Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Prenumerata » Pobierz PDF

Wiarygodny znaczy spójny

– W sporcie nie ma cudów. W sporcie jest ciężka robota, konsekwencja, a czasem trochę szczęścia – podkreśla Tomasz Majewski, utytułowany lekkoatleta, który w rozmowie z Rafałem Mikołajem Krasuckim opowiada m.in. o tym, dlaczego warto być uczciwym, i to nie tylko w sporcie, lecz także w życiu.

Ma na swoim koncie dwa złote medale olimpijskie, wie, jak smakują sukces oraz porażka. Choć oficjalnie zakończył karierę sportową, wciąż jest obecny w sporcie. Nadal są chętni, by z nim trenować i uczyć się od niego, bo Tomasz Majewski to marka sama w sobie. Sportowiec otwarcie przyznaje, że w wyścigu na podium często biorą górę niskie pobudki, takie jak chęć wygrywania, zarabiania pieniędzy czy odnoszenia sukcesu.
– Ludzie we wszystkich aktywnościach życiowych, we wszystkich zawodach oszukują, to czemu nie mieliby oszukiwać w sporcie – zauważa lekkoatleta. – Jestem przekonany, że sport powinien być ponad pewnymi standardami, ale nie jest. Rywalizacja powinna być szlachetna.
Dlaczego te słowa sportowca są ważne? Ponieważ nie są tylko deklaracją, ale definiują jego sposób działania, co sprawia, że jest spójny i wiarygodny. Podobnie rzecz ma się z firmami, które pracują nad budowaniem silnej i wiarygodnej marki. Konrad Kulikowski w artykule, do którego lektury zachęcam, pisze, że marka firmy jest bardzo ważna, bo „pracownicy przypisują organizacjom biznesowym cechy ludzkiej osobowości. Tak jak oceniamy innych ludzi, tak możemy oceniać organizacje, przypisując im pozytywne bądź negatywne cechy, np. prestiż, solidność, bycie godnym zaufania”. Zwraca uwagę, że markę pracodawcy tworzą nie „slogany reklamowe”, ale realne działania dające pracownikom odczuć, iż pracując w tej właśnie firmie, osiągają ważne dla siebie cele.
Pozostając w przekonaniu prawdziwości powyższego twierdzenia, zachęcam również do przeczytania artykułu mojego autorstwa. Przybliżam w nim zagadnienia związane z realizacją akcji wolontariackich w firmie, w której mam prawdziwą przyjemność pracować – pokazuję przełożenie działań inicjowanych i realizowanych przez pracowników na budowanie wiarygodnej marki organizacji.
Podsumowując te rozważania, zacytuję Mirosława Kłoczko, który w artykule Kiedy klient chce zapłacić za markę?, opublikowanym w niniejszym wydaniu, przekonuje, że „jeśli klient zorientuje się, że przekaz marki był fałszywy, już nigdy nie kupi ponownie tego produktu czy usługi”.

Katarzyna Patalan
redaktor naczelna miesięcznika "Benefit"

2018-02-28 08:38 Opublikował: Benefit

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.