Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Motywacja » Człowiek HR

Łączą nas wspólne pasje

Łączą nas wspólne pasje
Fot. mat. własne
Z Ewą Pacuszką, Regional HR Manager Herbalife Polska, rozmawiała Katarzyna Patalan

Firma Herbalife obecna jest na światowych rynkach od ponad 30 lat. Prowadzi działalność w ponad 90 krajach na całym świecie. Co jest największym wyzwaniem w zarządzaniu pracownikami w tak dużej, międzynarodowej organizacji?

Efekt skali w biznesie działa na korzyść – im więcej elementów, tym większa niezawodność. Praca w globalnej organizacji wymaga od pracowników bardziej restrykcyjnego przestrzegania polityki oraz określonych zasad, jednak w zamian oferuje znacznie więcej. Oznacza przede wszystkim stabilność i możliwości rozwoju. W Herbalife pracownicy otrzymują np. szansę zmierzenia się z międzynarodowymi projektami lub relokacji do innych oddziałów na świecie.

Firma zajmuje się sprzedażą produktów i programów związanych z kontrolą wagi i szeroko rozumianym zdrowym stylem życia. A w jaki sposób firma zachęca swoich pracowników do zdrowego stylu życia?

Działalność Herbalife opiera się na zasadach, które przekładają się na realne funkcjonowanie w biznesie. Firma specjalizuje się w kompleksowym wsparciu zdrowego stylu życia, dostarczając produktów odżywczych i promując sport. Konsekwencja w realizacji wyzwań i zmiana nawyków na zdrowe jest niezwykle trudne do osiągnięcia. Dlatego konsumenci dodatkowo otrzymują unikatowe wsparcie w postaci usługi Klubów Zdrowego Stylu Życia, oferowanej przez Niezależnych Partnerów Herbalife. Podobna, holistyczna filozofia Herbalife przejawia się także w podejściu do pracowników. W kulturę firmy wpisuje się wzmacnianie zaangażowania i entuzjazmu zespołu, zarówno poprzez tradycyjne benefity, jak i tworzenie społeczności połączonej wspólnymi celami i pasją. Zapewniamy ciągły dostęp do wiedzy oraz możliwość uczenia się, np. podczas szkoleń z Agatą Ziemnicką- Łaską, konsultantką Herbalife ds. odżywiania, oraz Tomaszem Brzózką, konsultantem Herbalife ds. fitness, ale także wspieramy rozwój sportowych pasji. Pracownicy i osoby związane z naszą firmą integrują się co roku w Teamie Herbalife, który wspólnie przygotowuje się i startuje w największej imprezie triathlonowej w Polsce – Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia.

W jaki sposób firma wpływa na budowanie zaangażowania i motywacji swoich pracowników?

Na rynku pracy adekwatne wynagrodzenie, systemy bonusowe czy benefity pozapłacowe są normą. Zaangażowania nie budują programy motywacyjne, lecz zainteresowanie okazane drugiej osobie. Mogę się powołać chociażby na tzw. Efekt Hawthorne, dotyczący wzrostu wydajności pracy w sytuacji, gdy pracownicy mają poczucie własnej wartości oraz realnego wpływu na decyzje związane z pracą. A to się dzieje u nas na co dzień. Szanujemy się nawzajem i słuchamy, doceniamy osiągnięcia i celebrujemy dobre rezultaty. Zewnętrzna motywacja, w postaci np. nagród, sprawdza się jedynie przy prostych zadaniach. W pracy wymagającej kreatywności czy zaangażowania może mieć kompletnie przeciwny skutek. Elementami składającymi się na – znacznie cenniejszą – wewnętrzną motywację mogą być: autonomia w realizacji powierzonych zadań, przestrzeń do podejmowania decyzji, możliwość doskonalenia, poczucie, że robi się coś istotnego, a praca znaczy „coś więcej”.

Czy firma realizuje bardzo modną filozofię work-life balance? Jeżeli tak, to proszę opowiedzieć o najważniejszych aspektach realizacji tego sposobu motywowania pracowników w państwa firmie?

Zgadzam się, że jest to aktualny temat. Natomiast moim zdaniem to stwierdzenie jest z założenia fałszywe. Przecież praca jest istotną częścią naszego życia. W Herbalife mówimy zatem raczej o life balance. Namawiam naszych pracowników do zadania sobie pytania, co jest dla nich ważne? Rolą firmy jest w miarę możliwości organizacyjnych wspieranie pracowników, także w osobistym rozwoju. W praktyce oznacza to indywidualne podejście, które przejawia się np. w elastycznym dostosowaniu godzin pracy do potrzeb każdego pracownika, ale też i do jego zajęć poza biurem, obowiązków rodzinnych czy np. treningów.

Jakie benefity firma oferuje swoim pracownikom?

Wśród benefitów oferowanych przez Herbalife znajdują się: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie, system bonusowy oraz karty sportowe MultiSport. Nasi pracownicy mają dostęp do wszystkich produktów pielęgnacyjnych oraz odżywczych oferowanych przez Herbalife,wspierających kontrolę wagi, aktywność fizyczną oraz zapewniających kompleksowe wsparcie zdrowego stylu życia.

Firma znalazła się na pierwszym miejscu na liście Najlepszych Miejsc Pracy 2016 stworzonej przez Instytut Great Place to Work. Proszę opowiedzieć, co sprawia, że Herbalife jest organizacją, w której dobrze się pracuje?

Naszą kulturę korporacyjną wyróżniają uniwersalne wartości: otwartość, zrozumienie dla różnic oraz wzajemny szacunek i egalitaryzm, wspólnie podejmujemy ważne decyzje. Łączą też nas wspólne pasje, np. potrzeba pomagania, stąd akcje charytatywne na rzecz wychowanków Domu Dziecka w Falbogach. Stawiamy na aktywności budujące, spajające zespół, jak zorganizowanie obchodów Halloween czy wspólny trening podczas Fit Campu. To one dają poczucie przynależności do zespołu i są motorem napędzającym do działania oraz podejmowania codziennych wyzwań związanych z pracą.

Czy borykacie się państwo z trudnościami w rekrutacji najlepszych pracowników?

Często wyzwaniem rekrutacyjnym jest dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej charakteryzującej daną firmę. W przypadku Herbalife obecnie pracujemy nad uzyskaniem statusu employer by choice, czyli takiego pracodawcy, który posiada silną markę, przyciągającą potencjalnych kandydatów. Już dziś oferujemy naszym pracownikom wyjątkowe warunki zatrudnienia, godne miana pracodawcy z wyboru, czego dowodem jest zwycięstwo w konkursie Great Place To Work. Dlatego planujemy skupić się na wzmacnianiu naszego wizerunku.

Jakie sposoby rekrutacji wykorzystujecie?

Korzystamy z dwóch modeli rekrutacji – zewnętrznej oraz wewnętrznej. W procesie zewnętrznej rekrutacji wspieramy się usługami firm rekrutacyjnych, wprowadziliśmy także system poleceń pracowniczych, tzw. referral program. Przede wszystkim jednak inwestujemy w naszych pracowników oraz promujemy wewnętrznych kandydatów, oferując im możliwość rozwoju wewnątrz struktur firm, zarówno w Polsce, jak i w globalnych oddziałach Herbalife. W myśl tej zasady pracownicy są informowani o prowadzonych aktualnie rekrutacjach.

2016-07-05 08:16 Opublikował: Benefit
Tematy pokrewne (tagi): herbalife, pacuszka, patalan,



Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.