Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Na czym polega nowa jakość benchmarkingu?

fot.istockphoto
Współczesny świat oferuje nam wiele propozycji kolejnych strategii, które w prosty sposób mają pomóc naszej firmie osiągnąć spektakularny sukces. Oferty wydają się kuszące, ale czy istnieje strategia, którą można uznać za niezawodną niezależnie od okoliczności? Nowoczesna firma, chcąc zaistnieć na rynku musi opracować sprawny plan działania – stworzyć strategię dopasowaną do swoich możliwości, wielkości przedsiębiorstwa i posiadanych zasobów.
więcej

Jakie role przyjmujemy w pracy? Model Belbina

fot.istockphoto
Co może zrobić menedżer, by zdiagnozować potencjał swoich podwładnych? Jak sprawić, by zespół działał jak dobrze naoliwiona maszyna i osiągał najlepsze rezultaty? Warto zacząć od zdiagnozowania ról grupowych i takiego doboru osób do grupy, aby ich współdziałanie było optymalne.
więcej

Najczęstsze błędy szkoleniowe

fot.istockphoto
Zawód trenera uważany jest za niezwykle prestiżowy. Słowo „trener” brzmi tak dumnie, że coraz więcej osób decyduje się na ukończenie kursu lub studiów podyplomowych, by znaleźć się w gronie mówców motywacyjnych bądź trenerów sprzedaży. Należy jednak pamiętać o tym, że szybki kurs lub studia nie powinny się kończyć równie szybkim wejściem na salę szkoleniową. Takie postępowanie może skutkować skreśleniem własnej kariery trenerskiej. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ wbrew temu, co może się wydawać na pierwszy rzut oka, wyjście na środek i przeprowadzenie efektywnego szkolenia nie jest łatwe. Dobry trener powinien bowiem nie tylko przekazać swoim słuchaczom wiedzę teoretyczną, lecz także nauczyć ich konkretnych umiejętności.
więcej

Autorytet kluczem do wzbudzenia szacunku

fot.istockphoto
Ma to szczególne znaczenie dla menedżerów zespołów i przewodniczących komisji w różnych instytucjach, ale też rodziców – w stosunku do swoich dzieci. Każdy z nich pragnie być dobrym liderem, aby inni podążali za jego przewodnictwem i respektowali jego opinie. Niezwykle istotnym aspektem pracy zawodowej oraz życia prywatnego, jest bycie szanowanym przez innych - świadomość, że wyznawane przez nas wartości budzą uznanie otoczenia i że stanowimy autorytet w jakiejś dziedzinie.
więcej

Rozmowa tak, ale tylko według ustalonych reguł

fot. istockphoto
Jak wiele z problemów z jakimi się na co dzień borykamy bierze się przede wszystkim z trudności o charakterze komunikacyjnym? Współczesne systemy edukacyjne w bardzo niewielkim stopniu troszczą się o należyty rozwój kompetencji komunikacyjnych swoich wychowanków.
więcej

Emocjonalny employer branding

fot. istockphoto
Jak uzyskać dostęp do serc i umysłów kandydatów za pomocą emocjonalnego brandingu wykorzystywanego z takim sukcesem przez Google czy Apple? Jak niektórym firmom udało się zbudować kult marki i zdobyć rzeszę zwolenników – klientów, którzy zakochali się w ich produktach i są gotowi być im wierni przez całe życie.
więcej

Poniedziałkowy koszmar – jak to zmienić

Fot. istockphoto
Poniedziałkowy koszmar dopada bardzo wielu ludzi, szczególnie tych, którzy pracują na etacie, choć i przedsiębiorcom nie jest on obcy. Lęk przed poniedziałkiem i rozpoczęciem nowego tygodnia pracy psuje urok weekendu – krótkiego odpoczynku, kiedy można nabrać energii i siły przed pojawiającymi się nowymi wyzwaniami, chwili relaksu w nieustającym pędzie po sukces. Jednak ostatecznie sytuacja nie jest całkowicie beznadziejna, przynajmniej w większości przypadków, i pewnym jest, że istnieją sposoby na to, jak poradzić sobie z paraliżującym syndromem poniedziałku.
więcej

Grywalizacja – Święty Graal zaangażowania?

foto
Jak rywalizacja i mechanizmy ze świata gier uskrzydlają pracowników tak jak sport. To, że angażuje nas sport, wiemy od dawna. Gdzie jeszcze znajdziemy taką pasję, jak rywalizując zespołowo lub indywidualnie w jednej z popularnych dyscyplin sportowych? W grach online! 50 proc. firm na świecie planuje wdrożyć grywalizację w ciągu najbliższych lat.
więcej

Work-life balance czyli chodzi o harmonię

foto
W pierwszej połowie 2016 r. w Polsce odnotowano 9,5 miliona dni zwolnień lekarskich z powodu zaburzeń psychicznych1. Bombardowani codziennie terabajtami informacji i danych, narażeni na permanentną zmianę, zasypywani coraz większą ilością zadań, najpierw próbujemy sprostać wyzwaniom, jakie niesie współczesne życie, potem uciekamy albo wypalamy się.
więcej

Obciążenie pracą a efektywność

foto
W procesie analizy zależności między obciążeniem generowanym przez obowiązki zawodowe a efektywnością i zaangażowaniem pracowników niezwykle istotne są badania postaw i opinii. Pytając pracowników o ich zdanie na temat wykonywanej pracy, możemy uzyskać cenną wiedzę, potrzebną do poprawy efektywności pracy. To, na ile dane zadania zawodowe obciążają pracowników, najlepiej wiedzą sami pracownicy i to ich, a nie konsultantów czy menedżerów, powinniśmy o to pytać.
więcej

Rozwijanie kompetencji - szkolenia outdoor

foto
Szkolenia outdoor to szkolenia realizowane w terenie, których celem jest połączenie grupy niezależnie działających osób w jeden efektywny zespół, dążący do realizacji wspólnych celów. Bardzo często wiążą się one z wyjazdem pracowników w atrakcyjne miejsce, gdzie w otoczeniu przyrody oraz przy sprzyjających warunkach pogodowych angażują się oni w wiele aktywności ukierunkowanych na rozwijanie określonych kompetencji, takich jak współpraca, przywództwo, myślenie problemowe czy podejmowanie decyzji. Skąd wiadomo, że ta metoda szkoleniowa sprawdzi się w przypadku menedżerów?
więcej

Wdrażanie programu mentoringowego w organizacji

foto
Sytuacja na rynku pracy powoduje, że organizacje stają przed wyzwaniem efektywnego zarządzania wiedzą w sytuacji wysokiej rotacji młodych pracowników powiązanej z jednoczesnym stopniowym, aczkolwiek nieubłaganym odchodzeniem doświadczonych ekspertów na zasłużone emerytury. Dotyczy to zarówno sektora biznesowego, jak i administracji publicznej.
więcej

Skuteczny dialog z pracownikami: tradycyjnie czy cyfrowo?

foto
Pracownicy chcą zostawać dłużej w firmach, w których panuje kultura oparta na dialogu i otwartej komunikacji.
więcej

Poniedziałkowy koszmar

foto
Niedzielne popołudnie, jak też cały dzień, powinno być przyjemnie, relaksujące, pełne luzu, a zazwyczaj jest odwrotnie. Od samego rana pojawia się lęk, smutek lub apatia i pytanie ‒ jak sobie poradzić w nadchodzącym dniu, jak poradzić sobie w poniedziałek w pracy? Nie ma chęci na nic, nasila się zły nastrój, złość, czasami nawet strach.
więcej

Trafne decyzje w trudnych warunkach

Fot. Istockphoto
Współcześni liderzy na co dzień borykają się z podejmowaniem różnych decyzji, często trudnych – odnośnie do finansów, zatrudnienia, przyszłości przedsiębiorstwa i wielu innych. Często więc mają wątpliwości, czy są one właściwe i jak wyglądałby ich biznes, jeśli podjęliby inne decyzje.
więcej

O uczeniu się dorosłych

Fot. Istockphoto
„Co usłyszę, zapomnę. Co zobaczę, zapamiętam. Co zrobię, zrozumiem” ‒ mawiał Konfucjusz. W tej metaforze udało mu się trafnie uchwycić sposób, w jaki uczą się osoby dorosłe.
więcej

Kinowe hity zamiast podręczników

Fot. Istockphoto
Tradycyjne metody szkoleń zużyły się. Współcześnie pracownicy oczekują dopasowania metod szkoleniowych do ich aktualnych wymagań. Firmy, które dostrzegły tę potrzebę i zdecydowały się wykorzystać innowacyjne formy kształcenia kadry, najczęściej osiągają ponadprzeciętne wyniki finansowe. Awangardą jest postawienie na innowacje – warsztaty z równie wciągającą narracją, co w kinowym hicie 5D, ale to one właśnie dają najwięcej korzyści biznesowych.
więcej

Awans i co dalej?

Fot. Istockphoto
Awans w organizacji, w której pracuje się od lat, a czasami od niedawna, to źródło samozadowolenia i satysfakcji z dobrze spełnionego obowiązku oraz z tego, że wreszcie zostało się docenionym za swoją ciężką pracę. Ale czy to powód wyłącznie do radości? Zapewne niejeden awansowany menedżer powie, że awans ma dwie różne strony, ale z pewnością każdy awans pociąga za sobą wiele konsekwencji. Jak się z nimi uporać?
więcej

Odstawić na boczny tor czy uczynić lokomotywą?

Fot. istockphoto
„Ich jedyną ambicją jest dotrwać do emerytury. Są niezaradni technologicznie. Nie znają języków obcych. Trudno adaptują się do zmieniającego się środowiska pracy. Niechętnie integrują się z młodszymi. Mają kłopoty zdrowotne i chętnie korzystają ze zwolnień lekarskich. Są roszczeniowi. Nie rozwijają się już”. Oto kilka zasłyszanych opinii na temat pracowników po pięćdziesiątym roku życia. Rzadko w tym kontekście wspomina się o doświadczeniu, jako o atrybucie nie do przecenienia. A jest to przecież element, który trudno pozyskać inaczej niż w procesie wieloletniej pracy.
więcej

Dziewięć koncepcji wdrażania projektów HR

Fot. Istockphoto
Z wdrożeniem nowych rozwiązań zawsze jest kłopot. Każdy nowy pomysł, system czy narzędzie niemal automatycznie napotyka na opór ludzi w organizacji, w szczególności użytkowników, czyli tych, których zmiana dotyczy bezpośrednio. Jeszcze trudniej jest, gdy zmiana ma charakter systemowy i odnosi się wówczas do wszystkich lub prawie wszystkich w organizacji.
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.