Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Prenumerata » Pobierz PDF

By chciało się chcieć, nie tylko na początku roku

By chciało się chcieć, nie tylko na początku roku
Okładka Miesięcznika "Benefit". Na okładce Mariola Bojarska-Ferenc / Fot. Krzysztof Dubiel
„Im więcej robię, tym więcej mi się chce” – stwierdziła w rozmowie ze mną Mariola Bojarska-Ferenc, niekwestionowana królowa polskiego fitnessu, która od lat niestrudzenie promuje zdrowy i aktywny styl życia. Konsekwencja w działaniu i ciągły pęd do wiedzy zapewniły jej stałe miejsce w medialnym świecie, w którym dziś z pewnością łatwo zaistnieć, ale dużo trudniej się utrzymać. Niezwykle aktywna i pozytywna trenerka „nakręca” i zaraża swoją energią także pracowników wielkich korporacji, którzy na spotkaniach z nią pytają: „Co zrobić, by chciało się chcieć?”. Mariola Bojarska-Ferenc zwykle odpowiada, że „trzeba w sobie odnaleźć coś takiego, co nas nakręca”.

A tych motywatorów zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym jest wiele. Powszechnie wiadomo, że człowiek zadowolony z życia, pełen energii, zaangażowany to zwykle dobry pracownik. Ale co zrobić, i jak to zrobić, by to zaangażowanie przekładało się na efektywność?

Próbę odpowiedzi na to pytanie podjęła Małgorzata Czernecka w artykule, do lektury którego Państwa zachęcam. Autorka pisze, że problem, na jaki wskazują wyniki badania „Praca, moc, energia w polskich firmach. Siedem obszarów, które wpływają na efektywność organizacji”, polega na tym, że sposób, w jaki pracuje większość z pracowników i menedżerów, nie jest adekwatny do rosnących wymagań i oczekiwań organizacji. Zabiera im energię, nie gwarantując możliwości wykonania tego, co mają do zrobienia na optymalnym poziomie. By to zmienić, pracodawcy muszą wyjść poza podstawowy zakres oferowanych inicjatyw i rozważyć przyjęcie nowej koncepcji zarządzania energią pracowników, a także w znacznie szerszym wymiarze wspierać ich w osiąganiu bardziej zrównoważonego życia. Wszystko po to, aby wspólnie tworzyć świadome, wysokoenergetyczne miejsca pracy, w których „chcieć” będzie równoznaczne z „móc”.

Za chwilę zaczniemy podsumowywać kończący się rok i snuć plany na nowy. Większość z nas w ten czas wkroczy z nową energią, dlatego w nadchodzącym roku życzę Państwu, aby ta dobra energia i optymizm nie słabły z upływem miesięcy i przyczyniły się do osiągnięcia zamierzonych celów. Niech Święta Bożego Narodzenia będą okazją nie tylko do rodzinnego świętowania, lecz także do wejrzenia w siebie i refleksji. 

Katarzyna Patalan
redaktor naczelna
miesięcznika "Benefit"

2016-12-01 09:05 Opublikował: Benefit



Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.