwładnych i atmosferę w zespole. Z drugiej strony jednak nie jest już tak oczywiste, w jaki sposób to wszystko robić, aby motywacja ludzi do lepszej pracy była wysoka i nie topniała w sytuacji nieuniknionych problemów i kryzysów.
więcej

Niezauważalne benefity

fot.istocphoto
Benefit rozumiany jako dodatkowe świadczenie dla pracownika powoli staje się standardem w kulturze zatrudniającej organizacji i oczywiście jest zawsze niezwykle pożądanym elementem. Dodatkowa zapłata może przybierać różne formy – opieki medycznej, udziału w zajęciach sportowych i rekreacyjnych, edukacyjnych czy też wyjazdowych. Zwykle benefity są przyznawane w formie pozapłacowej i to stanowi o ich atrakcyjności.
więcej

Benefity w Brazylii

fot.istockphoto
Brazylia to kraj samby, piłki nożnej, dżungli amazońskiej i karnawału w Rio de Janeiro. Mało kto wie, że to największe państwo Ameryki Południowej z ponad 200 milionami mieszkańców, jest jednocześnie siódmą gospodarką świata. Największe brazylijskie firmy działają w branży wydobywczej, rolniczej, przemysłowej i finansów. A jak wyglądają benefity nad Amazonką?
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.