Miesięcznik Benefit – miesięcznik kadrowych, kierowników i dyrektorów HR

Strona główna » Rozwój » Biznes

Pieniądze to nie wszystko

Pieniądze to nie wszystko
Konferencja "Pieniądze to nie wszystko". Fot www.miesiecznik-benefit.pl
To hasło, które w kontrowersyjny sposób zwróciło uwagę kilkudziesięciu specjalistów i dyrektorów HR. Uczestnicy konferencji, na co dzień zajmujący się zarządzaniem zasobami ludzkimi, 29 listopada 2011 roku rozmawiali o tym, co jest ważne w procesie wynagradzania pracowników. Uczestnicy konferencji mieli okazję dowiedzieć się, jak będzie wyglądać przyszłość wynagradzania. Ponadto mogli się zastanowić nad tym, czy benefity są modą, czy już może koniecznością? Mowa była o benefitach, jako sieciowej strategii wynagradzania, oraz motywowaniu pracowników tymczasowych. W trakcie dyskusji mówiono o narzędziach budowania lojalności pracowników, w czasie gdy na rynku pracy problemem dla niektórych pracodawców są pracownicy z pokolenia Y. Uczestnicy konferencji zadawali też pytania – czy świadczenia dodatkowe są w Polsce języczkiem u wagi w czasie procesów rekrutacyjnych, czy zróżnicowanie pakietów w firmach to sposób na motywowanie i budowanie pracowników, czy raczej przyczyna podziału
zespołów i niezdrowej wewnętrznej konkurencji, i wreszcie, czy samochód i telefon komórkowy to jeszcze benefity, czy już tylko narzędzia pracy

Dlaczego pieniądze nie są najważniejsze, dlaczego pieniądze to nie wszystko w procesie zatrudniania oraz w pracy…

dr Kazimierz Sedlak:
Każdy z nas stwierdzi, że oprócz pieniędzy istnieje jeszcze kilka innych przyczyn, dla których pracujemy. Pracownik jest zainteresowany rozwojem swoich umiejętności, chce osiągnąć sukces życiowy. Dla każdego jest oczywiste, że oprócz pieniędzy liczą się także inne rzeczy. Jeżeli spojrzymy na problem z punktu widzenia celów systemu wynagradzania, to na ogół wszyscy zgodzą się ze stwierdzeniem, iż wynagradzanie powinno służyć pozyskaniu, zmotywowaniu i zatrzymaniu najlepszych pracowników w firmie. Jeżeli poważnie zastanowimy się nad tym stwierdzeniem, to trudno wyobrazić sobie osiągnięcie tych celów za pomocą samego wynagrodzenia finansowego.

Konkurowanie o pracowników doprowadziłoby wtedy do niekontrolowanego wzrostu płac. Osiągnięcie tych celów jest możliwe tylko w przypadku zindywidualizowania systemów wynagradzania. I tu idealnym narzędziem są benefity. Trudno sobie wyobrazić lepsze narzędzia budowania lojalności pracowników niż świadczenia dopasowane do ich aktualnych potrzeb życiowych. Rodzaj zaoferowanych świadczeń i ich właściwy dobór to bardzo ważne narzędzia motywujące pracownika do związania się z firmą. Tak więc benefity są jednym z niewielu narzędzi dostępnych dla pracodawcy i faktycznie pozwalających na pozyskanie, motywowanie i zatrzymanie pracowników, na których nam zależy.

2011-12-12 12:12 Opublikował: Benefit
Tematy pokrewne (tagi): świadczenia pozapłacowe,



Reklama:

tel. kom: 508-548-308

Redakcja:

Newsletter


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowo-promocyjnych oraz na otrzymywanie od Spółki oraz podmiotów wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. za pomocą środków komunikacji elektronicznej
... Rozwiń
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w celach marketingowo-promocyjnych oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Spółki i informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych przez Spółkę podmiotom z Grupy Kapitałowej Benefit Systems S.A. w celach marketingowo promocyjnych związanych z promocją lub reklamą produktów i usług oferowanych przez te podmioty jak również wyrażdam zgodę na otrzymywanie od tych podmiotów informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) Zgody mogą być odwołane w każdym czasie. Administratorem danych osobowych jest Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Ich podanie jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.