Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Motywacja » Człowiek HR

Liczy się atmosfera w zespole

Liczy się atmosfera w zespole
Marzena Arszyńska – manager HR z ponad 15-letnim doświadczeniem w firmach międzynarodowych / Fot. Materiały własne

 

 

 

 

 

 

 

 

 Z Marzeną Arszyńską, dyrektor HR, Sabre Polska rozmawiał Rafał Mikołaj Krasucki

Branża usług wspólnych rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Liczba osób zatrudnionych w Polsce daje pierwsze miejsce w Europie. Ilu pracowników zatrudnia firma Sabre?

Sabre Polska w Krakowie istnieje od ponad piętnastu lat. W tej chwili zatrudniamy ponad 1400 osób. Są to w większości programiści i testerzy, dużą grupę stanowią też pracownicy działów wspierających: osoby zajmujące się obsługą klienta, menedżerowie, HR.

Branża IT jest specyficzna. Jak przebiega proces rekrutacji w Sabre? 

Głównym źródłem rekrutacji w naszej firmie jest system poleceń wewnętrznych, czyli referral. To nasi pracownicy polecają swoich kolegów. Taki sposób pozyskiwania kandydatów bardzo nas cieszy – jeżeli pracownicy polecają innym naszą firmę, to znaczy, że są zadowoleni z pracy. Nie poleca się przecież miejsca, w którym się źle pracuje. Najważniejszymi rekruterami są nasi pracownicy. Kraków jest też specyficznym rynkiem, jeżeli chodzi o branżę IT, która bardzo dynamicznie się rozwija. Na rynku pojawia się coraz więcej firm startupowych, zatrudniających około 20–50 osób, więc siłą rzeczy ten rynek jest bardzo niestabilny, ciągle się zmienia. Staramy się zapewnić naszym pracownikom atrakcyjne środowisko pracy, interesujące projekty, nowe technologie, możliwości rozwoju. To sprawia, że oni sami polecają naszą firmę swoim kolegom z branży. Oprócz tego rekrutujemy innymi kanałami, jak direct search.

Jak państwa firma utrzymuje najlepszych pracowników?

Z opinii naszych pracowników oraz z badania satysfakcji wynika, że naszym atutem jest atmosfera. Niezmiernie cieszy nas, że pracownicy to dostrzegają i doceniają. Liczy się dla nich atmosfera w zespole, wsparcie, jakie otrzymują od współpracowników, możliwość uczenia się od ekspertów. Oczywiście należy wspomnieć również o możliwościach rozwoju. W związku z tym, że zatrudniamy 1400 osób, pracujemy nad bardzo różnymi projektami dla wielu klientów, np.: z branży turystycznej, dla linii lotniczych, touroperatorów, sieci hotelowych. Stwarza to bardzo wiele różnych możliwości rozwoju. W efekcie nasi pracownicy mogą zdobywać doświadczenie w różnych branżach. Jedna firma, wiele wyzwań.

Jak wyglądało zarządzanie ZFSŚ przed wprowadzeniem systemu kafeteryjnego MyBenefit?

Benefity były zamawiane i stosowane w zależności od potrzeb firmy. Do najbardziej nieszablonowych należały: wynajęte lodowiska dla pracowników, boiska do sportów grupowych, bilety do kina – w zależności od sytuacji było dostępnych kilka opcji. Jaki był główny cel wprowadzenia systemu kafeteryjnego? Jakie były oczekiwania? Oczekiwaliśmy różnorodności, tak aby pracownicy mogli wybrać z szerokiej oferty opcję wyłącznie dla siebie. Wcześniej był z tym problem, ponieważ np. nie wszyscy chcieli uprawiać sport, więc siłą rzeczy nie każdy korzystał z benefitów. W systemie kafeteryjnym MyBenefit tych wariantów jest bardzo dużo i wszyscy mają wybór: od imprez kulturalnych, poprzez zakupy w sklepach internetowych, wyjazdy w góry na narty itd. Przejrzystość systemu sprawia, że każdy pracownik wie, jaką kwotę dostaje i czym dysponuje. Z punktu widzenia administracyjnego platforma pomaga nam ograniczyć nakład pracy i usprawnia obsługę benefitów w naszej firmie.

Czy dostrzega pani większe zaangażowanie i motywację pracowników po prowadzeniu systemu?

Muszę powiedzieć, że nasi pracownicy bardzo doceniają benefity, które otrzymują. Platforma jest dostępna dla każdego pracownika, poza tym Sabre oferuje również pakiet opcji dodatkowych, jak: dodatkowe dni wolne od pracy, pakiet medyczny, system pomocy dla rodziców, dodatkowe szkolenia, biblioteka. Z informacji zwrotnych od pracowników wynika, że platforma kafeteryjna z racji swojej elastyczności cieszy się dużym zainteresowaniem. Oczywiście zaangażowanie wzrosło, nie da się tego nie zauważyć, ale ważne jest również to, w jakich warunkach pracują nasi pracownicy, w jakiej atmosferze i wśród jakich ludzi. Z punktu widzenia rozwoju zaangażowania i motywacji benefity pełnią ważną, ale dodatkową funkcję. Pracownicy oczekują wyzwań, jasnej informacji zwrotnej i świadomości, że pracują w dobrej atmosferze.

Jakie benefity cieszą się największym zainteresowaniem wśród pracowników?

Największym zainteresowaniem cieszą się benefity, które związane są z kulturą i sportem: karta MultiSport, książki, sprzęt sportowy, bilety na koncert i eventy.

Czego według pani brakuje w systemie kafeteryjnym?

Z punktu widzenia zarządzania tym systemem dostrzegam niewielkie wady. Są to trudności techniczne, dotyczące edycji na platformie.

Czy warto polecić system kafeteryjny MyBenefit?

Tak, oczywiście. To bardzo dobre rozwiązanie dla firm poszukujących jednego narzędzia.

 Zobacz również: Z benefitów korzystają wszyscy pracownicy

2016-04-01 10:12 Opublikował: Benefit
Tematy pokrewne (tagi): mybenefit kafeteria sabre krasucki,



Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.