Rekrutacja

Jak prognozować rotację?

Jednym z najważniejszych celów badania satysfakcji z pracy w firmie powinno być oszacowanie zagrożenia odejściem zatrudnionych osób oraz pozyskanie informacji na temat motywów zmiany pracy. Nie jest to łatwe. O odejściu decydują odczucia zatrudnionego na temat aktualnej pracy. Wpływają na nie indywidualne potrzeby i oczekiwania pracownika co do możliwości rozwoju kariery.

Jakiego pracodawcy szuka specjalista? Duży, rozwojowy i hojny

Zespół Pracuj.pl przebadał grupę ponad 4000 specjalistów, by poznać ich postawy zawodowe. Niedawno sprawdziliśmy, co skłania specjalistów do zmiany pracy lub pozostania w obecnej firmie (więcej w materiale „Zarobki, awanse, szacunek”). Tym razem badacze przyjrzeli się, jakich kluczowych cech poszukują specjaliści u potencjalnych pracodawców.

Wyróżnij się i rekrutuj najlepszych

Z raportu „Employer Branding w Polsce 2018” (HRM Institute) wynika, że aż 53 proc. ankietowanych organizacji ma obecnie sprecyzowaną strategię employer brandingową. To wzrost o 7 punktów w stosunku do zeszłego roku! Kreatywne i przemyślane działania emloyer brandingowe to wymierne efekty dla organizacji.

Jak obniżyć koszty rekrutacji?

Obecnie, kiedy stopa bezrobocia w Polsce wynosi zaledwie 5,7% (dane za wrzesień 2018), pozyskanie wykwalifikowanych pracowników staje się coraz trudniejsze, a co za tym idzie, rosną wydatki przedsiębiorstw związane z rekrutacjami. Tym bardziej warto się zastanowić, jak obniżyć koszty pozyskiwania pracowników.

Na marzenia nigdy nie jest za późno.

Urszula Dudziak

Pobierz wydanie 12/2018

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.