Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój

Siła rozwoju osobistego

Siła rozwoju osobistego
fot.istockphoto
Wielu przedsiębiorców zdobywa doświadczenie poprzez naukę na własnych błędach. Działanie, rozmowy, podejmowanie ryzyka, trudne sytuacje i straty sprawiają, że każdego dnia dokładają do swojego portfolio kolejne doświadczenia. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że pewnych krachów można uniknąć, gdy skorzysta z wiedzy osób, które osiągnęły sukces.

Do przedsiębiorców zaczyna docierać, że sposób, w jaki prowadzili biznes 10 lat temu, jest zupełnie inny niż obecne standardy. Właściciele firm chętnie inwestują w szkolenia kompetencyjne nie tylko dla swojej kadry, lecz także dla siebie. Dostrzegają siłę rozwoju osobistego.
Najistotniejszą w tym temacie umiejętnością jest zarządzanie relacjami z ludźmi. Umiejętność dogadywania się, szukania kompromisu, rozwiązywania konfliktów. W czasach, w których każdy kontakt z kontrahentem lub pracodawcą można opisać na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych, dbałość o to, aby nasze relacje były na najwyższym poziomie, wydaje się szczególnie ważną umiejętnością. Bezpośrednio przekłada się to na wizerunek oraz zadowolenie z siebie. Jak to zrobić? Kluczem jest chęć lepszego poznania osoby, z którą współpracujemy. Co jest dla niej ważne? Co ją najbardziej interesuje? Jakich tematów lepiej nie podejmować? Dążenie do partnerstwa w biznesie może przynieść wyłącznie korzyści. Dzięki niemu ludzie czują się ważni, docenieni i wysłuchani, co jest przeciwwagą dla tego, czego doznają na co dzień.
Kolejnym ważnym tematem jest umiejętność rozsądnego gospodarowania swoim czasem. Jeszcze parę lat temu pracoholizm był bardzo modny. 12‒15 godzin dziennie spędzane na prowadzeniu biznesu nikogo nie dziwiło. Dzisiaj wzrosła świadomość tego, jak ważna jest harmonia między życiem zawodowym a prywatnym. Przede wszystkim jednak przedsiębiorcy zaczęli dostrzegać nierozerwalny związek między tymi sferami. Skomplikowana sytuacja w domu rzutuje na jakość i wydajność pracy. Kłopoty w firmie, wyzwania finansowe czy kłopoty z pracownikami powodują, że trudniej jest czerpać radość z rodzinnego życia. Szukanie harmonii to skomplikowany proces, szczególnie dla osób, które nawykowo pracują więcej niż pozostali. Są sposoby, aby skutecznie praktykować tę filozofię. Można np. oddelegować część swoich obowiązków pracownikowi lub firmie zewnętrznej. Oczywiście spowoduje to, że będziemy musieli tym osobom zapłacić, ale dzięki temu uwolnimy czas, który przeznaczymy na inne ważne sprawy.
Osoby, które chętniej szukają harmonii między życiem zawodowym a prywatnym, zadały sobie jedno ważne pytanie: po co zarabiam pieniądze? Odpowiedź na nie pozwoliła im podjąć działania, dzięki którym żyło im się i pracowało o wiele spokojniej.
Ostatnim ważnym elementem, który przedsiębiorca powinien rozwijać, jest autentyczność. Ludzie mają szósty zmysł, jeżeli chodzi o wyczuwanie tego, kim naprawdę jesteśmy. Gdy podczas rozmowy biznesowej słyszą: „Jestem najlepszym fachowcem w swojej dziedzinie” lub „Jestem wiarygodny i pewny siebie”, zaczynają się zastanawiać, czy tak rzeczywiście jest. Podobnie gdyby ktoś powiedział: „W tym pomieszczeniu jest bardzo bezpiecznie”. Wcześniej się nad tym w ogóle nie zastanawialiśmy, teraz już tak. Wiarygodności i zaufania nie buduje się poprzez mówienie, że jest się wiarygodnym i godnym zaufania. Tworzy się je poprzez bycie sobą i nieudawanie nikogo, kim nie jesteśmy. Aby to zrobić, warto choć raz w życiu dokonać dogłębnej analizy swoich naturalnych predyspozycji i wrodzonych talentów, które zapisane są w naszym mózgu.
Podsumowując, zarządzanie relacjami, umiejętność gospodarowania swoim czasem oraz autentyczność to elementy, które warto rozwijać w biznesie. To podstawa budowania marki, która przetrwa. Dodatkowo te cechy odróżniają nas od osób, które są jak wydmuszki. Udają innych, kreują się, a potem się dziwią, że nie osiągają finansowych rezultatów.  

ANNA URBAŃSKA
Master Trener STRUCTOGRAM®Polska, Neurocoach,
anna@3kolorymozgu.pl

2017-12-21 08:25 Opublikował: Benefit

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.