Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Praca

Dlaczego radość w pracy jest ważna?

Dlaczego radość w pracy jest ważna?
fot. istockphoto
Czasy, w których jedynym ważnym kryterium dla poszukujących zatrudnienia było odpowiednie wynagrodzenie, minęły bezpowrotnie. Dlatego obecna sytuacja na rynku pracy stawia przed pracodawcami wiele wyzwań. Strategii na przyciąganie i utrzymywanie utalentowanej kadry jest wiele.

Firma atrakcyjna na rynku pracy to organizacja realizująca przynajmniej kilka podstawowych postulatów, na których coraz bardziej zależy pokoleniu współczesnych pracowników. Odpowiednie wynagrodzenie, bezpieczeństwo zatrudnienia, świadczenia pracownicze czy możliwości rozwoju to ważne, ale nie jedyne czynniki przesądzające o tym, czy przedsiębiorstwo zdoła przyciągnąć do siebie utalentowaną kadrę. Jednym z elementów, który w tym zestawieniu od kilku lat stale zyskuje na znaczeniu, jest przyjazna atmosfera w pracy. Ten ważny aspekt może sprawić, że pracownik, który w strukturze firmy będzie czuł się dobrze, stanie się do niej przywiązany. Tym samym nastrój w firmie może zdecydować o zatrzymaniu pracownika, który na konkurencyjnym rynku pracy mógłby uzyskać porównywalną ofertę, ale postanawia zostać właśnie ze względu na ten aspekt. Przyjazną atmosferę pracy tworzy wiele aspektów. Wśród nich jest coraz bardziej popularny trend, dzięki któremu polskie przedsiębiorstwa stają się „fun”. Co to oznacza i w jaki sposób jest realizowany?

Jak mieć fun z pracy 

Współczesne miejsce pracy to nie tyko zadania, wyniki i sprawozdania. Pracownicy chcą czegoś więcej. Oczekują, że w pracy będą mogli realizować swoje ambicje, rozwijać się, czerpać satysfakcję z wykonywanych zadań, a także spełniać się w działaniach o charakterze społecznym i dobroczynnym. Wszystkie te aspekty odnoszą się do miejsca, w którym pracownicy utrzymują wysoki poziom zadowolenia i zwyczajnie mają fun ze swojej pracy. Ta radość umożliwia wzrost efektywności, a także poczucia sensu wykonywanych zadań. Pozwala na znaczące obniżenie stresu i ograniczenie sytuacji konfliktowych. Pracując w przyjaznym środowisku, zakłada się dobre intencje współpracowników, co umożliwia współpracę, eliminując niezdrową konkurencję. Energia, która wyzwala się w takich warunkach, sprzyja kreatywności. Sprawia, że pracownicy utożsamiają się z firmą i stają się jej ambasadorami, bo wierzą, że w organizacji mogą realizować i spełniać się zawodowo. „Fun” w miejscu pracy to zdecydowanie jeden z lepszych sposobów na zatrzymanie kadry o największym potencjale oraz efektywne realizowanie celów biznesowych.

Fun w praktyce

W Polsce coraz więcej firm stara się realizować strategię „funu" w miejscu pracy. Dobre praktyki w tym zakresie od lat wdraża firma AmRest, która uważa, że radość w pracy ma niebagatelne znaczenie dla funkcjonowania całej organizacji.
Fun w pracy jest wpisany w DNA firmy. Radość to jedna ze składowych, która wyróżnia jej kulturę organizacyjną. Firma tworzy przyjazne miejsce pracy i wnosi radość w życie pracowników. Każdy AmRestowicz robi to, co kocha, z ludźmi których lubi i w miejscu, które wyzwala jego energię.
Firma tworzy miejsce pełne radości, wykorzystując do tego rozmaite działania. Przede wszystkim zapewnia niemal nieograniczone możliwości rozwoju, oferując pracę w międzynarodowym środowisku i szeroki system szkoleń. W tym celu pracownicy mają okazję uczyć się w wewnętrznych szkołach organizacji, czyli AmRest University oraz AmRest College. Rozwijają skrzydła, uczestnicząc w programie „Spread Your Wings”, który ma na celu identyfikowanie talentów i rozwijanie liderów, a także zwiększanie umiejętności biznesowych pracowników i ich zdolności przywódczych. Mogą czerpać z wiedzy i doświadczenia innych, np. dzięki inicjatywom takim jak AmTalk – wydarzenia zainspirowanego formułą TED event. Firma wdraża obecnie własny system HR, który ma jeszcze lepiej identyfikować wewnętrzne talenty oraz umożliwiać szybki rozwój każdego pracownika.

Fun, czyli zabawa w miejscu pracy

Organizacja wielokrotnie nagradzana za inicjatywy z obszaru employer brandingu dobrze wie, jak zaspokajać różne potrzeby swoich pracowników. AmRest realizuje szereg działań, zorientowanych nie tylko na rozwój pracowników czy podnoszenie ich kwalifikacji, lecz także na rozbudzanie w nich pasji oraz gwarantujących po prostu relaks i dobrą zabawę.
Benefity i nagrody to nie wszystko. Pracownicy, oprócz poczucia spełnienia w pracy, chcą jeszcze dobrze się przy tym bawić. Dlatego wewnątrz firmy organizowane są np. olimpiady kulinarne, dające pracownikom możliwość tworzenia produktów, które później są dostępne w restauracjach. W ten sposób rozbudzana jest pasja i rozwijana kreatywność. Wszystko to dzieje się w atmosferze dobrej zabawy. Dodatkowo organizowane przez firmę aktywności sportowe cieszą się dużą popularnością, bo wyzwalają adrenalinę i niemałe emocje. Poza tym wzbudzają w pracownikach determinację i chęć wygrywania.
Strategia AmRest zakłada docenianie jako jeden z ważniejszych elementów tworzenia przyjaznego miejsca pracy. Pracownicy wykazujący zaangażowanie, wprowadzający innowacje lub ulepszenia, mogą liczyć na uznanie i nagrody. Dzięki temu pracownicy czują spełnienie i satysfakcję, a przedsiębiorstwo osiąga lepsze rezultaty. Przyjazna atmosfera pracy to przede wszystkim ludzie. Dlatego bardzo mocno zachęcamy pracowników do polecania firmy wśród znajomych, wychodząc z założenia, że pracując z ludźmi, których lubimy, wykonywane zadania przynoszą jeszcze większą radość. Aby pracownicy czuli się w pełni zadowoleni, organizacja dba także o integrację zespołu. Imprezy, pikniki, zabawy tematyczne to tylko niektóre z organizowanych dla pracowników eventów.
„Fun" w pracy w naszym rozumieniu to spory zakres działań, wykraczający daleko poza standardowe znaczenie zabawy. W tym sensie organizacja na nowo definiuje nowoczesne miejsce pracy, którego już sama dewiza – Bring FUN to life – brzmi obiecująco.

KATARZYNA ZADROŻNA
kulture & Communication Global Senior Manager w firmie AmRest,
katarzyna.zadrozna@ amrest.eu

2018-05-10 08:20 Opublikował: Benefit

Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.