Atmosfera pracy jest jak magnes

– Atmosfera w pracy jest jednym z elementów najbliższych nam na poziomie emocji, które są odczuwalne, jeżeli zaufanie ma wystarczająco wysokie natężenie – przekonuje Sebastian Kotow w wywiadzie opublikowanym na łamach niniejszego wydania. – Wówczas ludzie czerpią z pracy radość, która jest też pochodną zaufania.

fot. Jakub Żak Pix Agency

Ekspert przekonuje, że „jeżeli ja ufam tobie, ty ufasz mi i ze sobą współpracujemy, to praca wyzwala radość, pozytywne emocje, cieszymy się tym, co robimy”. A nie od dziś wiadomo, że szczęśliwy pracownik to efektywny pracownik. Korelacja między zaangażowaniem a wynikami biznesowymi jest bezsporna i stała się przedmiotem wielu badań. Co więcej, szeroko rozumiana atmosfera pracy i kultura organizacyjna są niezwykle ważnymi elementami w budowaniu marki pracodawcy, a ta jest nieoceniona przy rekrutowaniu najlepszych z niełatwego rynku pracy. Potwierdza to chociażby Raport Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy 2018", w którym czytamy, że to właśnie atmosfera w pracy, relacje z innymi obok możliwości rozwoju i zyskania nowych umiejętności są kluczowe przy wyborze miejsca pracy.

Gdzie najlepiej komunikować tę „atmosferę”, gdzie pokazać, że jesteśmy najlepszym pracodawcą i warto do nas aplikować? Rahim Blak w wywiadzie okładkowym, do lektury którego zachęcam, przekonuje, że w social mediach.

– Niesamowite w mediach społecznościowych jest to, że procesy rekrutacyjne i procesy budujące markę pracodawcy pozwalają pokazać więcej niż osobiste spotkanie z kandydatem – podkreśla. – Na dzisiejszym rynku pracy niezwykle istotne w rekrutacji jest przyciąganie osób, które będą pasowały do naszej kultury organizacyjnej.

Rahim twierdzi, że w social mediach rekrutuje się poprzez relacje. Tu wokół człowieka zbudowana jest społeczność, a rekrutacja odbywa się przez ludzi, a nie przez firmę, bo to ludzie przyciągają ludzi.

– Jeżeli zamieszczę jakieś ogłoszenie o naszej firmie w mediach społecznościowych, to docieram do ludzi, którzy kojarzą naszą firmę, którzy ją znają, chcą tu pracować. Nie są to ludzie, którzy nic o mnie nie słyszeli – mówi.

Pozyskanie najlepszych pracowników z pewnością pozostanie wśród wyzwań działów HR w rozpoczynającym się roku. Rahim Blak przekonuje, że działania w social mediach mogą być bardzo pomocne w rekrutacji, bo dają więcej szans, niż tworzą zagrożeń.

Katarzyna Patalan
redaktor naczelna miesięcznika „Benefit”
k.patalan@miesiecznik-benefit.pl

Siła, którą daje rodzina, miłość, wsparcie, jest najważniejsza

Małgorzata Kożuchowska

Pobierz wydanie 05/2019

Zobacz również

Skąpiec

Wiecznie aktualna sztuka Moliera to komedia charakterów, intryg i wynikających z nich zabawnych sytuacji.

Return to the Voice

Każda tradycyjna pieśń ma swoje własne DNA, które odzwierciedla wibracje obecne w naturze.

Randka z feministą

Randka z feministą to przewrotna komedia romantyczna, w której dwoje aktorów wciela się jednocześnie w zakochaną parę tuż przed ślubem, byłych kochanków i niechętnych małżeństwu rodziców.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.