Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój » Rekrutacja

Rekrutacja bez grawitacji

Rekrutacja bez grawitacji
Fot. mat. Fru.pl
Sytuacja na rynku pracy w szeroko rozumianej branży IT nie jest łatwa. Informatycy to „towar” deficytowy od kilku lat.

Dlatego też pracodawcy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie i zatrudnienie najlepszych talentów. Istotne są już nie tylko warunki zatrudnienia i oferowane benefity, ale także sam proces rekrutowania.

Promocja w sieci

Na „odlotowy” pomysł wpadła firma FRU.PL, która poszukiwała programistów. W środę, 2 marca odbył się finał akcji FlyHackers Recruitment Challenge, konkursu skierowanego do programistów. Rekrutacja składała się z trzech etapów: testu umiejętności, rozmowy z menedżerami projektu oraz finału zorganizowanego w tunelu aerodynamicznym.

W ostatnim etapie kandydaci spotkali się w Flyspocie – miejscu w którym grawitacja nie istnieje. To pionowy tunel o średnicy 4,5 metra o zamkniętym obiegu powietrza w którym wentylatory dużej mocy wytwarzają jednorodny strumień powietrza, o prędkości do 310 km/h.

– Zdecydowanie taka forma rekrutacji była wartościowa nie tylko od strony employer brandingowej, lecz także przy samym procesie rekrutacyjnym – podkreśla Krzysztof Węcławowicz, przedstawiciel firmy FRU. PL. – Film rekrutacyjny, który nakręciliśmy i na samym początku akcji opublikowaliśmy w internecie, m.in. na Facebooku, obejrzało blisko 30 tys. osób. Test-zadanie dedykowane, który przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy z DevSKiller, był bardzo trudny do przejścia i mieliśmy pełną tego świadomość. Udało nam się sprawdzić, którzy programiści są zdolni, a którzy z nich to prawdziwe gwiazdy.

– System umożliwił także przekazanie wyników kandydatów, dzięki czemu otrzymywali natychmiastowy feedback, którego często brakuje w rekrutacji – dodaje Krzysztof Węcławowicz. Wyłoniono 18 kandydatów, spośród których trójka już rozpoczęła pracę, a kilkoro jest jeszcze w trakcie procesu rekrutacyjnego. Kilku programistów rozwiązało wspomniany test doskonale – ich wyniki były o kilkadziesiąt procent wyższe niż średnia. –

Co ciekawe, najmłodszy uczestnik akcji jest jeszcze przed maturą – mówi Izabela Ostrowska z firmy FRU.PL. – Test poszedł mu doskonale, miał jeden z najwyższych wyników. Oczywiście zaprosiliśmy go na finał. Chłopak podkreślał, że dla niego było to bardzo cenne doświadczenie.

Liczy się kreatywność

Tę nietypową rekrutację firma przeprowadziła po raz pierwszy, ale jej rezultaty są na tyle zadowalające, że nie wykluczają kolejnych.

– W naszym przypadku chodziło nie tylko o nadanie rozgłosu akcji i łatwiejsze pozyskanie kandydatów czy usprawnienie procesu rekrutacji – podkreśla Izabela Ostrowska. – Angażujemy ludzi do bardzo nowatorskiego projektu i chcieliśmy, aby już na samym początku mogli zobaczyć coś z naszej wewnętrznej kultury. By mogli przekonać się, że nie aplikują do standardowej korporacji, ale do firmy, której z biegiem lat przybywa doświadczenia, lecz z pewnością nie ujmuje to naszemu entuzjazmowi i pomysłowości. Organizatorzy akcji starali się, by przy tak dużej rekrutacji kandydaci nie mieli poczucia, które często towarzyszy im podczas dużych procesów rekrutacyjnych. Chodzi o sytuacje, gdy kandydaci wysyłają CV, które gdzieś przepada, a do nich ktoś się odzywa po kilku tygodniach czy miesiącach, albo nawet nie.

– Chcieliśmy, aby ludzie, którzy do nas aplikują, mogli na samym początku poczuć coś z naszej wewnętrznej energii, poczuć się częścią projektu i firmy – dodaje Izabela Ostrowska. Przedstawiciele FRU.PL podkreślają, że rekrutowani programiści bardzo pozytywnie zareagowali na tę nieszablonową rekrutację.

– Wielu z nich podkreślało, że pierwszy raz mieli okazję wziąć udział w takiej akcji, że sam test już był dla nich pewnego rodzaju wyzwaniem – mówi Krzysztof Węcławowicz. – Fantastyczne było również to, że stworzyli tam zgraną drużynę, grupę, która świetnie się ze sobą bawiła.

Katarzyna Patalan
dziennikarz miesięcznika „Benefit"

Zobacz również: Rekruter podlega ocenie

2016-04-13 08:22 Opublikował: Benefit
Tematy pokrewne (tagi): patalan, rekrytacja,

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.