Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Kiedy zabawa staje się nauką

Fot. Istockohoto
W pewnej popularnej anegdocie „szef wszystkich szefów” zapragnął uporządkować świat, dlatego też zebrał wszystkich przedstawicieli lokalnej fauny i poprosił, by zajęli miejsca w szeregach wedle dwóch kryteriów. Po prawej stronie miały stanąć te zwierzęta, które cechowała mądrość, zaś po lewej – bezsprzecznie piękne. Zwierzęta karnie ustawiły się, nie zadając dodatkowych pytań. Poza żabą. Żaba bowiem spojrzała z politowaniem na współtowarzyszy i skwitowała całą sytuację krótkim hasłem: „przecież się nie rozdwoję”.
więcej

Doradcy ‑ przydatni, czy nie

Fot. istockphoto
Czy jest sens wydawania własnych albo firmowych pieniędzy na trenerów, coachów, doradców, konsultantów? Zdania są podzielone. Jedni uważają, że to strata pieniędzy, bo ludzi się nie zmienia i albo potrafią, albo nie potrafią. Inni, że warto inwestować w ludzi, bo to się zwraca, a ponadto daje satysfakcję. Ale czy to przekłada się na biznes i realne wyniki?
więcej

Pięć mitów szacowania ROI w szkoleniach

Fot. iStockphoto
Na temat szacowania rentowności projektów szkoleniowo-rozwojowych pojawia się coraz więcej kontrowersyjnych opinii. Z jednej strony wzmagają się głosy, że wyliczanie wskaźnika ROI wobec czegoś takiego, jak szkolenia, nie ma sensu, a nawet racji bytu oraz że dostępne metodologie są czasochłonne, skomplikowane i drogie w zastosowaniu.
więcej

Ambicja, czyli wielkie nieporozumienie

Fot. iStockphoto
Jestem z pokolenia, które wzrastało w micie ambicji. „Stać cię przecież na więcej”, „ten kierunek studiów jest mało ambitny”, „możesz być jeszcze lepsza”. Słowo „ambicja”– co prawda– nie padało często w moich rozmowach z rodziną i znajomymi, ale czaiło się w ocenie każdego wyboru – o szkoły ponadpodstawowej zaczynając, na kierunku studiów, stanowisku w korporacji i wakacjach skończywszy.
więcej

Konflikty wartości w miejscu pracy

Fot. iStock
Konflikty międzyludzkie, w domu, w pracy, w polityce, w sąsiedztwie, w lokalnych społecznościach, stanowią obecnie jedną z największych ludzkich bolączek. Jak sobie z nimi radzić? Czy są nieuniknione?
więcej

Cztery filary komunikacji wewnętrznej

Fot.iStock
Opracowywanie strategii niezależnie od obszaru, którego dotyczy, to złożony, ale i kreatywny proces. Pozwala dostrzec więcej szczegółów i lepiej przygotować się do działania. Każde planowanie zwiększa szanse na sukces, dlatego warto poświęcić czas na zbudowanie strategii. Jak ją zrealizować w przypadku komunikacji wewnętrznej?
więcej

Między autorytetem a autorytaryzmem

Fot.iStock
Rozwój kariery zawodowej menedżera zależy od wielu czynników, ale jednym z najlepiej rozumianych powodów czyjegoś awansu jest sprawność w określonej dziedzinie. Skuteczny sprzedawca zostaje kierownikiem sprzedaży, a najbardziej doświadczony informatyk szefem działu IT. Ten sposób myślenia stoi za wieloma zmarnowanymi karierami, bo merytoryczne mistrzostwo niekoniecznie idzie w parze z wolą i predyspozycjami do zarządzania ludźmi.
więcej

Liczą się kompetencje

Dyrektor HR powinien uczestniczyć w przewidywaniu rezultatów firm / Fot. istockphoto
– Przestańmy zajmować się pierdołami, przejdźmy do konkretów! – odpowiada mi 30-letni dyrektor banku. –Dopóki ja im płacę (podwładnym), mają robić to, co ja im każę. Jak ja się u nich zatrudnię, wtedy ja ich będę słuchać.
więcej

Jesteś użytkownikiem czy nosicielem mózgu?

Fot. iStock
Z pozoru przekorne pytanie ma swoje uzasadnienie w zakresie wykorzystania mózgu w każdej dziedzinie życia. Dzięki najnowszym badaniom na temat funkcjonowania ludzkiego umysłu, udało się opracować nowoczesną metodologię, która pomaga lepiej wykorzystać możliwości mózgu. STRUCTOGRAM®, bo o nim mowa, zyskuje coraz większe grono odbiorców wśród osób zainteresowanych rozwojem osobistym.
więcej

Siedem kroków do dobrej organizacji pracy

Fot. iStock
Perspektywa awansu, coraz wyższy target i chęć życia na jak najlepszym poziomie – wszystko to sprawia, że jako naród pracujemy coraz więcej, co nie znaczy lepiej. Pracując i myśląc o pracy przez znaczną większość dnia, nie tylko sprawiamy, że traci na tym życie osobiste i rodzinne, lecz także efekt zawodowych działań.
więcej

Gdy zespół nie działa…

Brak zaufania prowadzi do zablokowania możliwości otwartego wyrażania swoich opinii./ Fot. iStock
Zagadnienie pracy zespołowej jest tematem dość obszernie omawianym i opisywanym, jednocześnie zapotrzebowanie na szkolenia z zakresu budowania „ducha zespołu” zwracają uwagę na to, że temat jest cały czas ważny i aktualny. Metaforę pracy zespołowej świetnie oddaje jedno z moich ulubionych dzieł P. Breughla „Żniwiarze”, zawierające w jednym „kadrze” osoby pracujące wraz z przysypiającymi czy biesiadującymi w cieniu drzewa.
więcej

Zabij siebie towarzysko

Fot. iStock
Spójrz prawdzie w oczy i przyznaj, czy przeżyłeś to już na własnej skórze? Zdarzyła ci się sytuacja, w której po zaproszeniu znajomych na prezentację swojej nowej działalności wasz kontakt nagle się urwał? A może po prezentacji indywidualnej w restauracji czy kawiarni rozmówca w swoim telefonie przy wyświetlaniu twojego numeru wpisał: „nie odbieraj – on chce coś sprzedać”?
więcej

O naturze władzy

Fot. iStock
O posiadaniu władzy mówi się dziś niewiele. Menedżerowie nie są pewni, czy powinni jej pożądać i czym tak naprawdę ona jest, bo od wielu lat zachwycamy się przywództwem rozproszonym, w którym to zjawisko rzadko jest analizowane. Jeśli coraz częściej współdecydujemy i traktujemy siebie po partnersku, jaki jest sens dążenia do uzyskiwania przewagi i wywierania wpływu? Okazuje się jednak, że mimo zmian pokoleniowych i promowania demokratycznych stylów zarządzania walka o władzę trwa nieustannie.
więcej

Rentowność pracy. Jak nadać jej sens?

Fot. iStock
Z badań Instytutu Rentowności Pracy wynika, że ok. 30 proc. zadań wykonywanych przez pracowników firm jest nierentowna lub w ogóle niepotrzebna1. Gdyby udało się odzyskać chociaż połowę tego czasu, firmy zwiększyłyby swoją rentowność co najmniej dwukrotnie! W organizacji zatrudniającej 100 osób oszczędność wyniosłaby milion złotych!
więcej

Sześć strategii komunikacji podczas analizy potrzeb rozwojowych

Fot. iStock
Proces analizowania sytuacji szkoleniowej obejmuje takie aspekty, jak komunikacja międzyludzka i praca na danych. Jest to zatem automatycznie trudny obszar, szczególnie gdy stron uczestniczących w tym procesie jest kilka, nie są otwarte i dyspozycyjne czasowo, a my nie mamy z nimi zbudowanych relacji.
więcej

Planista, wróżbita i nauczyciel

Fot. iStock
Rola HR Managera w dzisiejszych organizacjach to funkcja kompleksowa, również w obszarze rekrutacji. Stosunkowo niski poziom bezrobocia i trudności z pozyskiwaniem kandydatów wymuszają zmianę podejścia do polityki zatrudniania.
więcej

Co znaczy być refleksyjnym i czy warto?

Fot. PeopleImages
Marek Aureliusz, cesarz Rzymu, był niezwykle zapracowanym człowiekiem. Miał na głowie całe cesarstwo. Oprócz zajmowania się sprawami rodzinnymi, gospodarką i bieżącą polityką wewnętrzną, która, jak wiemy, nigdy w Rzymie prosta nie była, musiał przygotowywać i prowadzić niezwykle uciążliwe kampanie wojenne. Pomimo tylu obowiązków znajdował czas na codzienną refleksję, podczas której, jak powiadał, „odświeżał sam siebie”.
więcej

Alternatywa awansu pionowego

Fot. iStock
W dzisiejszej rzeczywistości częściej i szybciej niż kiedykolwiek prowadzi się działania restrukturyzacyjne. Zmniejsza się poziom zatrudnienia i przygotowuje plany przegrupowań pracowników.
więcej

Mecz koszykówki zamiast ocen okresowych

Fot. iStock
Duże organizacje rezygnują z procesu ocen okresowych – Microsoft, Deloitte, a teraz ING Bank Śląski i Accenture zapowiadają diametralną zmianę w myśleniu o stosowaniu ocen okresowych (za Puls HR).
więcej

Jasne precyzowanie oczekiwań

Fot. iStock
Jak sprawić, by pracownicy rozumieli ideę przełożonego, chętnie podjęli się jej realizacji i sami zaproponowali rozwiązania wspierające jej wdrożenie.
więcej

« · «« · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.