Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Motywacja » Człowiek HR

Słuchamy potrzeb pracowników

Słuchamy potrzeb pracowników
Fot. mat. własne
Z Aleksandrą Kulgą rozmawiała Katarzyna Patalan

Firma zatrudnia wielu młodych ludzi. Co według pani najbardziej wpływa na budowanie ich zaangażowania i motywacji?

To jest bardzo trudne pytanie. Myślę, że składa się na to bardzo wiele czynników, takich jak możliwość rozwoju czy udział w ciekawym projekcie. Jednym z kluczowych elementów jest także atmosfera pracy w firmie, a tę tworzą ludzie. W AXIT przywiązujemy do tego bardzo dużą wagę, począwszy już od procesu rekrutacji. Dokładamy wielu starań, by pracownicy czuli, że są dla nas ważni. Udaje się nam to osiągnąć poprzez styl pracy, włączanie pracowników w różnego rodzaju projekty i inicjatywy, ale także poprzez szeroki pakiet benefitów.

Wspomniała pani o benefitach. Firma korzysta z programu kafeteryjnego. Jak pracownicy oceniają tę platformę?

Pracownicy są bardzo zadowoleni z możliwości samodzielnego wyboru benefitów. Szeroka oferta sprawia, że każdy bez problemu znajdzie coś ciekawego dla siebie, bez względu na to, czy jest to fan sportu, czy nie.

Czy monitorujecie zadowolenie pracowników korzystających z kafeterii?

Po wprowadzeniu kafeterii pytaliśmy pracowników o ich opinie na temat użytkowania platformy i spotkaliśmy się z pozytywnym odbiorem. Wcześniej mieliśmy dostępną jedynie kartę MultiSport, dlatego była to duża, pozytywna zmiana dla wszystkich. Mamy też w planach poszerzenie naszej oferty benefitów chociażby o programy emerytalne dla pracowników. Słyszeliśmy również o możliwości rozszerzenia oferty dostępnej w kafeterii o droższe benefity, za które pracownik może sam zapłacić. Jesienią planujemy przeprowadzić ankietę dotyczącą obecnych i przyszłych benefitów. W ankiecie zapytamy również o kafeterię.

Kafeteria jest dostępna dla pracowników 24/h czy tylko w wybranych terminach?

Pracownicy mają dostęp do kafeterii cały czas, zarówno z pracy, jak i z domu. Możliwość złożenia zamówienia otwiera się na początku miesiąca i jest aktywna do 15. dnia miesiąca.

Pracownicy mogą „gromadzić” punkty w kafeterii, czy raczej muszą je zagospodarować w wyznaczonym terminie?

W AXIT gromadzimy punkty maksymalnie przez trzy miesiące, po tym czasie zostają one wyzerowane. Pracownicy z reguły na bieżąco wydają dostępne punkty, natomiast gromadzenie ich przez trzy miesiące jest przydatne zwłaszcza w sytuacji, gdy ktoś zapomni złożyć zamówienie w danym miesiącu. Gromadzenie punktów pozwala również na skumulowanie małych kwot, które pozostały w poszczególnych miesiącach, i wybór jakiegoś benefitu. W tej sytuacji żadne punkty nie przepadają. Dlatego dla pracowników ważne jest, że są partnerzy, którzy oferują np. karty podarunkowe o wartości 25 zł, a nie tylko o nominałach 50 czy 100 zł.

Które z proponowanych przez kafeterię benefitów cieszą się największą popularnością?

Bardzo dużo osób ma aktywną kartę MultiSport. Natomiast spora część korzysta również z bonów paliwowych, biletów do kina czy kart podarunkowych.

Czy pracownicy AXIT mają wpływ na ofertę MultiKafeterii?

Jesteśmy otwarci na sugestie pracowników i stale poszerzamy dostępną ofertę, jeżeli jest tylko taka możliwość.

Benefity pozapłacowe to dla wielu pracowników już standard. Czy spotyka się pani z takimi opiniami podczas rekrutowania nowych pracowników?

Nie do końca zgodzę się z tym stwierdzeniem. Kandydaci wciąż bardzo entuzjastycznie reagują na informacje o naszym pakiecie benefitów. Z pewnością benefity pozapłacowe są bardziej popularne niż kiedyś, jednak wciąż wiele firm nie posiada bogatej oferty benefitów bądź nie są one finansowane przez pracodawcę.

Czy poleciłaby pani program kafeteryjny innym firmom?

Szczerze poleciłabym program kafeteryjny innym firmom ze względu na prosty sposób zarządzania takimi benefitami. Wszystko odbywa się poprzez platformę, pracownicy mogą samodzielnie wybierać benefity. Duże znaczenie ma fakt, że co miesiąc można zdecydować się na coś innego spośród szerokiej oferty. Z kolei portal administracyjny umożliwia generowanie raportów, które pozwalają na łatwe administrowanie benefitami przez dział HR.

2016-09-06 08:21 Opublikował: Benefit
Tematy pokrewne (tagi): kafeteria, kulgą, patalan,



Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.