Co Polacy poza „pracą” robią w pracy

Śmiało można stwierdzić, że sukcesywnie rośnie poziom swoistego „zacierania się” granic pomiędzy tym, co tworzy sferę życia zawodowego i tego, co stanowi część prywatną. Dotyczy to zarówno czasu wolnego poświęcanego przez pracowników na czynności zawodowe, jak i czasu pracy przeznaczanego na zajęcia niezwiązane z pracą.

istockphoto

W badaniu „Życie w pracy” firmy rekrutacyjnej Michael Page, 6 na 10 badanych przyznało bowiem, że na załatwianie prywatnych spraw w pracy przeznacza do 30 minut dziennie. 27 proc. respondentów poświęca na to do godziny, a prawie 11 proc. jeszcze więcej czasu.

9 na 10 ankietowanych potwierdziło, że w godzinach pracy rozmawia z kolegami i współpracownikami na tematy niezwiązane z obowiązkami zawodowymi. Niecałe 80 proc. w tym czasie załatwia również swoje prywatne sprawy – np. organizuje wizyty u lekarza. Z kolei 67 proc. w pracy poszukuje także informacji dotyczących życia prywatnego.

Zgodnie z ostatnimi badaniami Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Polacy zajmują 7. miejsce na świecie pod względem ilości czasu spędzonego w pracy – w 2016 roku było to 1928 godzin. Wobec takich danych, nie dziwi więc fakt, że Polacy poświęcają część czasu w pracy na załatwienie prywatnych spraw.

Ponadto, jak pokazuje badanie Michael Page, 60 proc. respondentów w godzinach wykonywania obowiązków służbowych wysyła prywatne maile – 9 proc. wykorzystuje w tym celu służbową pocztę. Natomiast, 57 proc. rozmawia przez telefon z przyjaciółmi i rodziną, a nieco ponad połowa używa do tego również chatów i smsów. Z kolei, do przeglądania w pracy kanałów social media – Facebook, Twitter, Instagram itp. – przyznało się ponad 47 proc. respondentów.

Źródło: Michael Page

W social mediach rekrutujemy poprzez relacje

Rahim Blak

Pobierz wydanie 01/2019

Zobacz również

Przyjmowanie gości w biurze

Wyobraź sobie taką sytuację. Zaglądasz do kolegi w biurze, żeby się przywitać, a ten podnosi niechętnie wzrok i zmęczonym głosem pyta: „Hej, coś się stało?” Aż cię korci, żeby odpowiedzieć: „Nie, nic takiego, wpadnę później”. Co sprawia, że w takich sytuacjach czujemy się mało komfortowo? Zwykle jest to brak entuzjazmu oraz poczucie, że nie jesteśmy w danym miejscu mile widziani.

Zmieniasz pracę? Dostałeś kontrofertę?

Wraz z początkiem roku postanowiłeś zmienić pracę i udało się. Licz się z tym, że po 2-3 dniach otrzymasz od obecnego pracodawcy kontrofertę – jak wynika z danych HRK składa ją średnio 7/10 pracodawców. Czy wartą ją przyjąć?

Dobry handlowiec – czyli jaki?

Podstawą funkcjonowania każdej firmy jest sprzedaż, a tej nie da się prowadzić bez handlowców. Jest to zazwyczaj jedna z najliczniejszych grup w firmie, a zarazem najczęściej rotująca. Czy ktokolwiek z nas zastanawiał się nad tym, co decyduje o sukcesie handlowca? Jakie kompetencje miękkie powinien posiadać? Czy tylko pewność siebie i umiejętności komunikacyjne są najważniejsze? Oto kilka najistotniejszych kompetencji miękkich, na które warto zwrócić uwagę już na etapie rekrutacji sił sprzedażowych:

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.