Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Motywacja » Work-Life Balance

Pochwal się pracownikiem!

Pochwal się pracownikiem!
foto. istockphoto
Wydawać by się mogło, że dobry brand obroni się sam. Skoro firma prosperuje poprawnie, pracownicy wyglądają na zadowolonych, a produkty sprzedają się dobrze, czy jest sens dodatkowo się promować?

Logiczne jest, że pozytywny wizerunek firmy ma swoje korzenie głęboko w jej wnętrzu, więc jeśli na tym poziomie wszystko działa jak należy, firma powinna przecież cieszyć się powszechnym uznaniem i dobrą sławą? Nie do końca. Rynek nieustannie się zmienia, ewoluuje, unowocześnia, wymuszając na firmach zmiany w obieranych strategiach, elastyczność i większą konkurencyjność. Przy czym – uwaga – nie dotyczy to tylko tworzonych produktów czy pełnionych usług, ale przede wszystkim – ludzi. Zarówno tych, którzy już tworzą naszą organizację, jak i tych, których chcemy zachęcić do pracy w naszym zespole. Poczucie misji i odpowiedzialność powinny odczuwać tu przede wszystkim osoby zajmujące się doborem kadr i sprawowaniem opieki nad ich rozwojem, jak również specjaliści ds. wizerunku firmy. Najważniejszą kwestią, od której zależy atrakcyjność naszego brandu jest stopień utożsamiania się z nim każdej jednostki, która dokłada swoją „cegiełkę” do wspólnego sukcesu. Świadomość, że wykonywane obowiązki mają realny wpływ na osiągnięcia departamentu, firmy, najbliższe otoczenie, kraj i wreszcie – świat, nie tylko będzie nieustannie motywować pracownika i wpływać na jego wydajność, lecz również przełoży się bezpośrednio na intensyfikację tzw. marketingu szeptanego i pozytywny wydźwięk wśród potencjalnych kandydatów. Wytworzenie takiego stopnia utożsamiania się z marką wiąże się oczywiście z ciągłą, intensywną pracą, której towarzyszy nadrzędna cecha – szczerość. Jeśli zdarzy się bowiem, że firma sprytnie wykorzystuje aktualne trendy, ale nijak mają się one do rzeczywistości – przykładowo buduje wizerunek odpowiedzialnej społecznie i dbającej o środowisko, ale przy tym stara się oszczędzać na technologii, co wiąże się z wytwarzaniem szkodliwych odpadów – kryzys, po którym firmie trudno się będzie podnieść, jest tylko kwestią czasu. Załóżmy jednak, że firma jest prawdomówna, a jej sukcesy zewnętrzne i wewnętrzne, którymi słusznie się „chwali”, są jak najbardziej uzasadnione pod kątem jakości oferowanych usług/ produktów, a także jakości pracy. Kapitał w postaci zadowolonych, pełnych energii i entuzjazmu pracowników jest naszą największą wartością – to jest teraz najważniejszy atut firmy. Warto zatem go wykorzystać i zarażać pozytywną atmosferą potencjalnych kandydatów. „Ludzka twarz” organizacji to nie tylko sylwetki pracowników pojawiające się na naszej stronie czy przy publikacjach opatrzonych naszym nazwiskiem, ale również realna obecność na eventach wizerunkowo- rekrutacyjnych, np. targach pracy. Warto pamiętać, że stajemy się wówczas „żywą wizytówką” reprezentowanej firmy, a to, czy jesteśmy zaangażowani w rozmowę, jak wiele wiemy o kulturze organizacyjnej i jak bardzo się z nią utożsamiamy, jak wyglądamy, a nawet... czy tworzymy wokół siebie bałagan, świadczy o nas. Nie tylko jako o pracodawcy, ale również jako o partnerze biznesowym – na targach oprócz nas pojawiają się bowiem przedstawiciele innych firm. Z całą pewnością należy jak najlepiej wykorzystać taką szansę.

Anna Rakoczy
współzałożycielka Career EXPO Poland

 

2013-02-27 10:34 Opublikował: Benefit
Tematy pokrewne (tagi): rakoczy, work-life-balance,



Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.