Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Jak rozwijać talent?

Jak się rozwijać / Fot. IstockPhoto
Dobra wiadomość jest taka, że raz ukształtowany talent (co następuje we wczesnym dzieciństwie) będzie nam towarzyszył właściwie do końca naszego życia. Drugą stroną tego medalu jest to, że samego talentu nie jesteśmy w stanie rozwijać.
więcej

Mapa kariery

Mapa kariery / Fot. IstockPhoto
Żyjemy w bardzo złożonym, skomplikowanym świecie. Z jednej strony mamy niemal nieograniczony dostęp do różnego rodzaju danych i informacji, a z drugiej coraz częściej czujemy się zagubieni i nie wiemy, co zrobić.
więcej

Prezentacja i wystąpienia publiczne

Jak poprowadzić dobrą prezentację? / Fot. IstockPhoto
Autoprezentacja to proces, który polega na kontrolowaniu przez jednostkę sposobu postrzegania go przez otoczenie. Stanowi podstawowy i nieunikniony aspekt kontaktów społecznych.
więcej

Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi

ZZL to zbiór działań podejmowanych w organizacji, których zadaniem jest wspieranie rekrutacji.
Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi to inwestycja w rozwój firmy. Ludzie to wyjątkowy kapitał organizacji, wart szczególnych zabiegów, zaś inwestycja w „zasoby ludzkie” mimo, że z reguły kosztowna, jest wysoce opłacalna.
więcej

Jak przygotować i przeprowadzić assessment center? Cz. V – zaproszenie uczestników

Zapraszając kandydata na AC, warto także zapytać, czy miał już styczność z tą metodą/Fot. istock
Etapy przygotowań do AC, które zostały opisywane w poprzednich numerach miesięcznika „Benefit” (m.in. definiowanie kompetencji czy przygotowywanie zadań), związane są z pracą koncepcyjną, skupioną wokół pracowników działu personalnego, menedżerów, zewnętrznych ekspertów. Najwyższy czas jednak zaprosić tych, dla których całe wydarzenie jest organizowane – czyli uczestników assessment center.
więcej

Nie tylko najwięksi wspierają rozwój karier

Fot. istockphoto.com
Minęły już czasy, kiedy tylko w największych korporacjach dostrzegano potrzebę tworzenia silnych działów HR, włączania ich w istotne procesy zarządcze w przedsiębiorstwie czy wyposażania w nowoczesne narzędzia doboru i selekcji kadr.
więcej

HR a społeczna odpowiedzialność

Fot. istockphoto.com
Kompetencje, zdolności i doświadczenie pracownic i pracowników, wraz z ich motywacją do twórczej, zaangażowanej pracy, to kapitał, który nierzadko przesądza o sukcesie firmy. Coraz częściej odgrywa rolę strategiczną, tym samym podnosząc biznesowe znaczenie działów HR. Jego wartość doceniają przedsiębiorstwa dążące do miana społecznie odpowiedzialnych, bowiem w HR mają znakomitego partnera do edukowania i angażowania wszystkich pracowników w działania związane ze społeczną odpowiedzialnością.
więcej

Nawyk – sprzymierzeniec w walce o zmianę i realizację celów

foto
Wiosna. Patrząc na rutynę społecznych zrywów przed nami znienawidzona choć powszechnie wdrażana „akcja bikini”. Duża część z nas pod wpływem presji otoczenia postanowi o zmianach, które tak jak postanowienia noworoczne mają niewielką szansę na realizację. Czytając statystyki tych ostatnich widzimy efektywność na poziomie 10%. Większość badanych zapomina o zmianach mniej więcej w 3 tygodniu Nowego Roku.
więcej

Autentyczne Przywództwo organizacji XXI w.

foto
Wielki dyrygent Riccardo Muti, kiedy pracował w La Scali otrzymał od muzyków list kończący się słowami: „You are a great conductor. Please resign..” (Jest Pan wielkim dyrygentem. Proszę się zwolnić). Dlaczego? Ponieważ Muti, posługując się nadzorującym, autokratycznym stylem kierowania traktował utalentowanych i znakomitych muzyków jak instrumenty, nie jak partnerów. Muti miał jak najlepsze intencje. Powtarzał, że orkiestra musi grać dokładnie według jego wizji, ponieważ jest osobiście odpowiedzialny przed Mozartem.
więcej

Jak przygotować i przeprowadzić assessment center? Cz. III – przygotowanie zadań

Fot. sxc.hu
Przygotowując ćwiczenia na pierwszą w naszej firmie sesję assessment center, możemy wykorzystać już istniejące zadania lub zaprojektować je samodzielnie. Gotowe zestawy ćwiczeń dostępne są w książkach opisujących tę metodę, sporo przykładów zadań można także znaleźć w internecie, choć warto pamiętać o tym, że jeżeli udało się nam znaleźć konkretne ćwiczenia, istnieje ryzyko, że znajdzie je też potencjalny uczestnik AC, dowiadując się, jakie kompetencje ono bada oraz jakie zachowania są pożądane.
więcej

Dlaczego czujemy syndrom wypalenia?

Fot. sxc.hu
Odpowiedź na pytanie zadane w tytule jest skomplikowana z punktu widzenia psychoanalizy lacanowskiej, której jednym z podstawowych odkryć jest to, że każdy człowiek jest inny. Banał, lecz kiedy głębiej się zastanowić, to nie można nie dojść do wniosku, że oznacza tezę wywrotową, a mianowicie, że nie dotyczą nas żadne normy: wyglądu, zachowania, szczęścia, pieniędzy, rodziny, etc.
więcej

Długofalowość

Rys. Rafał Mikołaj Krasucki
Nie zawsze to, co przynosi dobre rezultaty dziś, sprawdza się na tzw. dłuższą metę. Wydaje się to zrozumiałe, jednak dość często przyłapujemy się na tym, że podejmujemy działania, które zdają egzamin tu i teraz, w dłuższej perspektywie natomiast nie działają na naszą korzyść.
więcej

Jak przygotować i przeprowadzić assessment center? Cz. I – planowanie

Fot. istockphoto.com
Przeprowadzenie ośrodka oceny to zawsze wyzwanie, nawet dla osób mających w tej dziedzinie spore doświadczenie. Przygotowanie ćwiczeń i symulacji, które pozwolą trafnie ocenić wybrane kompetencje, to sprawdzian kreatywności rekrutera. Koordynacja pracy dużej grupy osób (uczestników i asesorów) wymaga umiejętności współpracy i zarządzania.
więcej

Dlaczego warto zainwestować w employer branding?

Fot. istockphoto.com
Budowanie spójnej, wiarygodnej i atrakcyjnej marki pracodawcy to proces. Oznacza to, że im bardziej zwlekamy z działaniami w tym obszarze, tym bardziej oddalamy od siebie pozytywne efekty, jakie mogą one przynieść. Co więcej, narażamy się na utratę najlepszych pracowników i osłabienie wizerunku – a to przełoży się na wyniki finansowe firmy.
więcej

HR-owca rozwój własny

Fot. sxc.hu
Dbanie o rozwój zatrudnionych pracowników to obszar, który nabiera coraz większego znaczenia. Według raportu „HR-owca portret własny” odpowiada za niego aż 57 proc. specjalistów.
więcej

Ważna rola pytań

Fot. istockphoto.com
Każdorazowe spotkanie z klientem służące określonemu celowi – nawiązaniu relacji, zdobyciu informacji o jego potrzebach, problemach itp. – powinno przebiegać w sposób profesjonalny, co przejawia się np. unikaniem monologu ze strony sprzedawcy, pilnowaniem, aby dialog dwóch stron był owocny.
więcej

Struktura organizacyjna w życiu HR

Fot. sxc.hu
Czym jest struktura organizacyjna? Czy to jedynie wykres odzwierciedlający zależności służbowe w organizacji, czy też jednak coś znacznie więcej?
więcej

Czas na badania Employer Brandingu

Fot. istockphoto.com
Przed przystąpieniem do wdrażania strategii EB warto poznać organizację od wewnątrz. Bardzo często osoby odpowiedzialne za EB z entuzjazmem zajmują się kampaniami skierowanymi na zewnątrz, dając się jednocześnie ponieść złudzeniu, że głównie takie działania przynoszą wymierne rezultaty. Niestety bardzo się mylą. Podstawą dobrze przeprowadzonej kampanii EB, a zarazem warunkiem jej sukcesu, jest przejście przez etap wewnętrznego employer brandingu.
więcej

Program mentorski Credit Agricole

Fot. istockphoto.com
Partnerska relacja pomiędzy doświadczonym mistrzem a uczniem, mimo że sięga czasów Homera, to właśnie dzisiaj jest szczególnie ważna. Młodzi ludzie potrzebują mentora. Kogoś, kto może być dla nich drogowskazem na ścieżce kariery, pomoże wyjść ze ślepego zaułka czy pokonać napotkane trudności. Zainspiruje do odkrywania własnego potencjału i tym samym da szansę na satysfakcjonujące życie zawodowe.
więcej

Holistyczne podejście do rozwoju III

Fot. istockphoto.com
Zarządzanie zmianami to jedno z największych wyzwań dla każdej organizacji. W ostatnich latach rośnie liczba przeobrażeń, które przeprowadzane są w firmach.
więcej

« · «« · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12 · 13 · »» · »


Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.