Wyróżnione

Jak zbudować i utrzymać motywację i lojalność?

Na rynku pracy „rządzi” pracownik – to wszystkim znany fakt. Pracodawcy walczą między sobą o najlepszych na rynku, są coraz bardziej kreatywni w zachęcaniu kandydatów do tego, by zatrudniali się w ich firmach. Mają coraz większą świadomość konieczności kreowania swojego wizerunku jako interesującego pracodawcy. Jaki jest tego efekt? Wieloletni pracownicy odchodzą z dotychczasowych miejsc pracy i zatrudniają się w nowych organizacjach i na lepszych warunkach. Ten trend będzie trwał jeszcze przez jakiś czas.

Wyzwania pracownika call/contact center

Kompetentny, uprzejmy i stanowczy – to cechy, które według Polaków powinny charakteryzować pracowników telefonicznej obsługi klienta – wynika z badania Ipsos przeprowadzonego dla firmy finansowej Wonga. Według ankietowanych najtrudniejsze w pracy w call center są kontakt z niemiłymi konsumentami i budowanie relacji z klientami. Jedynie 14 proc. respondentów dostrzega, że umiejętność radzenia sobie ze stresem może stanowić wyzwanie dla pracowników contact center.

Wiara pracowników we własne umiejętności spada wszędzie poza... Polską

W tegorocznym badaniu „Okiem europejskich pracowników 2018”, przeprowadzonym wśród pracowników z 8 europejskich krajów, jedynie wśród polskich pracowników odnotowano większą pewność siebie niż rok wcześniej (79 proc. vs. 75 proc. w 2017 r.)

Najnowsze

Szczęśliwy zespół = produktywny zespół

Szefowie największych światowych korporacji głośno mówią o potrzebie zapewnienia warunków sprzyjających zdrowiu psychicznemu i fizycznemu swoich pracowników. To pokłosie wielu badań, w których naukowcy zaczęli przekonywać, że „nie kijem”, a „marchewką”, można skłonić ludzi do wydajnej pracy.

Mózg nie lubi się nudzić!

Wielu z nas często zdarza się nie pamiętać, jak przebiegła nasza droga do pracy lub jaki strój włożyliśmy danego dnia. Wynika to z faktu, że niektóre czynności powtarzamy tak często, że mózg zaczyna je traktować jak automatyzmy, przez co nie poświęcamy im większej uwagi. Niestety rutyna okazuje się dla mózgu swoistym demotywatorem – nie zapewniając mu nowych doznań, pozbawiamy go możliwości rozwoju, sprawiając tym samym, że szybciej zacznie się starzeć. Jak uchronić zatem mózg przed nudą i stagnacją?

Wydatki Polaków na Slow Life

29 proc. Polaków prowadzi regularnie miesięczny budżet domowy. Najwięcej, bo 26 proc. Polaków deklaruje, że w kategorii slow najwyższe wydatki ponosi na wyjazdy blisko natury. Więcej chcielibyśmy móc wydawać na wakacje oraz na kosmetyki naturalne. Tak wynika z raportu „Slow life w Polsce” opracowanego przez Naturativ.

Jak zbudować i utrzymać motywację i lojalność?

Na rynku pracy „rządzi” pracownik – to wszystkim znany fakt. Pracodawcy walczą między sobą o najlepszych na rynku, są coraz bardziej kreatywni w zachęcaniu kandydatów do tego, by zatrudniali się w ich firmach. Mają coraz większą świadomość konieczności kreowania swojego wizerunku jako interesującego pracodawcy. Jaki jest tego efekt? Wieloletni pracownicy odchodzą z dotychczasowych miejsc pracy i zatrudniają się w nowych organizacjach i na lepszych warunkach. Ten trend będzie trwał jeszcze przez jakiś czas.

Liczy się to, co mnie jeszcze w życiu czeka, a nie to, co było

Katarzyna Dowbor

Pobierz wydanie 07_08/2018

Warto zobaczyć

Ograniczenia nie istnieją - Motywacja (Eric Thomas)

"... Jestem słaby z matmy" "Masz rację, ponieważ nigdy się jej nie uczyłeś".

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.