Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Warto tam być

Relacja z Kongresu HR 11.01.2018

W tym roku tematem przewodnim konferencji były „Współczesne wyzwania HR – rekrutacja, motywacja i utrzymanie pracownika”.

W czwartek o godzinie 8:00 rozpoczęła się rejestracja uczestników Kongresu. Ten czas był wykorzystany również na zapoznanie się z innymi gośćmi konferencji przy porannej kawie i ciastku. We foyer zawrzało od rozmów! Na stoiskach czekali już przedstawiciele Partnerów Kongresu – Sponsora Platinum – firmy Lumesse Sp. z o.o. oraz Sponsora Gold – firmy WES.

27459404_538032436563905_9005214715632871733_n.jpg

O godzinie 9:00 sala wypełniła się słuchaczami. Konferencję otworzył Jacek Cymerman – Trener i Konsultant Brainstorm Group Sp. z o.o., który wprowadził nas w tematykę wyzwań stawianych przed działami Human Resources, a następnie zapowiedział pierwszą prelekcję.

Wykład inauguracyjny pt. „Wyzwania HR w świetle najnowszych badań psychologicznych” wygłosiła dr Dominika Ochnik z Katedry Psychologii GWSH w Katowicach. W swojej prelekcji zaprezentowała wnioski ze swojej dotychczasowej pracy badawczej – z której wynika, iż obecnie kluczową kompetencją w biznesie jest kreatywność. Zwróciła także uwagę na potrzeby najmłodszego  pokolenia tzw. pokolenia selfie, które wkroczyło na rynek.

27657325_538031793230636_1854642667887543599_n.jpg

„Millenialsi – jak ich pozyskać do i dla organizacji? Rekrutacja i zarządzanie coachingowe w IT” – do zaprezentowania powyższego tematu przystąpili Tomasz Teterycz – Dyrektor Biura Zarządzania Personelem PKO Ubezpieczenia oraz Sławomir Facon – Dyrektor Departamentu Zarządzania Personelem PKO BP Finat Sp. z o.o. Kontynuując myśl dr Dominiki Ochnik –  prelegenci poruszyli problematykę rekrutacji pokolenia Y. Wskazali istotne aspekty z perspektywy pracodawcy, o których nie można zapomnieć szukając oraz zatrudniając młode talenty. Przedstawili także przydatne narzędzia do pracy z millenialsami (m.in.: zamiana problemów na cele, koło coachingowe czy siatka celów).

Tematem kolejnej prelekcji było „Candidate experiance – jak nowe technologie przekształcają działy HR”, o którym opowiedzieli Wojciech Malinowski – Head of Client Technical Services oraz Marcin Merta – Implementation Consultant Lumesse Sp. z o.o. Panowie zaprezentowali system TalentLink, którego zadaniem jest usprawnienie procesu rekrutacji oraz generowanie pozytywnego doświadczenia wśród kandydatów. Jak po każdej prelekcji nastąpił czas na pytania z audytorium, które później zostały przeniesione w kuluary. W międzyczasie w Brainstorm.biz.tv wywiadów udzielali eksperci Kongresu.

Po krótkiej przerwie na scenie pojawił się Tomasz Polewczyński – Employer Reputation and Engagement Consultant McDonald’s Polska Sp. z o.o., który opowiedział o tym, jak plany zostały przekute w działanie – czyli o employer brandingu w oparciu o strategię. W swojej prezentacji przedstawił doświadczenie firmy McDonald’s – która poprzez social media budowała i zmieniała stereotypowy wizerunek „pracy w macu” dostosowując swoje kampanie do różnych grup odbiorców (młodego jak i starszego pokolenia), co w efekcie przyczyniło się do wzrostu liczby aplikacji.

Ireneusz Wolski – Członek Zarządu / Dyrektor ds. Rozwoju Brainstorm Group Sp. z o.o. rozwinął temat VUCA world. Jego wystąpienie o przewrotnym tytule – „Dlaczego nie warto być HR-owcem” dotyczyło syntezy kluczowych elementów pracy w dziale zasobów ludzkich w kontekście zmieniającej się i niejednoznacznej rzeczywistości (tj. VUCA – volatile/zmienny, uncertain/niepewny, complex/złożony, ambiguous/niejednoznaczny).

Prelekcję pt. „Przewaga konkurencyjna – jak przyciągnąć talenty jutra” wygłosiła Aleksandra Malara – Manager Projektów Konsultingowych – Working Environment Strategy. Prelegentka zaprezentowała projekt, którego celem było zapewnienie wellbeeing pracownika. Wyróżniła fundamentalne cechy projektu – stworzenie kontaktu emocjonalnego, dzięki któremu można budować kulturę zespołu; rozwój kreatywnej pewności – czyli równy dostęp do narzędzi, przestrzeni i technologii oraz zbudowanie płynnego ekosystemu – objawiająca się różnorodną przestrzenią, która ma wpływać na proces twórczy jednostek.

Do dyskusji i refleksji skłonił panel dyskusyjny – „Rozmowa rekrutacyjna przez Skype”, który poprowadził Bartosz Rusek – Członek Zarządu / Dyrektor ds. Sprzedaży Brainstorm Group Sp. z o.o. Swoje opinie wygłosiły: Barbara Figura-Łakota – HR Manager BOLIX SA, Aneta Andruszkiewicz – Dyrektor Personalny UNIBEP SA oraz Kinga Hęcińska – HR Manager Oras Group. Podczas panelu ekspertki dyskutowały m.in.: o nowoczesnych narzędziach rekrutacji i pierwszym kontakcie z kandydatem. Ponadto przedstawiły swoje top pytania, które najczęściej wykorzystują w pracy, a także opowiedziały o pytaniach, których lepiej unikać na rozmowie rekrutacyjnej.

Ostatnim punktem w programie był panel dyskusyjny dotyczący „Utrzymania najbardziej wartościowych pracowników w firmie”, w którym wystąpili: Alina Smolarek – Dyrektor Personalny Centrum Medyczne ENEL-MED SA, Arkadiusz Godlewski – Prezes Zarządu Izar Sp. z o.o., a także Paweł Kopijer – pracownik naukowo-dydaktyczny WSB w Dąbrowie Górniczej. Dyskusję moderował Sebastian Matyniak – Prezes Zarządu Brainstorm Group Sp. z o.o. Podczas tej konwersacji paneliści skupili się na kilku ważnych aspektach – wartościach firmy, zaufaniu, zaangażowaniu i lojalności pracowników, które wpływają na kulturę oraz funkcjonowanie organizacji.

Po drugim panelu dyskusyjnym nadszedł czas na ostatnie pytania i zamknięcie II Kongresu HR, który obfitował w rzetelne informacje, najbardziej aktualne trendy, liczne case study oraz dobre praktyki zaprezentowane przez ekspertów i uczestników.

Informacje: www.kongreshr.eu

27459335_536648290035653_1955010709765916496_n.jpg

27749864_538029596564189_4932075619229912443_n.jpg

27654928_538034636563685_2360819808822062768_n.jpg

 

 

 

 

2018-02-05 15:09 Opublikował: Benefit

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.