Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Cztery zasady skutecznych negocjacji

Fot. PeopleImages
Negocjacje często utożsamiane są z procesem sprzedaży, rozmową z klientem czy rolą przedstawiciela handlowego. Osiągnięcie porozumienia jest jednak nieodłącznym elementem wielu relacji biznesowych, zarówno w kontakcie z partnerami zewnętrznymi, jak i wewnątrz organizacji. Dlatego tak ważna jest umiejętność prowadzenia efektywnych rozmów.
więcej

Turkusowe organizacje – zorganizowana anarchia

Fot. PeopleImages
Zarządzanie macierzowe to jedna z najbardziej popularnych metod kierowania wysoce specjalistycznymi zespołami. Niestety niesie ono ze sobą wiele wyzwań, jak kłopoty z komunikacją, spory kompetencyjne czy rywalizacja o zasoby pomiędzy project managerami. Duża samodzielność specjalistów w takich strukturach oraz wysoce zaawansowana wiedza specjalistyczna sprawiają, że zarządzanie takimi osobami jest dużym wyzwaniem dla menedżerów przywiązanych do centralistycznych metod kierowania.
więcej

ABC przywódcy

Fot. iStock
Przywódcą wcale nie trzeba się urodzić. Przywódcę można w sobie wypracować. Każdego dnia, konsekwentnie i indywidualnie.
więcej

Zagrożenia turkusowych organizacji - cienie turkusu

Fot. PeopleImages
W ostatnim czasie dzięki świetnej książce Frederica Laloux coraz więcej pisze się o turkusowych organizacjach i pozytywnych stronach tego stylu zarządzania. Bardzo dobrze, świat biznesu tego potrzebuje. Ale jednocześnie warto pamiętać, że turkus niesie też wiele zagrożeń. Każdy lider oraz menedżer musi je poznać i się na nie przygotować.
więcej

Networkingowa skuteczność lidera

Fot. PeopleImages
Fanatyczni wyznawcy networkingu mówią, że nieważne jest, jak wiele wiemy i potrafimy, ważne, kogo znamy i kto nas zna. Żywiąc takie przekonanie, łatwo popaść w zachłanne kolekcjonowanie znajomości - płytkie, interesowne i mało wartościowe.
więcej

Wdrażanie coachingu krok po kroku

Fot. iStock
Współpraca między organizacją potrzebującą wsparcia w formie coachingu a firmą dostarczającą takiego wsparcia jest obarczona dużym ryzykiem błędu. Dzieje się tak z kilku powodów.
więcej

Design Thinking – myśl innowacyjnie i zdobądź przewagę

Fot. istockphoto
Aby pozostać znaczącym graczem na rynku biznesu, warto sięgać po rozwiązania innowacyjne, uszyte na miarę klienta i jego potrzeb. To on jest w centrum uwagi, a jego zadowolenie świadczy o sukcesie firmy. W jaki sposób rozwiązywać palące problemy organizacji i generować unikatowe pomysły? Z odsieczą nadciąga Design Thinking.
więcej

Zatroszczyć się o siebie

Fot. iStockphoto
Antyczni filozofowie nauczali, że w pierwszej kolejności człowiek powinien umieć zatroszczyć się o siebie. Wszystkie inne wartości, jak rodzina, praca, przyjaźń, zdrowie, sława, uroda, zainteresowania, podróże czy rozrywki, powinny zejść na drugi plan. A nawet więcej, antyczni mędrcy przekonywali, że bez zatroszczenia się o siebie żadna z tych aktywności nie przyniesie nam spełnienia.
więcej

Kiedy lider zwalnia

Powody do zwolnienia współpracownika mogą być różne / Fot. istockphoto
Wielu menedżerów, twierdzi, że nigdy nie zapomni pierwszego zwolnionego.
więcej

O przesadnej pewności siebie i dumie

Duma ma wpływ na relacje interpersonalne./Fot. iStock
Zdrowe poczucie własnej wartości to fundament skuteczności lidera. Ten oparty na samoświadomości stan psychiczny staje się wtedy zapleczem optymalnych decyzji i podstawą zdrowych relacji z innymi. Niestety nie jest to zjawisko powszechne, bo skuteczność biznesowa nie zawsze idzie w parze z rozwojem osobowości. Skutki deficytów na tym polu mogą być jednak bardzo bolesne, dlatego warto się przez moment przy tym zjawisku zatrzymać.
więcej

Po co nam mentorzy, po co my mentorom?

Fot. iStock
Mentoring to temat rzeka. Do tego bardzo modny, bo programy mentoringowe i sami mentorzy wyrastają jak grzyby po deszczu. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce słowo mentor i naraz wyskakuje ogromny wachlarz możliwości – szeroka lista mentorów, którzy sami mentorami się mianują.
więcej

Nawyk wpisany w ludzką naturę

foto
„Obraz tego, co myślimy i robimy, jest ograniczony przez to, czego nie dostrzegamy. A ponieważ nie dostrzegamy tego, że nie dostrzegamy, niewiele możemy zrobić, żeby coś zmienić, dopóki nie dostrzeżemy, w jaki sposób niedostrzeganie kształtuje nasze myśli i słowa” (Stephen R. Covey).
więcej

Jak kontraktować usługi szkoleniowo-rozwojowe?

foto
Kontraktowanie usług szkoleniowych może wydawać się relatywnie proste, ale w rzeczywistości jest obszarem złożonym, wymagającym znajomości rynku i jego reguł. To, jak podchodzimy do tego procesu, zależy w dużej mierze od naszej ogólnej koncepcji postrzegania zasad budowania relacji między klientem i dostawcą usług. W przypadku gdy jesteśmy zwolennikami wersji partnerskiej w tym obszarze, poniższe obserwacje mogą być dla nas wskazówką, jak to partnerstwo budować efektywniej.
więcej

Outsourcing – jak wprowadzać w firmie

Fot. Peopleimages
„Jeżeli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili, i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my” – Henry Ford.
więcej

Nieważne co, ważne jak

Fot. iStock
To jak mówimy jest równie ważne, jak to, co mówimy. Merytoryczny, dobry wywód może nie trafić do odbiorcy z powodu nieciekawej prezentacji tematu, tymczasem nieskładny i chaotyczny staje się przekonujący, jeśli zostanie wygłoszone z werwą, pewnością siebie i autentycznością.
więcej

Budowanie zaangażowania pracowników za pomocą grywalizacji

Global Management Challenge/ Fot. BIGRAM
Współczesny rynek pracy stawia przed firmami duże wyzwania w kategorii pozyskania (odpowiednio wykwalifikowanych), jak i utrzymania (zaangażowanych) pracowników. Interdyscyplinarność, elastyczność, umiejętność podejmowania decyzji oraz pracy w zespole to jedne z najbardziej pożądanych kompetencji wśród pracowników. Pracodawcy zatem wciąż poszukują nowych metod szkoleniowych, dzięki którym zespoły będą w ciągłych procesie nauki i rozwoju.
więcej

Organizacja bez stanowisk, ale z duszą

 Turkusowe Organizacje pozwalają ludziom pozostać autentycznymi./ Fot. Fotolia
„Uczyniliśmy z zakładu pracy frustrujące i smutne miejsce, gdzie ludzie robią to, co się im każe, i mają niewiele możliwości uczestnictwa w podejmowaniu decyzji czy też pełnego wykorzystywania swoich talentów” – napisał Dennis Bakke1, próbując znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego pracownicy latami marzą o przejściu na emeryturę, a pracują po to, by móc uciec do Disneylandu.
więcej

Zaufanie – jak je zbudować

foto
Zaufanie nie jest trwałym stanem. Podobnie jak można je zbudować, można je stracić. Utrata zaufania dotyczy pracowników, kadry menedżerskiej, całej organizacji. W odniesieniu do przedsiębiorstwa przejawia się w relacjach z klientami i innymi interesariuszami.
więcej

Fundamentalna umiejętność

Otwarta komunikacja to fundament sukcesu / Fot. Fotolia
O przywództwie można rozprawiać na wiele sposobów. Złożoność perspektyw i wielowymiarowość tematu sprawiają, że pojemność tego pojęcia jest wręcz nieograniczona. Z perspektywy praktyka chodzi głównie o realizację złożonych celów z wykorzystaniem różnorodnych zasobów, w tym ludzkiego. Warto więc zwrócić uwagę na często pomijaną, a fundamentalną umiejętność, jaką jest komunikacja.
więcej

Wdrożenie kompetencji w pięciu krokach

Fot. istockphoto
Zazwyczaj ludziom nie brak dobrych pomysłów, a jedynie skuteczności, wiary i determinacji w ich realizowaniu. Naukowcom nie brak innowacyjnych odkryć, tylko warunków na ich rozwój i komercjalizację. Jako ludzkość prawdopodobnie znamy rozwiązania wielu z naszych problemów, ale z różnych względów ich nie wdrażamy.
więcej

« · «« · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.