Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

HR Influencer poszukiwany

Społeczność HR w Polsce nie istnieje. Jest rozproszona. Bazuje na lokalnych liderach /  Fot. istockphoto
Rozpoczęliśmy kolejny rok naszego życia, więc zacznę od szczypty nostalgii i wspomnień. Wiele lat temu, kiedy z marketingowej ścieżki weszłam na drogę HR, poza zmianą kompetencji i profesji, miałam okazję wejść w nową społeczność.
więcej

Frustracje na konferencji

Każdy profesjonalista powinien znać własny preferowany styl uczenia się i korzystać głównie z niego / Fot. istockphoto
Po co ludzie przychodzą na konferencje, kogo spotykają, czego zazwyczaj tam nie ma i co mogłoby pomóc zarówno organizatorom, jak i uczestnikom konferencji?
więcej

Benefity szyte na miarę

Kafeteria to przede wszystkim bardzo bogata oferta różnorodnych towarów i usług / Fot. istockphoto
Program kafeteryjny to narzędzie, które pozwala pracownikom samodzielnie decydować, jakie benefity chcą otrzymać od swoich pracodawców.
więcej

Współczesny HR-owiec – realny partner biznesu

Rola efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi w funkcjonujących w naszym kraju firmach wciąż rośnie / Fot. istockphoto
Nowoczesny biznes to żywy organizm. Wciąż ewoluuje, dostosowując się do zmian zachodzących w dzisiejszym świecie. Przekształcenia te dotyczą w zasadzie każdego aspektu działalności współczesnej firmy, również, a może nawet przede wszystkim, zarządzania zasobami ludzkimi.
więcej

Bądź świadomy, czego chcesz

Bądź świadomy, czego chcesz, określ oczekiwania i egzekwuj je / Fot. istockphoto
Charyzmatyczne przywództwo ustąpiło miejsca jego organicznej wersji. Tak przynajmniej donoszą fachowe publikacje i uznani eksperci. Zmiana paradygmatu nie wpływa jednak na podstawy liderskiego rzemiosła i mimo definicyjnej różnorodności fundamentalne kwestie pozostają niezmienne. Funkcjonalne wyznaczanie kierunków działania, precyzyjne określanie oczekiwań i ich skuteczne egzekwowanie to zestaw podstawowy w skrzynce narzędziowej menedżerów. W teorii elementarz – w praktyce zestaw grzechów głównych, często nieuświadomionych. Jeśli sam nie wiesz, czego chcesz, nie będziesz wiedział, czego oczekiwać od współpracowników.
więcej

Zarządzanie zmianą

Najważniejszym elementem w każdej organizacji są ludzie / Fot. istockphoto
Funkcjonowanie w warunkach zmiennego, konkurencyjnego otoczenia wymusza na współczesnych organizacjach nieuchronną potrzebę, a nawet konieczność zmian. Ich kreowanie jest bowiem niezbędne do osiągania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej.
więcej

Umysł myśli do przodu

Jaki jest cel informacji zwrotnej? / Fot. istockphoto
O tym, że informacja zwrotna jest ważna i należy jej udzielać pracownikom, powinien być przekonany każdy menedżer (choć pewnie inaczej wygląda to w praktyce niż na poziomie deklaracji). Tak zwany feedback wszedł do naszego języka na dobre. Ale czy na pewno zawsze jest skuteczny?
więcej

Mediacje sposobem na zażegnanie konfliktu w zespole

Mediacja sprzyja budowaniu porozumienia, łamaniu barier / Fot. istockphoto
Głównym celem mediacji nie jest pojednanie skłóconych osób i podpisanie ugody, ale pomoc w dojściu do porozumienia. Stanowią one alternatywę dla sali sądowej, a co równie ważne – są znacznie szybsze i tańsze niż proces.
więcej

Testy psychologiczne w nowoczesnym HR

Testy są narzędziem dostarczającym próbek zachowań, które pozwalają zmierzyć natężenie określonych cech / Fot. istockphoto
Kompetentni i efektywni pracownicy uważani są obecnie za największą wartość firmy. W procesach rekrutacji czy alokacji zasobów ludzkich olbrzymią wagę przykłada się więc do jak najlepszego dopasowania pracownika do stanowiska. Narzędziami, które wspomagają ten proces, są nowoczesne testy psychologiczne.
więcej

Samoświadomość lidera w praktyce

Rozwijanie samoświadomości, tworzymy bardzo wymagających partnerów, z którymi współpraca może się okazać sporym wyzwaniem / Fot. istockphoto
Po czym poznać skutecznego lidera? Po rezultatach, jakie osiąga w codziennym działaniu.
więcej

Słowa, które działają

Ważnym elementem komunikacji podczas wspólnych zebrań jest precyzyjne określenie własnych potrzeb, oczekiwań, próśb / Fot. istockphoto
Jak przygotować spotkanie i przyczynić się do zwiększenia jego efektywności?
więcej

Jak to się robi w Carpenter Consulting

System Elevato Software to kompleksowe i nowoczesne narzędzie wspierające działy HR
Zarządzanie wieloma procesami rekrutacji dla naszych klientów, bez automatyzacji tego procesu byłoby nieefektywne i zbyt drogie. Ilość informacji jaką zbieramy w kontekście każdego kandydata jest z każdym rokiem coraz większa. Nasze wybory i rekomendacje mają solidną podstawę w analizie tych danych. Bez odpowiednich narzędzi wspierających procesy rekrutacji, procesy analityczne oraz całość zagadnień komunikacji nasza firma nie byłaby konkurencyjna. Monika Ciesielska, Prezes Zarządu Carpenter Consulting Sp. z o.o.
więcej

Zdarzyło ci się popełnić błąd?

Dlaczego panicznie boimy się przyznać do popełnienia błędu / Fot. istockphoto
Jeśli nie, to być może ten artykuł nie jest adresowany do ciebie. Ale jeśli tak, to czy zdarzyło ci się popełnić błąd, następnie obiecać sobie, że już nigdy tego błędu nie popełnisz, i… popełnić go jeszcze raz? Jak wtedy reagujesz? Jakie reakcje na popełnione błędy obserwujesz u innych?
więcej

Szkolenie dobre, ale czy efektywne?

Szkolenie to kluczowy element procesu rozwijania kompetencji / Fot. istockphoto
Każdego roku w Polsce firmy i administracja państwowa wydają setki milionów złotych na szkolenia, których celem jest podniesienie kompetencji pracowników. W ogromnej większości przeprowadzenie szkolenia jest ostatnim elementem wieńczącym cały proces szkoleniowy, co powoduje, że nie monitorujemy ani nie utrwalamy efektów szkolenia. Na szczęście jest wiele metod pozwalających na podniesie efektywności zajęć przez systemowe zastosowanie działań doszkoleniowych.
więcej

Kto czuje się liderem?

Jak kształtować swoje przywództwo? /Fot. istockphoto
Jak mądrze rozwijać przywództwo lub wpaść w pułapkę niedorzecznych standardów?
więcej

Dawson w Polsce -musisz tam być!

Sekrety Skutecznych Negocjacji to spotkanie ludzi biznesu, dla których negocjacje to podstawa w codziennej pracy i często kluczowy element w prowadzeniu firmy. Na szkoleniu dostaniesz wiedzę i sprawdzone metody, które przynosiły zyski wielu firmom, których przedstawiciele siedzieli na sali szkoleniowej przed Tobą. Charyzmatyczny prowadzący pokaże Ci techniki, które w krótkim czasie zwiększą sprzedaż i zmienią oblicze Twojego działu sprzedaży.
więcej

Dziesięć najważniejszych trendów HR

Budowanie zaangażowania pracowników to kolejne – najważniejsze – wyzwanie dla HR / Fot. istockphoto.com
Jest już dostępny doroczny raport Deloitte „Trendy HR 2015 – Nowy świat pracy”. Znajdziemy w nim informacje na temat kluczowych trendów w obszarze kapitału ludzkiego. Wynika z niego, że kultura organizacji i stopień zaangażowania pracowników to największe wyzwania, z którymi przyjdzie się zmierzyć działom HR w najbliższych miesiącach.
więcej

Przywództwo jest proste, ale nie jest łatwe

Świadomi siebie liderzy potrafią uważnie obserwować współpracowników i są w stanie samodzielnie dostosowywać metody przywódcze w drodze do planowanych rezultatów.
W tym zdaniu zawiera się paradoks dotyczący przewrotnej natury sztuki liderskiej. Chociaż intuicyjnie wszyscy wiemy, co trzeba robić i kim należy być, aby efektywnie zarządzać zespołem, w codziennych działaniach czasem trudno nam wdrażać pożądane wzorce.
więcej

Zarządzanie przez cele, a nie wyniki

Firma zarządzana przez cele, której pracownicy sami sobie je postawili, daje tym pracownikom szansę robienia ciekawych rzeczy / Fot. istockphoto
Drogi Czytelniku, jeżeli twierdzisz, że wiesz, co to jest zarządzanie przez cele, przeczytaj ten artykuł, a przynajmniej przejrzyj tytuły akapitów. Jest on bowiem adresowany nie tylko do tych, którzy chcą poznać MBO, lecz także do tych, którzy przyswoili sobie mylne interpretacje tej klasycznej i nadal genialnie skutecznej metody zarządzania.
więcej

Informacja zwrotna, czyli KANAPKI, FUKO oraz FUO

W trakcie rozmowy należy koncentrować się na faktach, a nie na interpretacjach / Fot. Istockphoto
Informacja zwrotna (feedback) to termin, który pojawia się w środowiskach biznesowych oraz w specjalistycznej literaturze przedmiotu od kilku lat. Koresponduje on z takimi pojęciami jak coaching, mentoring, monitoring.
więcej

« · «« · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12 · 13 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.