Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Motywacja » Człowiek HR

Promujemy zdrowy styl życia

Promujemy zdrowy styl życia
Fot. Brandberg- Design & Branding Company
Z Agnieszką Ruszkowską z firmy Geoban SA z grupy kapitałowej Santander rozmawiał Rafał Mikołaj Krasucki

Ile osób obecnie zatrudnia państwa firma?

Mamy dwa oddziały w Polsce - w Gdyni i we Wrocławiu, w których łącznie zatrudniamy już ponad 700 osób.

Jaki był główny cel wprowadzenia systemu kafeteryjnego MyBenefit?

Program motywacyjny oparty na kafeterii nie był dla nas nowością. Wcześniej korzystaliśmy z innego systemu i wiedzieliśmy, że chcemy czegoś więcej. Poszukiwaliśmy programu, który usprawni procesy. Zależało nam na tym, by zarówno zamówienia jak i odbiór świadczeń odbywał się internetowo i żeby nowy system był dostępny dla pracowników bez ograniczeń czasowych. Nie chcieliśmy, aby złożone przez pracowników zamówienia przychodziły do nas w postaci kart czy kuponów, tak jak odbywało się to wcześniej. Nie chcieliśmy też korzystać z zamówień tylko w określonych przedziałach czasowych. Obecnie, użytkownicy zamawiają i otrzymują vouchery internetowe zaraz po dokonaniu zamówienia do wybranych sklepów, na wydarzenia, koncerty itd.

 Jak przebiegał proces informowania pracowników o nowym systemie?

Wprowadzając zmiany i usprawnienia, zawsze dokładamy wszelkich starań, aby wszyscy pracownicy zrozumieli potrzebę zmiany oraz to, jak te procesy będą przebiegały. W tym wypadku przygotowaliśmy kampanię mailingową szczegółowo informującą, jak będzie wyglądało korzystanie z platformy. Dostaliśmy duże wsparcie od administratorów platformy na którą się zdecydowaliśmy – MyBenefit. Mieliśmy również spotkania wewnętrzne, na których były prezentowane możliwości wdrażanego programu. Otrzymaliśmy kontakt do osoby zajmującej się ewentualną pomocą i wsparciem ze strony MyBenefit. Taka forma komunikacji sprawdziła się. Mieliśmy informacje zwrotne od pracowników, że korzystanie z platformy jest łatwe i przejrzyste.

A jakie były pierwsze opinie pracowników na temat platformy?

Oczywiście pierwszy okres to oswojenie się z systemem. Tu nie było żadnych problemów, ponieważ wszystko zadziałało intuicyjnie. Na platformie jest jasny podział na to które ze świadczeń są finansowane z ZFŚS, a które nie. Warto wspomnieć o tym, że poza świaczeniami finansowanymi z ZFŚS pracownicy korzystając z platformy mogą za własne środki wykupić szereg ofert po bardzo korzystnych cenach. Dużym plusem jest również możliwość rozwijania platformy przez pracowników. Mogą oni zgłaszać nowe placówki czy usługi, z których chcieliby korzystać w ramach oferty MyBenefit. Wiele razy udało nam się uruchomić dodatkowe opcje dla naszych pracowników. Oczywiście jeśli chodzi o finansowanie ze środków ZFŚS nie wszystko jest możliwe ze względu na obowiązujące przepisy, ale rozważamy każdy pomysł jaki pojawi się ze strony użytkowników.

Co ciekawego oferuje platforma?

W ramach naszej współpracy z MyBenefit otworzyliśmy możliwość przyznawania dodatkowych świadczeń finansowych tzw. Punktów Edukacja, pracownicy mogą je wykorzystywać m.in. na szkolenia, rozwój, samokształcenie - szeroko rozumianą edukację, których nie moglibyśmy finansować z ZFŚS. Ten element platformy cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Przyznawanie tych punktów połączyliśmy z funkcjonującym u nas Programem Poleceń do Pracy. Za każdego poleconego i zatrudnionego kandydata do pracy, osoba polecająca otrzymuje punkty. Pula punktów rośnie, jeżeli polecony pracownik zostaje na dłużej, jest dobry i wykazuje zaangażowanie itd. To nam bardzo pomaga w rekrutacji, zwłaszcza dziś, gdy rynek pracy staje się rynkiem pracownika.

Czy według pani system ma wpływ na motywowanie i zaangażowanie pracowników?

Jest to narzędzie, które działa u nas od dłuższego czasu i jest traktowane jako bardzo dobry benefit. Sprawdza się raczej nie tyle jako system służący do motywowania pracowników, ile raczej jako sposób na budowanie długotrwałego zaangażowania i dobrych relacji pracownik‒pracodawca.

Czy uważa pani, że posiadanie systemów kafeteryjnych to już standard w Polsce?

Na pewno jest to standard w korporacjach. Dla naszych starszych stażem pracowników jest to rzecz oczywista, kafeteria funkcjonuje, pracownicy z niej korzystają i będą to robić nadal. Natomiast dla nowych pracowników jest to z pewnością pewien motywator, który wpływa na to, czy złożą u nas swoje CV, czy też nie. Kafeterię szczególnie doceniają osoby, które zanim trafiły do naszej firmy pracowały w małych przedsiębiorstwach, gdzie nie miały możliwości korzystania z szeregu dodatkowych benefitów jakie proponujemy.

Czy w państwa organizacji funkcjonują inne, może jakieś nietypowe benefity?

Cały szereg. Przede wszystkim wychodzimy od promowania zdrowego stylu życia. Wiemy, że zdrowy i wypoczęty pracownik to efektywny pracownik. W związku z tym bardzo dbamy o work-life balance i wprowadziliśmy szereg rozwiązań, które mają to zapewnić. Poza wsparciem w prowadzeniu aktywnego trybu życia (karta MultiSport, zajęcia sportowe: piłka nożna, koszykówka, tenis, udział w biegach i maratonach) organizujemy na ten temat szkolenia dla pracowników. W tym roku odbyły się szkolenia z zasad zdrowego żywienia, zdrowego stylu życia, udzielania pierwszej pomocy. Zapraszamy również trenerów, którzy na naszym open space demonstrują, jak ćwiczyć i dbać o zdrowie w trakcie godzin pracy, a dla miłośników zwierząt zorganizowaliśmy wspólny spacer z psami ze schroniska. W naszej organizacji funkcjonuje elastyczny czas pracy, co doskonale się sprawdza między innymi w przypadku rodziców, którzy wolą przyjść wcześniej i wyjść wcześniej, żeby np. odebrać dziecko ze żłobka czy przedszkola albo pójść na wizytę do lekarza. Wszyscy nasi pracownicy mogą również korzystać z dodatkowego urlopu. Są to aż cztery dodatkowe dni w ciągu roku. Dodatkowym benefitem jest dofinansowanie do przedszkoli i żłobków. Jesteśmy przedsiębiorstwem zatrudniającym głównie młodych pracowników. Średnia wieku to trzydzieści lat, więc mamy wielu rodziców. Wszelkie świadczenia dla dzieci, co wynika z naszego profilu na MyBenefit, cieszą się dużym zainteresowaniem. Z kolejnych ciekawostek: mamy kartę lunchową adresowaną do pracowników, którzy nie palą w pracy. Cieszy się dużą popularnością. Co miesiąc doładowujemy określoną kwotę na kartę, a pracownicy mogą za jej pomocą płacić za posiłki w większości punktów gastronomicznych w Polsce. Obserwujemy spadek osób palących, więc jest to świetny motywator do walki z nałogiem. Osoby takie zobowiązują się do tego, że nie będą palić w pracy i dotrzymują słowa.

Czy poleciłaby pani system MyBenefit?

Zdecydowanie tak. W naszej firmie bardzo dobrze się sprawdza. Ze strony administracyjnej to również spore udogodnienie. Mamy ciągły dostęp do raportów i analizy tego, co pracownicy wybierają z kafeterii. Zarządzanie jest również intuicyjne i proste, a jeżeli coś jest niejasne lub coś nie działa, mamy szybkie wsparcie ze strony specjalistów z MyBenefit. Bardzo ważnym i cenionym przez pracowników elementem jest również możliwość rozbudowy kafeterii o kolejne sklepy, punkty, usługi. Pracownicy zgłaszają swoje pomysły, a my przy współpracy z MyBenefit staramy się je włączyć do programu.

2016-10-27 08:30 Opublikował: Benefit



Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.