Rekrutacja

Rekrutacja metodą AC – blaski i cienie

„Zabierzcie mi moje fabryki. Zabierzcie mi mój majątek, ale zostawcie mi moich sprzedawców, a odbuduję moje imperium”. Tym stwierdzeniem Henry Ford, założyciel Ford Motor Company, zapoczątkował myślenie o tym, jak ważni są ludzie pracujący w danej organizacji.

Ile kosztują social media w rekrutacji?

Media społecznościowe stają się w pracy rekruterów codziennością. Dochodzi do tego, że od zatrudnianych rekruterów wymagana jest znajomość specyfiki komunikacji na portalach takich jak FB czy LinkedIn. Wymagania te, oraz znajomość metod rekrutacji poprzez media społecznościowe, pozwalają klientom oszczędzić spore pieniądze na prowadzonych procesach rekrutacyjnych. Jak? W tym artykule podjęto próbę odpowiedzi na dwa podstawowe pytania, które powinien zadać sobie każdy, kto zajmuje się rekrutacją online.

Zakładka kariera

Aż 55 proc. kandydatów szukających nowej pracy zagląda w pierwszej kolejności na firmową zakładkę kariera interesujących ich przedsiębiorstw. Szukają tam zarówno aktualnych ofert pracy, jak i informacji o kulturze i wartościach firmowych, procesie rekrutacji i możliwościach rozwoju.

Rekrutacja ma wpływ na decyzje zakupowe kandydata

Firma, która zostawia negatywne wrażenie z rekrutacji ponosi nie tylko straty wizerunkowe, lecz także biznesowe. W Polsce 6 na 10 kandydatów nie kupi produktów lub usług firmy, która niewłaściwie ich potraktowała w procesie rekrutacyjnym. Co więcej, swoim negatywnym doświadczeniem podzielą się z innymi osobami – potwierdza opublikowany dziś raport ManpowerGroup. Na negatywne wrażenia kandydatów wpływają między innymi brak jasnych zasad w kwestii wynagrodzenia, niejednoznaczny opis stanowiska pracy, brak odpowiedzi firmy na przesłane cv.

W social mediach rekrutujemy poprzez relacje

Rahim Blak

Pobierz wydanie 01/2019

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.